Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
Subaru club Romania

Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« on: November 09, 2020, 19:23:10 PM »
Salut.

Sunt proaspatul posesor al unui Forester SG 2.0 X Automatic, 2006 prima inmatriculare.
Are 196k km.
GPL instalat de la 0 km in repr. Subaru.
De provenienta e din Germania.

Azi am pus numerele rosii pe el, prima experienta la condus si am pus-o si pe sotie sa conduca ea fiind mai tematoare cu condusul.

Primele impresii:
- Nu are nici o picatura de ulei pe dedesubt. (grup, cutie viteze, motor)
- Discurile frana fata arata schimbate.
- Toba finala arata destul de bine.
- Trapa functioneaza rareori (motorul merge greu si de cele mai multe ori nici nu porneste, doar clic se aude de la relee.)
- Rezervorul GPL are 74L (asa scrie intr-un zulassung din 2009). Trebuie schimbat, am luat legatura cu 2 ateliere. Instalatia e Teleflex GFI si am inteles ca e adaptiva, nu are nevoie de reglaje din soft.
- Motorul merge bine. Suna ca o uzina.
- Usa soferului are putin joc la balama.
- Cartea de service e completata pana la 144k km apoi apare un schimb de ulei la 193k. (lipsesc deci vreo 3 servisari din carte).
- Nu am nici un indiciu daca si cand a fost schimbata distributia.
Probabil ca va trebui sa sa o schimb eu.
Restul aparaturii de bord e functionala.
- Acum pe seara am observat ca iluminarea de la reglajul oglinzilor nu merge.
- Interiorul arata f.bine, urme usoare de uzura pe comenzile de pe usa si pe volan. Tapiteria e curata fara rupturi. Bricheta pare nefolosita. Plafonul e curat. Scaunul soferului nu arata uzat.
- Pe ultimul TUV scrie ca bratele fata sunt ruginite.
- Bateria cred ca e terminata. Nu am detalii cat e de veche. Poate e doar faptul ca a stat la dealer 3 luni.
- Suspensia spate e SLS si pare ca e slabita deoarece are 398mm (in loc de 435mm).
- Suspensia fata sta la 425-430mm
- Se pare ca catalizatorul a fost schimbat. Se vad urmele de sudura si pare putin lasat in jos (sudat stramb?)
- Suportul de prindere al carligului arata destul de ruginit, cheia nu o am si cred ca nu a fost scos niciodata.
- Farul din dreapta are condens in el.
- Saptamana viitoare o sa fac o vizita la Trakia sa ii faca o evaluare si niste teste ca sa stim cum stam.

Avem un Hyundai i20 2018 si mergem cu el oriunde e nevoie (job, cumparaturi, concedii). Consumuri de 7.8 in oras si 5.5-6 autostrada. Avem 33k km cu el.
Am cumparat Foresterul pentru transmisia integrala si pentru spatiul interior. Locuim intr-o zona/cartier cu drumuri neamenajate, mai inclinate si iarna e o problema.
Mai folosim si o ruta alternativa spre oras peste camp cand e aglomeratie mare.

« Last Edit: November 09, 2020, 19:45:41 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #1 on: November 09, 2020, 20:58:33 PM »
Bun venit! Și eu am un i20 Active 2018. Merge la fix pentru deplasări economice.

Subaru este insa altă māncare de pește. Sigur o să te virusezi. Grijă cu gpl-ul că poate dăuna motorului.

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #2 on: November 12, 2020, 11:50:48 AM »
Bun venit! Sa te bucuri de masina, e super!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #3 on: November 12, 2020, 22:35:30 PM »
In seara asta am schimbat lichidul la farul din dreapta.
 ;D ;D
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #4 on: November 13, 2020, 07:50:04 AM »
Pune unul cu alcool, să nu se mai aburească :))

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #5 on: November 13, 2020, 08:39:35 AM »
Nu-i bun, bate tot timpul pe lāngă gard sau īn șanț...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #6 on: November 23, 2020, 10:25:44 AM »
Am cerut o oferta de pret pentru schimbarea distributiei de la Brasov.
Piese 1590
Antigel 66
Manopera 650

Mi se pare ok.
Ma asteptam la costuri mai mari.

Referitor la Instalatia GPL, am vorbit tot la Bv cu un mester, imi schimba rezervorul de 74 cu unul de 69 si tot ce e acolo cu 1250lei.
Mi-a spus sa facem asta dupa ce schimb distributia.
Persoana din TM (cu GPLul) mi-a facut o oferta de neacceptat (2800lei pentru un rezervor de 77L inclusiv manopera)

Dupa ce vad rezervorul GPL schimbat, o sa fac programare la RAR.

Am luat anvelope Hankook 205/70 R15 (4x(309+9)lei). Azi ar trebui sa soseasca.

Sper sa merg maine la Trakia sa imi faca o evaluare detaliata a starii masinii.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #7 on: November 23, 2020, 10:51:49 AM »
Daca tot ai abordat problema GPL ar fi fost bine sa ceri si o cotatie pentru demontarea instalatiei de gaz si aducerea masinii la starea initiala.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #8 on: November 23, 2020, 11:11:16 AM »
Multumesc pentru sugestie.
Nu m-am gandit la varianta asta.
Mi-am pus problema schimbarii instalatiei cu totul dar nu a eliminarii.

In afara de argumentul ca GPL-ul dauneaza motorului, pentru ce alt motiv ar trebui sa consider renuntarea la GPL?
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #9 on: November 23, 2020, 11:50:33 AM »
Pe scurt, arde supape de evacuare in timp, trebuie desfacut motorul, costa ceva mii de lei (gen vreo 1k iepuroi). In cat timp, cati km, nu e neaparat ceva clar, as spune vreo 100k...depinde si de setare, de instalatie, de exploatare. Daca faci un calcul, merita dpdv al banilor, dar... Exista ditamai threadul pe aici despre asta.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #10 on: November 23, 2020, 12:09:14 PM »
In afara de argumentul ca GPL-ul dauneaza motorului, pentru ce alt motiv ar trebui sa consider renuntarea la GPL?

Ocupa volum din portbagaj, incarca permanent spatele masinii, complica motorul, mai multa grija.

Motorul 2.0 consuma destul de putina benzina si daca vrei economie extraurbana poti rula la viteze mai mici. Pana in 120km/h poti spune ca ai masina economica.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

dan_b

  • 1343
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #11 on: November 23, 2020, 12:52:21 PM »
GPL-ul afecteaza sigur supapele si posibil si chiulasele, depinde de la caz la caz.
In rest, tot ce au spus si colegii mai sus despre spatiu ocupat si altele.
Iar costul de reparatie, cu piese OEM poate ajunge la 2000 euro... Lejer.
Intr-adevar, pe motorul de 2.0 NA, la viteze de maxim 120 km/h ai consum bun. Am avut si medii reale de 6.5 % pe drumuri nationale, la viteze legale.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #12 on: November 23, 2020, 13:03:28 PM »
Intrucat trebuie sa te prezinti la RAR, inainte de a produce eliminarea instalatiei GPL (in cazul ca decizi asta), ar trebui sa te interesezi daca implica ceva (din punctul de vedere al RAR). Nu mai stiu detaliile din legislatie, dar tot de la RAR ai putea solicita o informatie pe situatia in speta (ma refer la ordinea operatiunilor)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #13 on: November 23, 2020, 13:06:17 PM »
Masina inca nu a vazut RAR.
Nu e inmatriculata.
Am numere rosii.

Probabil cum o duc la RAR asa va fi omologata (cu sau fata GPL)
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #14 on: November 23, 2020, 14:45:53 PM »
Era clara situatia masinii. Eu ma gandeam sa nu aiba RAR vreo obiectie cand vei duce o masina fara GPL dar cu acte de provenienta care spun ca are GPL. Sau, e simplu sa solicite masina fara instalatie si cu documente ca instalatia a fost demontata de catre o firma autorizata RAR pentru instalatii GPL (RNTR6). Si atunci, masina pare ok pentru a fi identificata si omologata in baza unor documente care se sustin.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #15 on: November 23, 2020, 16:13:20 PM »
Certificare ca instalatia a fost demontata de un service autorizat.
Asta e cea mai probabila varianta.
Mi-a relatat un prieten o situatie similara.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

dan_b

  • 1343
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #16 on: November 23, 2020, 17:49:09 PM »
Ar fi cel mai bine, fara complicatii pe viitor.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #17 on: November 23, 2020, 18:07:50 PM »
Verifică uleiul din cutia de viteze.

Bateria e posibil să nu fie terminată, așa e ea, pornește mai greu. Fă-i o diagnoză īnainte de a o schimba. Vezi că nu poți da curent cu ea altora.

Dacă nenea ăla de la GPL e Ferencz, omul e foarte de treabă și foarte bun pe ce face, dar e ciudățel, să nu te simți ofensat de cum se comportă.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #18 on: November 23, 2020, 19:10:22 PM »
Am luat baterie Exide Premium 64Ah/640A
Bateria cealalta era terminata. Pe tester arata 48% viata.
Am predat-o pe 15lei.

Ferencz e persoana. La telefon si pe whatsapp mi s-a parut ok pana acum.

Maine la 8:30 am programare la Trakia pentru verificarea starii masinii, tester, mecanica, etc.
Mi-au venit si gumele Hankook 205/70R15.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #19 on: November 26, 2020, 09:45:00 AM »
Am niste troncaneli la puntea fata.
Am mentionat ca bratele sunt cam obosite.
Intentionez sa le schimb impreuna cu semibieletele, bucsile de la bara antiruliu.

Care producator de bucsi/piese e mai recomandat? (Japco, Japanparts sunt ok?)
« Last Edit: November 26, 2020, 12:24:50 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)