9.08.2021
Am facut o vizita la Twin Motors la CJ.
Am facut o programare cu o 7-10 zile inainte (nu mai retin)
Problema pentru care am vrut sa merg sunt ezitarile alea la accelerare intre 2000-2600RPM (sunt multi care au aceasta problema)
Din discutia avuta la telefon cu ocazia programarii, Cristi mi-a lasat impresia ca stie despre ce vorbesc.
Solutia radicala ar fi schimbarea unui circuit din ECU (care de la imbatranire incepe si face figuri) si resoftarea cu un soft custom (deoarece softul original nu mai poate fi scris pe ECU (nu am nteles de ce).
Operatia nu o fac ei, cunosteau pe cineva la Bv care face asta dar nu recomanda pentru ca ultima tentativa a rezultat cu un ECU aproape brickuit.
Din discutiile avute cu alti cu aceleasi simptome la motor, am aflat ca exista inca o persoana care poate face operatia asta pe la Bucuresti (300Eur). Se trimite ECU si in cateva zile rezolva problema. Cu aceeasi ocazie se anuleaza si pompa de aer secundar.
Inainte sa merg i-am transmis un checklist cu ce verificari as dori sa facem:
- presiune ulei
- starea franelor
- schimb lichid frana
- diagnoza completa motor
- jocuri rulmenti/bucsi
- joc caseta directie
- pierderi ulei
- starea/functionarea CV 4EAT
- jocul supapelor
Aveam programat interval de 1h dar a durat putin sub 3h.
Ce s-a facut:
- lichidul de frana are ~2% umiditate, inca merge, franele sunt ok (placute 50%)
- constatarea mecanica fara probleme la bucsi si rulmenti (am schimbat eu semibieletele si bucsi bare antiruliu fata/spate de cateva luni)
- test suspensie, inca e ok desi SLS spate e putin lasat (Eficienta FS 68%, FD 66%, SS 51%,, SD 47%; de la mai putin de 25% necesita schimbare)
- nu am pierderi de ulei la motor, transmisie, grupuri
- curatare clapeta acc (test presiune absoluta admisie pe GPL si benzina inainte si dupa operatie si procedura de reset/relearn.
- uleiul la CV AT e ok la nivel (am mentionat candva pe forum ca am efectuat schimbul in alt service si la cateva zile am verificat nivelul, acesta fiind cu mult peste nivel, am scos ulei din CV mai mult de 1L pentru a cobora nivelul cat mai aproape de MAX). Am aflat ca verificarea nivelului se face la ~50gr. S-a facut la 65gr deoarece era mai cald de atat si nu se racea.
- starea antigelului e ok (era oarecum normal deoarece a fost schimbat complet in decemrie 2020 odata cu distributia).
- versiunile de soft pe motor si cutie sunt la zi.
S-a mai dorit dar nu s-a realizat:
verificarea noxelor dar ing. de la ITP plecare in concediu.
verificarea instalatiei AC dar aparatul s-a defectat sau avea probleme.
verificarea presiuii ulei nu a putut fi facuta, lipsa cupla pentru motor subaru.
Ce am mai intrebat/aflat:
- ce e cu presiunea absoluta pe admisie (valoare analizata atent pe tester) si ce concluzii se trag din valorile date de motor. GPL favorizeaza depuneri pe supape care nu mai inchid/deschid cum trebuie rezultand in presiune mai "mica" (e presiune negativa deci -35 e mai bun decat -29). Pentru ameliorare se recomanda "forjare" ocazionala la peste 4000rpm cu benzina cu CO mare. "La cati km a circulat pe GPL, raul e facut dar poate ajuta totusi"
- am consum de ulei. Mi-am dat seama de vre-o 2 luni deoarece am ~5k km de la schimbul de ulei si am completat 0.8L. (actual 10W40 Yacco VX500) Folosirea unui ulei 5W30/40 va accentua problema.
- nivelul uleiului in motor nu ar trebui sa scada mai jos de 1/4 din intervalul de pe joja deoarece sistemul AVLS de pe axele cu came incepe sa aiba probleme la nivel mai mic de ulei.
- am primit recomandari pentru uleiuri Liquimoly dar nu unul anume special si utilizarea unui aditiv pentru ulei.
- contraindicatie ferma pentru instalare distantiere pe suspensie.