Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
Subaru club Romania

Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian

Arturito

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #20 on: November 26, 2020, 12:26:38 PM »
Bielete , bara stabilizatoare sau anti lift kit. Asta din urma face cel mai rau cand se duce pa. Apoi pivoti , amortizoare... Orice posesor de elvator si ranga poate sa vad care e problema.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #21 on: December 03, 2020, 20:32:00 PM »
Am facut schimbarea rezervorului GPL
74L >> 66L (acelasi diametru dar 250mm inaltime fata de 270mm)
1200 lei plus teava 150 lei (teava originala e trasa prin habitaclu)

Am schimbat urmatoarele la AutoKino:
- set curea distributie
- pompa apa
- antigel
- bujii
- ulei CV (ATF) si  filtru
- rola intinzatoare curea accesorii.
Total 3450 lei. La 8:30 au inceput, la 14 m-au sunat ca e gata.
« Last Edit: December 03, 2020, 20:33:44 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #22 on: December 21, 2020, 15:16:41 PM »
Am fost la RAR
- omologare
- ITP
- CIV
- itp GPL
630 lei

Mi-au trecut in carte toate dimensiunile anvelope pe care le aveau in baza de date pentru Forester. (aveam temeri ca nu stiam ce dimensuni vor fi trecute in carte)
- 205/70R15  (actual pe masina , iarna)
- 195/65R15
- 195/70R15
- 205/65R16
- 215/65R15
- 215/55R16
- 205/60R16
- 215/60R16 (rezerve, vara)
- 215/55R17


Primele socoteli legate de consum GPL:
- BV-SB - 12,9L/100 km
- exclusiv urban -17,34L/100 km
Nu stiu daca si cu cat as putea scadea consumul daca adopt un mers excesiv de "linistit".
« Last Edit: December 21, 2020, 15:45:29 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #23 on: December 21, 2020, 16:12:17 PM »
Cu prea puțin ca să merite efortul... Va fi un efort să mergi moșnegește cu așa mașină.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #24 on: December 21, 2020, 19:39:14 PM »
Masina identica, la mine consuma maxim 15% (GPL) in orice conditii, si un minim 11% la drum lung. E adevarat, nu merg tare, cutia nu e facuta pentru asa ceva.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #25 on: December 21, 2020, 19:44:40 PM »
E posibil sa fi făcut eu sprinturi mai dese și mers motor pe loc pentru teste și încălzire.

Ca să nu am dubii, am alimentat de la aceeași pompa, făcut plin.
O sa mai verific.
« Last Edit: December 21, 2020, 19:50:21 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #26 on: January 26, 2021, 18:21:39 PM »
Consumul de GPL în oraș rămâne ridicat (17-19 L/100km)
Voi testa săptămâna asta sau următoare un drum la CJ.

Am schimbat semi bieletele de la bara stabilizatoare. Una avea intr-adevar joc.
Va trebui sa schimb si bucsile de la bara.

Am schimbat uleiul in grupuri (Motul Gear 300)
0.75L diferential spate (pentru dopuri trebuie cheie 17)
1.15L diferențial fata (pentru dop trebuie torx T70.)

Aveam o problema la accelerare la 2000rpm.
Motorul se bâlbâi, pe GPL tusea chiar, se comporta ca și cum avansul vacuumatic nu funcționează.
Am verificat filtrul de aer și clapeta accelerarltie, ambele curate.
Trebuia sa accelerez ușor în zona aia de turație.
Într-o luni după o noapte geroasa (-12) am observat ca simptomul a dispărut sau s-a atenuat aproape la minim.

De azi avem talon (venit prin posta)
... 15AWD
« Last Edit: January 26, 2021, 18:32:50 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #27 on: January 27, 2021, 14:39:21 PM »
Masina mea are MT si instalatie GPL montata in Italia, tip BRC. Dupa ce i-am facut o revizie la cei de la Vernesti, langa Buzau, imi consuma acum extraurban intre 10 si 11 litri de gaz/100 km. Nu mi-a mai sarit de 11 niciodata. Dar mai inainte am schimbat sondele lambda. Ele sunt esentiale in functionarea in paramentrii buni a motorului. Sondele lambda sunt consumabile. Ele in mod normal isi termina perioada de viata intre 100-150 mii km. depinde de fabicant. Apoi trebuie inlocuite. Altfel determina consumuri mari de combustibil.

Balbaielile alea de la motor le-am avut si eu si imi mai apar uneori. La mine apar datorita uzurii avansate si neuniforme a fuliilor defazoare care comanda distributia. Am schimbat fulia din stanga si apoi si electrovalvele care comanda fuliile stanga si dreapta. Mersul motorului s-a imbunatatit simtitor. Dupa vreo 3000 km a inceput sa mai dea in nas, dar nu chiar cum facea inainte. Scap de asta resetand ECU. Dar este o solutia temporara, pana o sa schimb si fulia defazoare din dreapta.

Probabil ca la tine, si-a revenit, temporar, datorita frigului. Uleiul vascos a compensat uzura fuliilor defazoare
Forester SG 2.0X, 2007

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #28 on: January 27, 2021, 16:45:07 PM »
Cine a pus diagnosticul legat de fulie si de valve ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #29 on: January 27, 2021, 18:15:40 PM »
Chiar eu. De ce?
« Last Edit: January 27, 2021, 18:17:06 PM by andivoicu »
Forester SG 2.0X, 2007

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #30 on: February 01, 2021, 20:33:44 PM »
Am avut ocazia sa fac consumul inca o data la drum lung SB-CJ-SB.
12,89L/100km - adica 371km facuti cu 47,81L GPL
Am rulat pe autostrada 118km/h la dus si 127km/h la intors  (Cruise). Pe DN1 deplasarea a fost 70-90 (f.economic)

Deci consumul calculat in decembrie pe ruta BV-SB este real (12,91L/100km)
Probabi ca la un mers mai temperat si viteza mai mica as castiga nu mai mult de 1L/100Km

Neplaceri.
A murit motorul de la geamul soferului pe la Aiud, aveam geamul deschis mai mult de o palma (si ploua usor). A trebuie sa merg asa pana la CJ.
La CJ am demontat fata de usa interioara, am desfacut suruburile de la motor/cremaliera, am scos carcasa motorului si rotorul, am impins geamul sus si aia e. 

Spuneam ca mai aud iste troncaneli la rulare pe drum cu gropi. A cumparat bucsi pentru bara stabilizatoare (pe original)  fata si spate.
Am incercat sa schimb o bucsa la bara stabilizatoare pe stanga fata.
Surubul am putut sa il desfac (dupa ce am scos carenajul de plastic), dar piulita nu a mers, am pus cheia inelara de 12 pe ea si s-a stemuit.
Idei? cum o scot?
Pe suportul ala de bucsa e un prezon deci taierea "surubului" nu e o solutie simpla deoarece nu este loc de flex acolo.
« Last Edit: February 01, 2021, 20:44:28 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #31 on: February 03, 2021, 12:45:31 PM »
Am demontat si reparat motorul de la geamul șoferului.
Am uns ce era de uns pe acolo.
Cărbunii sunt uzați.
O sa evit sa îl folosesc

Sper sa tina pana când îmi sosește cel comandat din China (22$)..
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #32 on: February 03, 2021, 13:03:47 PM »
Un link unde ai găsit motor separat? Merci

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #33 on: February 03, 2021, 13:04:52 PM »
RON 77.88  11%OFF | Car Motor Front/Rear Left Power Window Lift Motor for Subaru Forester Impreza 98-2008 742-803 62188SA001
https://a.aliexpress.com/_mK8qp8H
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #34 on: February 03, 2021, 14:10:02 PM »
Era un topic cu detalii despre carbunii care merg la Subaru daca nu vrei sa iei motor cu totul: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1985.0.html

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #35 on: February 03, 2021, 14:18:14 PM »
Ms.
E destul de vechi threadul acela.

O sa iau motor nou.
Totusi, problema este de la butonul de comanda, se uzeaza ceva acolo si nu mai revine in pozitia 0 complet a.i. continua sa dea tensiune motorului chiar dupa ce a ajuns la cap de cursa sus/jos.
Asa se incing carbunii, rotorul, se moaie lamelele si nu mai fac serviciu.
Este o protectie la supracurent acolo, decupleaza releul insa daca butonul nu revine pe 0, releul anclanseaza iarasi.

O sa imi bat capul sa vad ce poate fi facut butonului.
« Last Edit: February 03, 2021, 14:19:50 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #36 on: February 03, 2021, 15:34:46 PM »
Thanks de link. Caut de ceva timp. La mine e problema cu pinionul

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #37 on: February 08, 2021, 21:54:56 PM »
Am schimbat bucsile bara stab. fata.
Destul de dificil deoarece e necesara demontarea lonjeroanelor care fac legătura dintre caroserie și calandru pe sub puntea fata.
Șuruburi lungi, înțepenite, cu pas fin.
(dupa 2 ore de munca la desurubare, eram obosit de parca am tras fiare dar nu la sala)

Pe ambele părți aceeași problema:
primului șurub prins în caroserie i sa retezat capul.
Nu era blocat în filet ci în bucsa distanțier de metal (plina de rugina).
L-am desfiletat cu mana.

In stânga am găsit un alt șurub lungime la fel și pas fin.
Cel din dreapta a rămas înțepenit. Nu am reușit sa scot "lonjeronul" de pe poziție.
L-am ferit lateral câțiva cm ca să am acces cu cheie tubulara 12 la bucsa de pe bara.

Asta e problema de proiectare.
Acolo trebuia facut un dren pentru umezeala.



« Last Edit: February 08, 2021, 22:15:48 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #38 on: February 08, 2021, 22:31:07 PM »
Am convertit senzorul de nivel GPL Tomasetto 0-90 Ohm in varianta 470-20 Ohm cum aveam pe rezervorul vechi (instalația fiind GFI-Teleflex)

Senzorul nu e un potențiometru liniar ci un cursor ci pad-uri aurite și rezistor în trepte.

Initial am vrut sa fac o electronica cu microcontroler și potențiometru digital de 500ohm (AD5252, 2 x 1kohm) cu comunicatie i2c.

Apoi am dezasamblat senzorul de nivel și am văzut soluția mai simpla.
Am măsurat cu un rezistor box cu precizie de 1 ohm pragurile la care se schimba stările ledurilor de la indicatorul cu 5 leduri.
Am recalculat valorile rezistoarelor de la 90 ohm crescător pentru 470 ohm descrescător.










Din cei 1700km făcuți cu noul rezervor de 66L, observ ca am 50-51L utili pe sezonul rece.
Urmează sa vad la următoarele plinuri, la câți litri indica câte leduri (5 led, 6 stări) și sa mai mișc de senzorul de pe multivalva (are 3 poziții)
« Last Edit: February 08, 2021, 23:03:17 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #39 on: February 08, 2021, 23:12:31 PM »
Interesant. Urmăresc cu interes.