Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
Subaru club Romania

Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #200 on: January 02, 2024, 20:10:19 PM »
An nou, frane noi pe fata.
Set ATE.
Avem 233255km.

Schimbat si discurile. Cele vechi nu erau uzate tare dar bateau cand franam de la viteza mare pana la 70.
Probabil s-au "ovalizat" cum se zice.







« Last Edit: January 02, 2024, 20:12:28 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #201 on: January 03, 2024, 10:37:07 AM »
Daca mergi mult in oras si incep sa bata usor discurile, iti recomamd sa dai o tura in afara pe un drum liber si sa incalzesti bine franele, sa le cureti.
La automata am observat ca orice ii faci, in oras tot e posibil sa apara mici depuneri pe disc, nu cat sa cauzeze vibratii puternice, dar cat sa simti ceva acolo cat de putin.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #202 on: April 12, 2024, 11:44:00 AM »
Trist.
235000km

Cureaua de distributie s-a rupt.
Era Continental.
Avea ~38000km si vreo 3.5 ani montata in service autorizat cu tot ce trebuie nou pe acolo la role, pompa, intinzator.



Deocamdata am demontat doar capacul din dreapta unde am vazut capatul rupt.
Nu stiu cat de de stricat.

Pentru ca incercarea moarte n-are, as putea sa incerc o curea Gates, aliniez totul si fac o verificare de compresie.
Altfel, caut alt motor in stare cat mai buna.
Merita reparat la 235000km?
Cel mai probabil ar trebui cel putin:
- segmentat pentru ca are consum de ulei ~1.5...2L la 10000km
- supapele schimbate/verficate
- tacheti/axele cu came verificati sa nu aiba alte defectiuni provocate de ruperea distributiei.
« Last Edit: April 12, 2024, 13:02:15 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #203 on: April 12, 2024, 11:52:24 AM »
.
« Last Edit: April 12, 2024, 11:55:50 AM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Muttley

  • 5124
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #204 on: April 12, 2024, 12:35:10 PM »
Eu as incerca cu o curea noua mai intai.
Daca logica mea nu e prea praf, la rupere, cel putin pe jumatate de motor, supapele s-au inchis instantaneu. Supapele indoite sunt mai degraba la sarirea curelei.
Poti incerca si cu un endoscop inainte, sa cauti amprente de supape pe pistoane.

Si doar curios... Daca s-a rupt AM, de ce vrei tot AM?
WRX SW 2002

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #205 on: April 12, 2024, 12:38:26 PM »
Explica la ce te referi te rog.
Si doar curios... Daca s-a rupt AM, de ce vrei tot AM?
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Muttley

  • 5124
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #206 on: April 12, 2024, 13:24:13 PM »
AM = After Market.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #207 on: April 12, 2024, 13:36:23 PM »
hmm ... veri intristing ... si s-a rupt in mers normal sau in momentul unui soc gen retrogradare / frana de motor ?
curea rupta asa sec fara sa fie raschetata pe spate de patine nu am vazut ....

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #208 on: April 12, 2024, 15:04:31 PM »
AM = After Market.
Se pare ca in kitul OEM vine curea produsa de Gates spun unii.
Apoi, calitatea Gates e buna.

Insa in alte locuri se vorbeste despre curea Mitsuboshi (e scris corect)
« Last Edit: April 12, 2024, 15:23:42 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #209 on: April 12, 2024, 15:08:12 PM »
hmm ... veri intristing ... si s-a rupt in mers normal sau in momentul unui soc gen retrogradare / frana de motor ?
curea rupta asa sec fara sa fie raschetata pe spate de patine nu am vazut ....
Mergea pe cruise control.
A inceput sa urce si cand a scazut viteza a facut retrograd in tr3. Era pe la 70.
Nu pot preciza daca exact in acel moment sau dupa putin timp.
Insa nu era RPM excesiv si am mai facut retrograd de atatea ori la turatii mult mai mari.
S-a auzit o bufnitura ca un rateu (pe la catalizatoare sau la prima toba), a picat CC si a aparut Check engine.
Am apasat pedala de cateva ori si nu avea efect.
Am scos pe N si dupa ce am trecut varful pantei am oprit pe acostament.

Aveam un ELM327 la mine.
P0345
P0340
position camshaft

S-ar putea sa mai fie ceva rupt pe acolo dar inca nu am dat toate capacele jos  ca sa vad.
« Last Edit: April 12, 2024, 15:15:08 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Muttley

  • 5124
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #210 on: April 12, 2024, 16:11:05 PM »
Se pare ca in kitul OEM vine curea produsa de Gates spun unii.
Insa in alte locuri se vorbeste despre curea Mitsuboshi (e scris corect)
Tu poti pune si ciorap de dama taiat la lungime, dar daca Subaru baga in cutia de curea ciorap de dama taiat la lungime, mai intai il trece printr-un CTC foarte riguros. Or daca nu corespunde, iar ciorapul de dama bagat la lungime cu paiete e ce trebuie, ala va fi. Chit ca tot ciorap de dama se cheama.

Scuze, nu e un moment fericit pentru tine. Culegi ce ai semanat. CTC-ul AM (cand exista) nu e acelasi cu CTC-ul OEM. Contracte, bani, chestii, interese sa fie bine si free cash flow.

Apoi, calitatea Gates e buna.
Cuantifica te rog "buna" ala.
Mie-mi place Conti. Dar aprecierea subiectiva se lasa, posibil, cu RK motor, dupa cum vezi.

Nici nu stiu cat e cureaua Subaru, am luat de 2 ori, si nu m-am uitat la pret, nu ca as fi doldora, dar unele lucruri sunt sfinte.

Ia Gates...
Sau pentru proba de compresie, iti pot oferi o curea OEM veche. Dup-aia mai vezi tu.
WRX SW 2002

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #211 on: April 12, 2024, 16:17:52 PM »
Cureaua Mitsuboshi e 56eur pe Subarak.pl deci nu e cine stie ce diferenta de la 230 la 300 lei intre asta oem si una AM banala.

Pot cauta o cotatie si la noi in tara.

Ideea ta cu cureaua OEM folosita e buna.
Te contactez pe privat.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Muttley

  • 5124
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #212 on: April 12, 2024, 16:27:40 PM »
13028AA240, de pe WRX din 2002. Asigura-te ca ti-e buna mai intai.
47ish kkm, Brasov.

EXCLUSIV pentru masuratoare de compresie, nimic altceva, ca poate se mai rupe si asta :)))
« Last Edit: April 12, 2024, 16:55:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 638
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #213 on: April 12, 2024, 17:05:15 PM »
Am si eu o curea OE  tot Contitech ramasa de la ultimul schimb, daca te ajuta; nu pare deloc ciufulita.
13028AA200
Duminica sau luni am drum prin Sibiu.

LE: acum am vazut ca ai 2.0.. sorry.
« Last Edit: April 13, 2024, 00:57:51 AM by Ilie »

andea79

  • *
  • 4031
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #214 on: April 12, 2024, 19:33:24 PM »
si prin Cj (ca parca esti din zona) cred ca gasim o curea dar ... eu zic ca sansele sa fie ok sunt mici mici mici...te poti considera super norocos daca scapi doar cu supape indoite fara alt damage la pistoane si/sau chiulase
eu as baga o camera inainte pe la bujii - doar cu curea pusa si invartit s-ar putea sa agravezi damage-ul ...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #215 on: April 12, 2024, 23:50:02 PM »
Ultimul 2.0 care a avut probleme similare a necesitat reparații de 5000eur. Probabil acum prețul ar fi fost mai mare.
Mașina ar trebui trimisă la reprezentanța cea mai apropiată și așteptat devizul lor.

De fapt soluția finală este platforma și -> BV.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #216 on: April 13, 2024, 08:53:12 AM »
Ultimul 2.0 care a avut probleme similare a necesitat reparații de 5000eur. Probabil acum prețul ar fi fost mai mare.
Mașina ar trebui trimisă la reprezentanța cea mai apropiată și așteptat devizul lor.

De fapt soluția finală este platforma și -> BV.
Autokino este si la SB la Kia.
Sese mi-a recomandat sa incerc la ei.
Deci nu e nevoie sa merg la BV.

Ma sperii si ma descurajezi rau de tot...
5000eur nu face masina toata functionala.
Consider ca nu e ok sa bagi atatia bani intro vechitura.
E doar un mijloc care sa te duca din punctul A in punctul B pe mai multe rute nu ... masina de colectie.

Decat reparatii la costul ala exista variante mai "avantajoase": alt motor SH verificat, vanduta de piese, alt Subaru sau in ultima instanta ... adio Subaru
« Last Edit: April 13, 2024, 08:54:13 AM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

dan_b

  • 1314
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #217 on: April 13, 2024, 09:27:31 AM »
Cel mai ieftin iesi cu motor complet, sh.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #218 on: April 16, 2024, 21:58:54 PM »
Ma sperii si ma descurajezi rau de tot...
5000eur nu face masina toata functionala.
Consider ca nu e ok sa bagi atatia bani intro vechitura.

Nu intenționez să sperii și nici să descurajez. Sunt realist.
5000 poate fi o sumă mare pentru mașinile neîngrijite, care au trecut prin X mâini și în care nu s-au băgat bani.
Dacă ai grijă de bun are valoare de utilizare, nu de "piață".
Utilizarea înseamnă valoarea care o generează bunul pentru tine sau cât ar valora un bun similar cu aceeaași utilitate.
Am fi tentați să comparam cu Duster dar acela are o tracțiune slabuță și e construit pe o plaformă de Nissan Micra. Cred că Dusterele au prețuri mari.

Foresterul aspirat are pentru mine o valoare de utilizare mare. Nu are pretenții mari și face multe.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #219 on: April 16, 2024, 22:08:40 PM »
Pur si simplu nu merita 5000eur.
De banii aia cumperi un alt motor mai puțin rulat.

E exagerat.
Probabil ca depinde si de mecanic (scump rau) si de provenienta pieselor (direct Japan) si probabil s-a schimbat si ce nu e necesar din prea mult zel.

E opinia mea. Avem prioritati si situatii diferite
Nu-i pot spune cuiva ce sa faca cu banii.

Deocamdata circul cu Auris hibrid recent cumparat, alta liga alt stil.
Facusem targul si bine ca s-a rupt cureaua aproape de casa in preziua plecarii ca sa vad Aurisul ca altfel... se rupea pe autostrada spre CJ apoi sa vezi batai de cap.
« Last Edit: April 16, 2024, 22:55:42 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)