Am reparat actionarea trapei.
Am inlocuit periile colectoare (carbunii)
Cei originali erau
4.22 (l) x 4.54 (g)
Cei cumparati au
3.9 (l) x 3.8 (g) $ 10.3 (L) deci au putin joc.
I-am luat de pe Ali 5 perechi cu 5$ si ceva.
Pas 1
Se declipseaza capacul de plastic transversal de deasupra.
Cu o unealta furca/surubelnita se scot cele 3 clipsuri albe care tin capitonajul.
Pas 2
Se scot cele 2 clipsuri negre se pe tavan
Pas 3
Nu e nevoie sa se demonteze capacele laterale de la geamuri.
Capitonajul permite introducerea unei chei clicket acolo la motor.
Cu cheie tubulara 8 se demonteaza cele 2 suruburi si 3 piulite care fixeaza motorul.
Se scoate conectorul electric apasand blocajul care se afla la mijloc in partea superioara (nu e vizibil in poza)
Pentru acces la motor se scot cele 3 surubele care fixeaza statorul din tabla zincata.
Atentie la piulitele lor patrate sa nu le pierdeti.
Separarea electronicii e optionala dar e mai bine sa fie declipsata pentru ca mecanica motorului ai vrea sa o cureti cu ceva spray.
- se scoate rotorul si se curata
- partea de colector era cu praf de carbune.
- spatiile dintre placute trebuie curatate de carbine cu un ac.
- se șlefuiește usor colectorul ca sa fie neted si fara urme
- carcasa cu mecanismul melc roata melcata nu se curata cu solvent pentru ca se spala vaselina de pe pinion si decla bucsi. Roata nu se poate scoate.
Daca se dorește spalare completa, se poate si apoi se greseaza din nou tot ce trebuie.
Se curata si pinonul care angreneaza cablurile.
Suportul pentru periile colectoare se scoate de pe carcasa cu ajutorul a 2 surubelnite.
Eu am folosit tub de capat din Cu 1.5mm pentru sertizarea conductorilor de la carbuni.
Nu am lipit dar se putea si cositorite.
!Nu taiati de tot firele de la vechii carbuni care sunt lipite electric pe conectorii de pe suport. Lasati capete de 15mm pentru inadire cu cele de la carbunii noi.
Asamblare
Se greseaza bucsa din capatul statorului
Se greseaza capatul axului, melcul.
Se greseaza bucsa de pe suportul negru cu pinionul.
Se introduce rotorul in suportul periilor colectoare.
Se plaseaza arcurile pe carbuni.
Se introduce ansamblul rotor-ax-perii in carcasa cu pinonul.
Se blocheaza pinionul cu mana (ca sa nu fie smucit inapoi de catre magneti) si se pozitioneaz statorul peste rotor (cu cele 3 surubele)
Se cupleaza mufa si se fixeaza motorul in cele 5 puncte (suruburi si piulite)
Tot mecanismul trebuie resetat dupa ce e montat la pozitie.
Dupa ce s-a facut resetarea si functioneaza corect, se strang suruburile de la motor si se clipseaza la loc capitonajul si capacul.