Salutare,
La aproape 2 ani de cand o am , o prezint si aici , mai mult ca sa o fac de rusine, ca intr-un banc expirat... Sper să notez aici în jurnal ce i-am mai facut.
Este vorba de un legacy, fabricat in 2004 , cu prea minunatul motor in 6 halbe.
Am luat-o in februarie 2019 si la bord avea aproximativ 150.000 km, cu parfum de credibilitate, aveam toate cartuliile carticele, reviziile etc, din țara cu mai multă apă caldă unde a fost inițial livrată.
Ca dotări n-are mare lucru (comparativ cu ce se pune azi pe masini) : scaune din piele, incalzite, comenzi pe volan, cd changer cu 6 discuri făra mp3 (așa e cu dinozaurii ăștia) cutie automată, navigație (complet inutilă, eventual e bling factor), trapă.
Imediat cum am luat-o a intrat la o revizie si s-au schimbat din cat imi aduc aminte : uleiuri (motor, cutie , diferențiale, cutie de transfer) , bucsi bare stabilizatoare fata spate, un rulment stg fata, y evacuare din inox, tobe spate inox.
Din fericire (sau nu ...) a venit cu cauciucuri aproape noi 215 45 r17 Continental ts850p de iarnă și jante aftermarket , cu buză
În primăvara 2019 am încalțat-o cu niste Falken uri de vară, aceeași dimensiune și singura posibilă de altfel... pe aceleași jante.
După ce am indreptat jantele de 3 ori, deoarece erau prea moi, am luat un set de jante originale de impreza cred ca sunt.
Odata cu venirea iernii , am pus anvelopele de iarnă la loc, pe jante bune și drepte
, mai rezistente, dar pe valea jiului am reușit sa sparg o anvelopa pe flanc . am venit de la valcea pana la bucuresti cu roata aia mică de 80 kmh .
Am rezolvat acest aspect cu o roata full size și un cauciuc full size, bagat în portbagaj . Un cauciuc nou continental approx 700 de lei. Mi sa pare cam mult avand în vedere că a murit cam subit. si da erau XL , teoretic nu ar fi trebuit sa se sparga însă...
Am mai schimbat între timp burdufuri planetare pe fata, inca un rand de bielete pe spate.
I-am pus folie , ca la orice bemv ... ăăă subaru.
Am făcut pana acum vreo 40.000 km, moment în care se impune , schimbarea garniturilor de la chiuloase. ”Pentru că automobile”. Asta după ce am trecut prin faza de negare a mecanicilor (termostat, radiator, capac, schimburi de antigel, curațat instalația de radweld etc) a trebuit să accept înfrângerea
) .
Pe langa problema cu garniturile care va fi rezolvata cat mai curand, mai sunt asa:
-Vibratie la franare undeva de la 130-100 kmh. Nu e mare, dar e enervanta. S-au verificat discurile cica-s ok, la etrieri s-au schimbat pistonașele odata cu placutele. Aici suspectez ori rulmenții de sarcină sau bieletele de directie, sau din casetă...
-saggy butt;
- probabil bielete antiruliu pe față din nou ... există ceva mai rezistent? , ca la toate masinile am schimbat rahaturile astea de m-am plictisit ...
În rest e ok pentru vârsta ei, mai are denturi, bara spate ar trebui vopsită, bara fata si ea ca e zgariata etc.
Cel mai mult mă enervează dimensiunea anvelopelor 215/45 este un talon mult prea mic pentru romania, mașina este grea, și ceva trebuie sa cedeze, inițial se indoiau jantele, ulterior a cedat un cauciuc, acum probabil articulațiile. But the show must go on.
Sistemul 4x4 este ok, dar nu simt ca am nevoie de el. Cand am avut tractiune spate am dat la lopată de am innebunit (iernile 2013-2014-2015), imi aduc aminte si acum că aveam instrumentul în portbagaj, plus că imi era cateodată lene sa schimb toamna prokiturile cu suspensia normală (si aia minus 2-3 cm faceau diferenta dintre a ramane pe burta sau nu ). După ce am trecut la 4x4 , nu a mai nins ...
Pun și o poză cu ce am gasit prin telefon. Dacă e ii mai fac dupa ce o spal .