Pentru iesirile de care zici, nu ai nevoie de reductor. Dieselul de pe Subaru e fain, cand nu crapa. Ceea ce se intampla foarte des, cauta info pe forum. OK, mai rar la ultima generatie, dar asta inseamna si un pret ridicat de achizitie daca vrei unul bun si cu km putini.
Trebuie musai diesel?
La fel ca si motoarele pe benzina de la Subaru. Si alea sunt bune cand nu crapa, dar nu pomeneste aproape nimeni de ele desi crapa si alea pe banda
WRX ul nu crapa? ba motor..ba cutie. XT urile nu crapa? oricare de la SG turbo in sus...sa nu mai vorbim si de SJ care din cutie pana in motor e ca hartia. STI ul nu crapa? Si cat costa sa refaci un motor diesel crapat vs un motor de WRX/XT ?...sa nu mai vorbim de STI.
Nu am sarit "la atac", dar chiar nu inteleg de unde pornirile astea pe forum cu "nu lua diesel ca crapa". Crapa oricare daca ii dai ca surdu in clopot toata ziua....atata doar ca pasionatul Subaru priveste dieselul ce a crapat ca un esec, o paguba in bugetul familiei, iar benzinarul ce a crapat ...ca un fel de experiment ...hai sa vedem cat duce, ...ce pistoane mai punem, ce pompa etc Benzinarul poate crapa ca nu e trecut pe lista, dieselul cum crapa, cum e aratat cu degetul.
Pana acum am avut Subaru atat diesel cat si pe benzina. Nu am avut probleme cu nici un diesel, le-am vandut ambele la mine in oras, pastrez legatura cu cumparatorii, masinile merg brici, una chiar are peste 120k in plus fata de km cu care am vandut-o, e condusa salbatic zilnic (fiind luata pe firma ca masina de servici) si nu are absolut nici o problema. Si da, ambele euro 4, alea "cu probleme".
Iar referitor la consum pt o masina de familie...se simte considerabil in opinia mea, adica cam dublu ...si aici vorbesc dupa ce din 2015 am avut in familie un Subaru diesel tot timpul.
Mai cunosc si eu persoane care vorbesc de rau dieselul de la Subaru ..ei fiind proprietari de benzinar si afirma sus si tare ca "ai de mine, nici nu stiu cat imi consuma... ca nu dau atentie la consummmm", dar ei scot Subaru de 2 ori pe saptamana seara cand e liber orasul, in rest daily drive e Golf si alte cacanetze de alea mici, bineinteles ca diesel...ca sa le iasa o medie buna a consumului pt ambele masini.
Sa nu uitam ca traim in RO unde salariul minim este 1527 ron si mediu sub 3500. Cati dintre cei care isi permit o masina de 7-10-15-20 k euro, sunt dispusi apoi sa plateasca lunar 1500-2000 ron pe pe benzina?...si asta doar pt ca exista posibilitatea ca motorul diesel sa crape... Cum de altfel poate crapa si benzinarul.
Iar pt cine zice/crede ca nu e mare diferenta la consum, va las mai jos consumurile mele facute la pompa, zilnic aproape acelasi traseu, acelasi stil de condus, masini alimentate cu motorina standard de la MOL sau Petrom si benzina de 95 de la Petrom:
Subaru diesel berlina consum mediu 5,2 calculat la 5k km cu AC pornit vara tot tp. In oras nu sarea de 7-7,8.
Subaru diesel Forester SH consum mediu 6.5 cu AC pornit (la noul proprietar i-a iesit 5.5 dar umbla mult extern). In oras nu sarea de 8.5-9.
Subaru Forester XT SG cel mai bun consum mediu era 14,1. Cel mai bun consum extern 9.1. Cand voiam sa depasec cate 4 masini odata pe extern aveam consum de Carrera GT. Cand ma distram pt ca imi permitea traficul pe extern si mai stateam putin in coloana la intrare in oras... aveam media de 18-20. Oricum...cand aveam media lunara sub 15 eram fericit ca-mi anuntam toti prietenii
) (s-a intamplat o data).
Si acuma vrei sa pomenesc de consumul la Outback H6 3.0 si Tribeca 3.6 cand intru in oras? Sau in treptele 1-2 adica pe un drum forestier, pe dealuri etc cum folosesc multi Subaru in weekend. Si sa nu uitam ca toate benzinarele astea au cuplu de 2.0 diesel.
De mentionat ca nu am mers cu benzinarele in halul cum am mers cu dieselurile, deci la consumurile de mai sus sa tineti cont de asta. La diesel ii dadeam tot tp imediat ce era cald pt ca stiam ca nu consuma. La XT daca ii dedeam ca la diesel ajungeam la 2 plinuri pe saptamana.
Si aceste medii sunt facute cu un traseu de 70% - 80% EXTERN. Daca procentajul era invers, cu siguranta la benzina consumul era altul considerabil in sus, la diesel nu neaparat, sotia umbla cam 50-50 oras extern si are consum mediu de 5.
Fiecare sa traga proprieiile concluzi si sa-si bata joc de banului lui cum vrea
Lasati Subaru diesel sa vina la mine
Nu ma tem de ele. Sunt grozave.
Prefer benzinarele insa doar pt sunet
...iar un Subaru diesel in familie e sfant cand vine vorba de masina cu care sa te poti si distra, dar sa iti faci si treaba la un consum de VAG, dar totusi sa nu stai intr-un VAG.
PS: Chiar caut un XV diesel pt sotie.... Ofer un Outback H6 limpecabil la schimb, fara diferenta pt ca dieselurile crapa si benzinarele sunt brici