Subaru XV gen III
Subaru club Romania

Subaru XV gen III

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Subaru XV gen III
« Reply #120 on: December 21, 2023, 17:03:24 PM »
Europa @Marr, .ee, nu .es :) . Subaru Estonia...ei ofera 5 ani sau 100k si cel mai bun pret pe care l-am gasit. Un zbor ieftin la Tallinn si intors 2000km inapoi - tocmai buni de rodaj.
Am intalnit in India un cuplu de finlandezi veniti pana in Chenai sa cumpere un Royal Enfield la jumatate de pret pentru ca apoi sa plece calare inapoi spre casa..
Tallinn e un oras tare fain, Helsinki este la cateva ore cu feribotul. Traversat tarile baltice la volan...o experienta tare misto; apoi taiat Polonia.. ia uite ce concediu fain  ;D
« Last Edit: December 21, 2023, 17:26:20 PM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #121 on: December 21, 2023, 22:00:19 PM »
Deci sa o spunem pe aia cinstita, pretul deranjaza in final.
Nu stiu daca ati vazut dar pana si in SUA impreza cu jante de tabla, fara presuri si volan de plastic , adica cea mai ieftina si cu vopseaua fara pret aditional pleaca de la 24.200$ cand acum niste ani se gasea la 18.000.

Din pacate asta este. Am auzit ca exista si iPhone de 7000 lei. Nu stiu, nu sunt fan apple, dar e un telefon... si multi il cumpara.

Va trebui sa ne obisnuim cu noile preturi. Prin vara-toamna ma batea un gand sa imi iau ceva mic de oras sa nu mai omor XT-ul. Ceva sa nu para masina de flota la pizzerie costa peste 20.000 eur nou (skoda fabia, i20). Nu mai zic A1 sau un Mini la 25-30.000.
Mi-am pus pofta in cui si mi-am vazut de treaba.

Cam asa si cu XV-ul asta nou.

Masinile noi se cumpara preponderent in leasing de ceva timp incoace. Cand rata lunara face sa nu mai para asa de greu de dus, lumea nu prea se mai uita la pretul de achizitie ce a crescut la toate marcile si la toate clasele.

Deci hai sa incheiem si sa vedem ce poate sa faca masina si la ce e buna, cum a evoluat etc. Eu am fost mereu si sunt in continuare fan XV, asa ca ma bucur sa vad ce bine a evoluat la dotari, estetica, confort etc.
Clasa din care face parte o sa fie din ce in ce mai aglomerata intrucat costurile de productie pentru masinile mici care sa respecte viitoarele norme sunt uriase. Drept urmare, hibridele si electricele vor fi o clasa mai mare, sa se poata justifica pretul. O sa fie interesant...
« Last Edit: December 21, 2023, 22:08:22 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2257
Re: Subaru XV gen III
« Reply #122 on: December 22, 2023, 07:49:14 AM »
Pai, era si greu sa deranjeze altceva decât prețul atat timp cât încă nu a văzut niciunul dinte noi mașina asta “pe viu” si cu atat mai puțin sa o fi condus.
Sincer, mie mi se pare interesant ce spun ei ca au făcut pe partea de confort ( imsonorizare, scaune, etc) si siguranța (Eye-Sightul de generație noua).
Semne de 8ntrebare am legate de dinamica - dar strict prin prisma reducerii puterii motorului. Asta rămâne de văzut si clarificat după ce conduc mașina.
Dacă-i ok, probabil ca asta va înlocui Foresterul (când va fi sa fie).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV gen III
« Reply #123 on: December 22, 2023, 12:34:42 PM »
qoute
Nu stiu daca ati vazut dar pana si in SUA impreza cu jante de tabla, fara presuri si volan de plastic , adica cea mai ieftina si cu vopseaua fara pret aditional pleaca de la 24.200$ cand acum niste ani se gasea la 18.000.
unqoute

Tocmai ce am verificat preturile din SUA la XV Wilderness, pleaca de la usd 32195 adica eur 29225. Asta daca doresti sa facem comparatie cu SUA. Si sa nu mai pomenesc de programul de finantare dar acolo este SUA nu amarata de UE : 
   $0 Cash Down
    $0 Trade-in
    $453 First Month Payment
    $0 Security Deposit
Da, raman la parerea mea, eur 40000 pentru XV care are o baterie ce nu foloseste mai la nimic este mult. Dupa cum am mai spus, piata va arata daca pretul este mare sau nu, depinde si cate unitati si-a propus Subaru sa vanda in RO sau la nivel de UE.
« Last Edit: December 22, 2023, 12:35:47 PM by Andrei2023 »

marr

  • 2257
Re: Subaru XV gen III
« Reply #124 on: December 22, 2023, 22:33:53 PM »
Întodeauna prețurile din State au fost mai mici decât cele din Europa.
Cu mențiunea ca alea sunt prețurile fără taxe- taxe ce diferă de la stat la stat.
Prețurile din Europa sunt cu toate taxele incluse - inclusiv TVA care la americani nu exista.
Cât despre vânzări ... in State, Subaru vinde mai mult intr-o luna decât in toată UE intr-un an.
Cât despre baterie, din păcate asta costa, saltă prețul semnificativ si singurul scop al ei este sa bifeze cerințele de ecologie ale europenilor.
Prețul e-Boxerului e mare si din cauza numărului de bucăți produse si vândute (nu se comercializează pe piețele lor principale, ci doar in Europa, Australia si parca, Japonia).
La americani si canadieni, unde-i grosul vânzărilor, merg pe motoarele clasice de 2.0 si 2.5 care-s mai ieftine, mai fiabile si mai potente ca nu-s sugrumate ca sa reducă emisiile.
Diferențe tot mai mari de preț fata de State, au început sa para de la Euro 4 încoace - sa nu uitam ca un SG era in jur de 20-25 k Euro. SH-ul deja a sărit spre 28-30 k. Si atunci TVAul era 24%.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV gen III
« Reply #125 on: December 22, 2023, 23:34:35 PM »
De baterie si motorasul ala bagat in CVT imi e si mie teama , legat de fiabilitate . Oricat de tare imi place parca ma tine ceva sa dau banii pe Crosstreck. Si parca nici padele pentru " schimbat vitezele" nu am vazut . La OBK cu 2 click- uri in jos, pedala la fund si 4000 de ture ,zboara instant.
« Last Edit: December 23, 2023, 12:39:51 PM by Sorin03 »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #126 on: January 06, 2024, 01:21:17 AM »
Merită urmărit, inclusiv partea în care discută prețul, pentru 2.5 wilderness, considerându-l acceptabil la max 30k usd și în niciun caz la +40k usd, nu euro. O abordare onestă și realistă.


MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #127 on: March 11, 2024, 18:57:29 PM »



Hai sa vedem...

Cu suportul Autokino, am luat noul Crosstrek pentru teste. Astazi l-am plimbat usor, mai mult am analizat detaliile pe loc, am rasfoit meniul, m-am uitat sub capota... ne-am cunoscut mai bine. Am descoperit multe imbunatatiri si inovatii fata de ce stiam eu ca ofera Subaru in mod normal, dar si cateva (putine) colturi taiate.

La final o sa scriu un articol si o sa pun si fotografii cu ce am gasit eu interesant + experienta de condus.

Edit: Ca sa va dau cu lingurita informatii, in acest moment o sa spun doar atat. Din cate stiu eu, doar Porsche si Subaru te fac sa te acomodezi cu o noua generatie atat de usor, pastreaza ceva familiar de la un model la altul si chiar te poti urca si pleca direct cu o masina pe care nu ai mai condus-o niciodata fiind pe deplin in control.
« Last Edit: March 11, 2024, 19:06:09 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5136
Re: Subaru XV gen III
« Reply #128 on: March 11, 2024, 19:24:37 PM »
Aha, doar evita depasirile, ca nu e deloc Porsche.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #129 on: March 11, 2024, 19:29:10 PM »
Sa te vad pe tine depasind ceva in Bucuresti  :-*  Poate pe banda de biciclete, cu aia a ta de carbon  :laugh:  ;)

Am condus Taycan GTS, dar promit ca nu o sa il introduc in comparatie.

EDIT: Ba mi-am adus aminte de ceva ce Taycan-ul face din soft si am descoperit introdus nou si pe Crosstrek. Na ca o sa il compar :))))
« Last Edit: March 11, 2024, 19:34:40 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #130 on: March 12, 2024, 00:33:34 AM »
Aha, doar evita depasirile, ca nu e deloc Porsche.

 :laugh: ;D :laugh:
Nici măcar bătrânul Porsche 928.