black forester XT
Subaru club Romania

black forester XT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: black forester XT
« Reply #160 on: February 17, 2024, 12:21:37 PM »
Daca vrei sa faci o data test cu cablul tactrix in Bucuresti imi spui si iti verifici tabelul. Dar sa ai pregatite definitiile pentru ecu tau.
Din aplicatia celor de la OBD link poti sa vezi usor codul ECU pe care il ai si iti cauti definitiile.

andea79

  • *
  • 4033
Re: black forester XT
« Reply #161 on: February 17, 2024, 16:05:56 PM »
C6ad006023 nu este ID de rom oem , este un rom cu MerpMod , chiar un build de al meu :)) deci probabil masina a trecut candva pe la mine sau pe la Mihai Stan sau Victor sau ... cineva :))

rom-ul tau original este A8DK100F 4E42584007

definitiile pentru romraider / ecuflash sunt aici https://www.clicksoft.ro/A8DK100F-2.zip

Re: black forester XT
« Reply #162 on: February 17, 2024, 16:14:23 PM »
Mulţumesc! Dacă nu reuşesc să mă lămuresc voi apela la amabilitatea ta . Am reuşit să mă conectez, într-un fel, dar sunt destul de bulversat să nu zic impacientat ...
 Să iau povestea de la început... există posibilitatea ca Btssm să nu recunoască ECU datorită unor update-uri ... aşa că am apelat la site-ul romraider şi după an şi model de maşină am identificat două ID-uri :

2006    EDM Subaru Forester XT MT       A8DH100F      4242584106
2007    EDM Subaru Forester XT MT       A8DK100F      4E42584007
Maşina fiind înmatriculată prima dată în 01 iunie 2007 (sper să nu rămână doar o jucărie) am considerat că prima variantă e cea compatibilă ...

şi de aici începe distracţia...cât de relativ este totul... vestea bună e că m-am conectat ... veştile de după nu prea mi-au plăcut.

Am creat un profil cu ECU ID ... şi la relanti LV-ul mi-a returnat astea :



de unde am înţeles că IAM = 0 şi nu e bine deloc
după care a apărut avertismentul

KNOCK DETECTED at 2024-02-17 03:07:20 p.m.
AFR: 14.7
AFR Target: 0.5
AFR (lambda): 1.00
AFR Target (lambda): 0.04
Boost (psi): 0.0
FKC (deg): -22.85
FLKC (deg): 40.00
Fuel correct (%): 100.5
Fuel learn (%): 2348.78
IAM: 0.000
Injector PW (ms): 2.0
Load (g/rev): 0.27
MAF (g/s): 3.74
RPM: 840
Speed (kmh): 0.0
Throttle plate (%): 4.3
Timing (deg): 17.5

destul de nedumerit ... să nu zic chiar speriat ... am creat un alt profil cu cel de al doilea ID ECU şi am obţinut asta :



aici cel puţin IAM-ul e 1
Având în vedere cele de mai sus, Andea, poate mă îndrumi ce să mai verific, eventual să încerc cu alte ID-uri pt ECU, alte instrumente de măsurare ....
sau mă găndesc să caut mecanic sau alte soluţii ...
 
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: black forester XT
« Reply #163 on: February 17, 2024, 16:18:08 PM »
C6ad006023 nu este ID de rom oem , este un rom cu MerpMod , chiar un build de al meu :)) deci probabil masina a trecut candva pe la mine sau pe la Mihai Stan sau Victor sau ... cineva :))

rom-ul tau original este A8DK100F 4E42584007

definitiile pentru romraider / ecuflash sunt aici https://www.clicksoft.ro/A8DK100F-2.zip

mulţumesc ! jumătate de stâncă mi s-a luat de pe inimă ! cel puţin e varianta 2.
da, maşina a trecut pe la tine, cu unul dintre foştii proprietari ...
eu am luat-o de la cineva din cartierul tău, oarecum, care mai avea "un tractor de patrol", spusese cineva odată...
forester 2.0x forester 2.5xt

andea79

  • *
  • 4033
Re: black forester XT
« Reply #164 on: February 17, 2024, 16:22:20 PM »
aaa... STM avea la numar ... ok :)

deci la alias in btssm ar trebui utilizat 4E42584007 , iar in romraider ecu edit si logger definitiile din link ... :)
« Last Edit: February 17, 2024, 16:23:55 PM by andea79 »

Re: black forester XT
« Reply #165 on: February 17, 2024, 16:30:35 PM »
aaa... STM avea la numar ... ok :)

deci la alias in btssm ar trebui utilizat 4E42584007 , iar in romraider ecu edit si logger definitiile din link ... :)
da STM
... am executat operaţiunea

asta e rezultatulcu BTSSM
forester 2.0x forester 2.5xt

andea79

  • *
  • 4033
Re: black forester XT
« Reply #166 on: February 17, 2024, 16:41:32 PM »
deci ... corectii negative peste tot si un pic de avans redus invatat la low load -> probabil cauzat tot de corectiile negative

1. as cauta leaks intre turbo si clapeta de acc. -> e singura zona unde daca ai leaks generezi corectii negative (inclusiv BOV blocat deschis)

2. as verifica regulator pres. benzina sa nu aiba membrana perforata si sa curga benzina in galeria de admisie prin furtunel vacuum/boost sau alta problema


Re: black forester XT
« Reply #167 on: February 17, 2024, 17:07:38 PM »
Mulţumesc ! Încep verificările.
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: black forester XT
« Reply #168 on: February 25, 2024, 18:54:24 PM »
Am reuşit ieri să fac unele dintre verificări.
Am verificat colierele furtunelor dintre turbo-IC-clapetă nu am găsit nimic.
Apoi, pentru a detecta eventuale zone pe unde trage aer fals am vaporizat soluţie de curăţat frânele (metodă găsită şi aici pe forum) sau apă cu săpun, dar nu am reuşit să descopăr nici o problemă, în nici una dintre situaţii.
Nu mai ştiu unde am citit că pt. a confirma existenţa unor "small leaks" accelerezi motorul la 2000 de turaţii, urmăreşti parametrii şi ar trebui să sesizezi diferenţele în funcţionare, adică la 2000 de turaţii nu mai trage aer fals.
Nici aici nu am reuşit să sesizez nimic.
IC-ul e montat de mine în urmă cu un an, maxim. Zic eu că operaţiunea a fost realizată cu responsabilitate şi nu ar trebui să fie probleme. Atunci am folosit şi garnituri noi atât la BOV cât şi la conductele care vin de la turbo. Garnitura de la clapetă am schimbat-o cu ceva timp înainte când am montat AOS-ul.
A da ... BOV funcţionează. Se aude zgomotul specific, deci verificată şi asta, nu e blocat.
Cred că singura posibilitate aici ar fi să aibă IC-ul pori sau vreo crăpătură... dacă e posibil sau se întâmplă...
Rămâne să verific regulatorul de presiune combustibil . Să văd cum se face asta ...
forester 2.0x forester 2.5xt

andea79

  • *
  • 4033
Re: black forester XT
« Reply #169 on: February 25, 2024, 19:33:28 PM »
cum e montat AOS-ul ? (am vazut si corectii negative generate de catch cans /aos-uri )

corectia negativa inseamna ca ecu scoate benzina pentru ca afr-ul e prea bogat deci:

- la relanti somehow pierde aerul masurat din sistem nu trage aer fals - adica zona intre turbo si clapeta care este singura la relanti unde nu ai vacuum, ai 0.1psi presiune
- masura aerului nu este corecta - debitmetru murdar sau cu probl.
- masura afr nu este corecta - slabe sanse zic eu ca sondele cand obosesc o iau in sensul opus, arata afr mai sarac decar real
- probl. alimentare - regulator cu membrana perforata, injectoare care nu inchid 100%
- final frontier - nu vrei aici - probleme etansare supape

ce am zis mai sus este valabil in cazul unui setup oem, daca ai modificari insa evident ca pot aparea si alte surse: aos/catch can in anumite configuratii, modificari tubulatura admisie care sa influenteze debitmetru, etc

LE: BOV daca suna nu inseamna ca si fct. 100% corect, probl. apare daca nu inchide 100% si pierzi aer ... si multe fix probl. asta o au
« Last Edit: February 25, 2024, 19:36:38 PM by andea79 »

Re: black forester XT
« Reply #170 on: February 25, 2024, 21:04:08 PM »
AOS-ul l-am montat conform instrucţiunilor. Cred că am modificat doar traseul furtunului de la chiuloasa din dreapta. E puţin mai lung, dar voi verifica.

Am înţeles, deci pierde aer, ar fi trebuit să se vadă ... cred... când am dat cu apă sau spray de frână.

Modificări pe admisie nu am. E traseul OEM. Am schimbat doar turbo inlet-ul ... e de silicon, Mishimoto ... cred

Deci, rămân:
- curăţat debitmetru, sper doar atât nu şi înlocuit
- verificat regulatorul de presiune benzină
- verificat BOV. Cum aş putea face asta ?

Sper să nu fie supapele ...

forester 2.0x forester 2.5xt

andea79

  • *
  • 4033
Re: black forester XT
« Reply #171 on: February 25, 2024, 23:45:54 PM »
care instructiuni la aos ? eu nu stiu ce aos ai ... la catch can de exemplu se poate pierde "aer"  din sistem din blow by/gaze carter care sunt recirculate in setup oem dar pot ajunge afara pe un setup cu catch can

cu bov ttebuie sa fii inventiv :)) baga-l de exemplu intr-un prezervativ cu totul, etansezi bine cu ceva banda adeziva...vezi daca se schimba corectiile la relanti ...

Re: black forester XT
« Reply #172 on: February 26, 2024, 19:31:34 PM »
AOS-ul este de la IAG. Mă voi uita şi la conexiunile lui. Nu mai reţin unde trebuiau cuplate furtunele. Mă rog ... în afară de cele de la chiuloase, cel de la blocul motor şi cele de la sistemul de răcire.
forester 2.0x forester 2.5xt

Muttley

  • 5133
Re: black forester XT
« Reply #173 on: February 26, 2024, 20:13:03 PM »
Vezi ca IAG s-au uitat la cativa centi in plus si au pus o supapa unisens pe furtun, in loc de infiletata pe borcan. Care furtun se poate monta si invers. Dacat zic.
WRX SW 2002

Re: black forester XT
« Reply #174 on: February 26, 2024, 21:13:22 PM »
Dacă e vorba despre “PCV hose assembly” care e compus din doua furtune și supapa e în imbinarea din plastic de la mijloc, aș zice că e montată corect. Îmi amintesc că am sesizat că se montează într-un sens.
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: black forester XT
« Reply #175 on: March 03, 2024, 17:09:45 PM »
Am curăţat senzorul MAF. Am verificat din nou BOV-ul. L-am învelit într-o mănuşă chirurgicală şi am etanşat cu banda adezivă.
Am cumpărat regulator presiune combustibil nou şi l-am înlocuit.
După toate operaţiunile amintite nu am sesizat nici o modificare în funcţionarea motorului.
Bine nici înainte de a descoperi corecţiile cu ajutorul BTSSM-ul nu sesizasem nimic. Mă gândeam să fac un upgrade la turbină şi IC şi am zis ca înainte să văd ce zice motorul, după îndrumările lui Andea, postate pe forum.

Mă gândeam să fac nişte loguri să văd dacă problema persistă sau a dispărut, dar ce ar trebui să urmăresc ?
forester 2.0x forester 2.5xt

andea79

  • *
  • 4033
Re: black forester XT
« Reply #176 on: March 03, 2024, 21:21:51 PM »
dupa ce umbli un pic cu masina te poti uita din nou la un LV ca mai sus sa vezi valorile ...

anyway .. poti privi si altfel: ai probleme/simptome neplacute cu masina sau doar cautam perfectiunea numerelor ? :)

Re: black forester XT
« Reply #177 on: March 17, 2024, 20:51:28 PM »
Mda… am parcurs aproximativ 100 km prin București. Valorile din LV sunt aceleași nici o modificare.
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: black forester XT
« Reply #178 on: June 11, 2024, 22:51:28 PM »
Se pare că bătrânului XT nu îi place căldura. Pe drumuri scurte în oraș începe să crească temperatura lichidului de răcire. S-a întâmplat de două ori. Am închis AC-ul și a coborât temperatura iar martorul în bord a încetat să mai clipească.
Deja mă gândesc la garniturile de chiulasă, lucru care mă cam întristează.
Totuși, ultima dată când s-a întâmplat am observat că unul dintre ventilatoare nu funcționa.
E posibil să fie aceasta cauza ?
Și care ar fi cauza nefuncționării ?!
forester 2.0x forester 2.5xt

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: black forester XT
« Reply #179 on: June 11, 2024, 23:26:21 PM »
Am dat scroll rapid prin jurnal si nu am vazut poza cu radiator, deci presupun ca il ai pe cel original.
Schimba-l cat mai repede. Azi la 36 de grade in oras cu AC pornit si trafic de balamuc apa a stat la 90-92. Am radiatorul de la polonezi dupa ce am citit parerile colegului cu XT-ul din Iasi. Sunt multumit.
Inainte de el, in conditii similare urca si pana la 98.
« Last Edit: June 11, 2024, 23:28:53 PM by MihaiFlorescu »