Salutare!
Cred ca asta e prima mea postare pe forum, desi de ceva timp am mai citit una alta pe aici.
Am decis sa prezint si eu tigaia, poate mai primesc si ceva sfaturi de la cei mai priceputi..
Povestea incepe in vara, cand intr-o zi, scrolland pe olx, vad la vanzare un Outback verde, din 2003, km vreo 250 de mii, destul de aproape de mine (160km), si zic hai sa merg sa il vad. Avea si pretul bun, chiar prea bun. Masina fusese adusa din italia in 2018, si trasa pe dreapta, si era pornita o data la cateva luni doar. Mers, vazut, placut, indragostit de cum urca pe teren accidentat <3, lasat avans, si peste o saptamana mers dupa masina. Am schimbat uleiul, inspectat cureaua de distributie ochiometric si hai la drum inapoi spre casa. Masina era mizerabila prin interior, nespalata de un secol pe exterior, a avut nevoie de o zi intreaga de frecat la ea, si tot mai trebuie. Drumul spre casa a fost lipsit de evenimente neplacute, din fericire. Apoi am tras-o si eu pe dreapta un timp, sa adun piesele necesare ca sa ma apuc de ea.
Si a stat pe dreapta pana acum 2 saptamani, cand am decis sa ii scot numere rosii si incet sa ma apuc sa fac ce e de facut (directie, suspensie, frane, lichide, distributie).
Am schimbat deja bujiile si fisele, una din fise abia facea contact... acum trage frumos si liniar
Pe partea de directie/suspensie are nevoie de: arcuri spate, bucse bara stabilizatoare fata, rulmenti fata, bielete antiruliu spate, bucsi bara stabilizatoare spate (pf mult am mai umblat dupa astea... nu le gaseam pe nicaieri)
La frane am zis ca schimb discuri + placute fata spate si sabotii la frana de mana + lichid de frana, sa stau linistit
Se schimba antigelul o data cu distributia, uleiul e schimbat, si cred ca ar trebui si lichidul de la ambreaj, ca parca am vazut ca are rezervor separat, nu merge din cel de frana (asa o fi? poate confirma cineva)
Alte lucrari necesare, dar nu urgente: compresorul de AC. Cat a stat masina pe dreapta din 2018 pana acuma s-a blocat. Am cumparat altul, functional, care s-a blocat si el dupa 2-3 rotatii... Asa ca ma gandesc sa cumpar compresor + radiator AC + filtru uscator si sa le schimb pe toate + curatat instalatia. Numa sa gasesc in cluj pe cineva sa faca asta...
Ar trebui sa investighez si de ce porneste putin mai greu. Merita mentionat ca masina are si GPL. Daca pun contactul de mai multe ori 5-6, porneste la sfert. Daca o pornesc direct pe gaz (am facut doar o data asta, de test), porneste la sfert. Daca o pornesc pe benzina normal, invarte de 5-6-7 ori si se balbaie putin. Asta ma face sa cred ca se dezamorseaza si dureaza ceva pana ajunge benzina inapoi in rampa. Cauze posibile, dupa mine? Regulator de presiune, sau pompa in sine nu face destula presiune. Desi daca ar fi pompa, logica mea zice ca ar trebui sa se simta in mers la turatii mari si nu se simte nimic.
In fine, adaug si o poza ca am vorbit destul si poate cam aiurea
https://photos.app.goo.gl/BHxYuyZPdby9VQDZA