Outback BH 2003
Subaru club Romania

Outback BH 2003

Re: Outback BH 2003
« Reply #20 on: December 02, 2020, 21:56:32 PM »
Chiar acuma cautasem prin postarile lui sa vad ce baiuri o avut, si nu mi se pare ca is aceleasi simptome... Ba din contra.
1. la mine sta ok la relanti, nu are trepidatii sau ceva (doar uneori la cald, parca putin se simte, dar asta si pt ca IACV-ul o mai lasa sa coboare pe la 550 rpm)
2. Cand o pornesc dupa ce sta 12h+ se comporta cam asa: invarte de 4-5-6 ori, tuseste o data, si o ia, sta vreo 2 secunde pe la 800 rpm apoi urca la 1500 si aia e. Nu se mai opreste, nu figuri, nu nimic.
Am incercat de doua ori, in vara, o pornire direct pe gaz, ca era cald afara, si a pornit fix ca in clipul pus de mine mai sus, la sfert de cheie, dupa ce statuse nepornita o saptamana.
Mie imi e 99% clar ca problema e undeva pe circuitul de benzina, dar momentan nu ma deranjeaza asa de tare incat sa imi bat capu prea mult cu asta. Dupa ce scap de RAR, da.
Si da, masina a fost folosita pe gpl destul timp... il are montat din 2007 si cam 140 de mii de km. Dar pe de alta parte instalatia a fost montata in italia si s-a mers doar in italia pe gaz pana vara asta. Acum poate fabulez, dar cunosc mai multi montatori de GPL si toti au zis ca acolo gazul e putin diferit fata de al nostru si nu afecteaza asa tare motoarele. Daca ei bat campii, bat si eu :))
Bun sfat cu regulatorul, mersi oricum. Maine mai incerc o data sa fac clip la pornire sa se vada exact despre ce vorbesc. Fingers crossed sa nu porneasca la sfert :))

(Side note, eu am mai avut masini pe GPL, la unele montat cat au stat la mine, altele il aveau deja montat, si am observat la doua din ele, o Laguna 1, 1.6 16v, si la un Saab 9-5 cam acelasi comportament. Dupa cateva mii de km parcursi pe gaz, incepeau sa porneasca greu. Mult mai greu decat imi porneste Outbackul acuma. Rezolvarea era sa pun un aditiv pt injectoare in rezervor si sa merg cam 100 de km pe benzina exclusiv, dupa porneau la sfert)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #21 on: December 02, 2020, 22:23:44 PM »
Nu stiu ce m-a pacalit, dar am crezut ca e 3.0 si ma miram cum de nu are trapa.
Am inteles acum ca e 2.5

Investeste intr-un bun OBD reader si urmareste temperatura apei si AFR. Din pacate motorul are tendinta de a mai strica supape sau garnituri de chiulasa daca nu esti atent cu temperaturile, iar GPL nu ajuta situatia, ba din contra.
Iar ceasul din bord nu ajuta deloc.
Si de verificat constant nivelul antigelului si radiatorul.
« Last Edit: December 02, 2020, 22:26:42 PM by MihaiFlorescu »

Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #22 on: December 02, 2020, 22:25:46 PM »
Daca s a mers exclusiv pe gpl , e posibil sa fie si altceva dar sigur pe alimentare cu scumpete. Eu zic sa nu bagi aditivi. Mergi un plin de scumpete cap coada si vezi daca se schimba ceva. Si da i si ceva ture, dar nu prea tare sa nu sperii supapele totusi.

Re: Outback BH 2003
« Reply #23 on: December 02, 2020, 22:34:07 PM »
@Mihai, e un EJ251. Mi se pare destul de simplu ca motor :)
Am un ELM327 pe bluetooth + torque in prima instanta, si mai am un VAG-COM KKL pe care il folosesc cu FreeSSM. Temperaturile par ok, nu trece de 92 din cate am vazut. La AFR nu m-am uitat, si nici nu stiu cat ar trebui sa fie. Nivelul de antigel nu a scazut in timpul asta, dar ce e drept e ca e murdar. Dar o sa fie schimbat zilele astea si dupa urmaresc mai bine. Stiu ca ceasu nu e foarte precis...

@Arturito
Am bagat vreo 30 de litri de OMV 100, sa vedem ce face mai departe

Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #24 on: December 02, 2020, 22:38:10 PM »
Si 95 era suficient.

dan_b

  • 1319
Re: Outback BH 2003
« Reply #25 on: December 03, 2020, 09:26:32 AM »
Chiar acuma cautasem prin postarile lui sa vad ce baiuri o avut, si nu mi se pare ca is aceleasi simptome... Ba din contra.
1. la mine sta ok la relanti, nu are trepidatii sau ceva (doar uneori la cald, parca putin se simte, dar asta si pt ca IACV-ul o mai lasa sa coboare pe la 550 rpm)
2. Cand o pornesc dupa ce sta 12h+ se comporta cam asa: invarte de 4-5-6 ori, tuseste o data, si o ia, sta vreo 2 secunde pe la 800 rpm apoi urca la 1500 si aia e. Nu se mai opreste, nu figuri, nu nimic.
Asa se comporta si a mea la inceput, porniri lungi, invartea de 5-6 ori, relanti doar trepidant, dupa care, la vreo doua saptamani distanta s-a oprit in mers, ca Dacia veche, de am tinut-o din ambreiaj si acceleratie la semafor.... M-am oprit undeva si nu a mai pornit vreo 30 minute, dupa care a pornit.. Dupa asta a inceput epopeea.
Eu am pus doar o recomandare despre cum se poate elimina o panica si da, am spus ca seamana simptomele. Dar ca poate fi si filtrul de benzina, cel din rezervor.
Insa sunt useri pe forum care chiar se pricep la mecanica si in special Subaru, nu ma bag mai mult :)
PS: nu tre' sa vorbiti ca si cum as fi plecat de pe forum, mai raman pe aici :)

« Last Edit: December 03, 2020, 09:27:04 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Outback BH 2003
« Reply #26 on: December 03, 2020, 11:15:08 AM »
Uite asa a pornit acum, - 3 grade. Nu stiu de ce o urcat la 2000+, de obicei nu urca decat pana la 1700
https://photos.app.goo.gl/xPiJqXnv5oCvea6d6

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #27 on: December 03, 2020, 11:27:02 AM »
E ok. Nu mi se pare rau. Am vazut si dublu ca timp. Abia atunci e cam mult.

Re: Outback BH 2003
« Reply #28 on: December 03, 2020, 12:09:09 PM »
Deci imi fac eu probleme degeaba?

Re: Outback BH 2003
« Reply #29 on: December 03, 2020, 16:35:36 PM »
Na hai ca am facut o nefacuta :))
Merg astazi sa scot Peugeot-ul de la service, si pe drum inapoi, la un viraj, simt ceva ciudat in caroserie... Testez diferite scenarii si se simte ca un "hop" la viteze mici, virat mai mult de juma de tura volanul, mai tare cand virezi spre dreapta... Fug eu la mecanic sa vad ce parere are si mi-a confirmat ce banuiam si speram sa nu fie. Pare a fi diferentialul. Acum ma intreb cum o fi crapat asa din senin, ca pana azi totul mergea ok. Si nici nu am facut nimic sa o fortez sau ceva mai special...
Ma gandesc daca poate sa aiba cumva legatura cu schimbul de rulmenti pe fata facut recent, or fi batut aia ca nebunii in planetare si o afectat diferentialu... E posibil?
Aia e, mergem mai departe, cautam cutie

Re: Outback BH 2003
« Reply #30 on: December 03, 2020, 17:07:20 PM »
Pt atāta lucru nu ai de ce sa cauți cutie. Infraneaza sau sare cānd virezi maxim la viteze mici? Pare problema de vascocuplaj din diferențialul central. Dacă o fi ca la Forester.
Cauta pe aici ca ai inclusiv rezolvate. O.cutie sh de 17 ani poate fi mai rea decāt a ta.

Re: Outback BH 2003
« Reply #31 on: December 03, 2020, 17:15:24 PM »
nu infraneaza, exact cum zici tu, pare ca sare, si se accentueaza cu cat e virat mai mult, nu e musai sa fie maxim virat, ajunge si ceva peste jumate de tura. de la o tura in sus se simte bine. O sa caut, mersi de sfat. Ma gandeam si eu ca ar fi mai bine facuta asta dar mecanicu zicea ca vin destul de greu piese pt cutie, si pe 21 dec am programare la RAR si da :)) pana atunci ar fi fain sa o rezolv

Re: Outback BH 2003
« Reply #32 on: December 03, 2020, 21:20:28 PM »
8 zile pe original deobicei. Probabil o sa fie ceva rulmenți de schimbat. Dar buba e vascocuplajul. 500 euro nou sau īl reconditionezi romānește. Cauta topicul sa īți faci o idee.

Re: Outback BH 2003
« Reply #33 on: December 03, 2020, 22:45:41 PM »
Am vazut topicul, dumnezeu sa iti dea sanatate, ca deja incepeam sa ma uit de cutie. Am fost la masina acum juma de ora si guess what, nu mai face niciun zgomot, nimic, am mers vreo 10 min cu ea. Deci 99% aia e buba. Am comandat doua sticlute de ulei siliconic, sa vedem ce iese asa in prima faza, si stiu ca pe viitor o sa am de schimbat chestii pe acolo, dar macar nu e chiar acuma...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #34 on: December 03, 2020, 22:48:16 PM »
Era unul pe OLX la 1000 lei, dar trebuie verificat codul. Și mai ai nevoie de niste rulmenți, cum zice colegu' și evident, ulei.
Altfel, vezi că postase tot el o rezolvare ce a mai fost īncercată de alții cu rezultate la fel de bune. Mă tentează și pe mine sa o incerc mai ales că trebuie să schimb rulmenții și iar uleiul.

Re: Outback BH 2003
« Reply #35 on: December 03, 2020, 22:56:37 PM »
Acuma is un pic confuz Mihai.
Eu am gasit topicul lui  GabiForesterSH, acolo am vazut rezolvarea cu dat jos, dezmembrat vascocuplajul, curatat, ulei siliconic nou, etc
Mai e si alta varianta? ca nu am prea gasit altceva pe aici. Sau la asta te referi si tu?

Re: Outback BH 2003
« Reply #36 on: December 03, 2020, 23:04:26 PM »
Ala e topicul. Sau o mai fi unul unde a scris Lup_alb parca. El a facut cap coada. Mai am un amic care a făcut la un Forester Sf din 99 ambele difuri. El are lsd pe spate. Și a mai făcut un central de sg parca.
La a mea fostul proprietar un "cioban" a mers cu ea pana a sărit siguranța de la vascocuplaj. Rezultat diff central kaput. Pinioane cu vreo 4 dinți lipsa,rulmenți muci, bucati de metal īn cutie...mai avea și roti cu diametre diferite intre punți. Am schimbat cutia ca nu mai aveam ce repara
« Last Edit: December 03, 2020, 23:09:05 PM by Mariansro »

Re: Outback BH 2003
« Reply #37 on: December 03, 2020, 23:35:27 PM »
Dacă a făcut odată cel mai probabil o să facă iar. Și eu am urmatt pașii din topicul lui Gabiforestersh și de atunci nu am mai avut această problemă.
Ex : Impreza GD/GC 2007
Forester SG
Forester SJ XT

Re: Outback BH 2003
« Reply #38 on: December 03, 2020, 23:42:25 PM »
Sunt 99% sigur ca daca maine ma apuc si merg cu ea sa se incalzeasca mai bine o sa faca iar... Tocmai de asta am luat Laguna pana saptamana viitoare cand intra subaru la schimb de distributie(finally), si sper si reconditionarea aia de vascocuplaj... Pana atunci sta cuminte in fata blocului. Eu nu cred ca am facut mai mult de 5 km de cand a inceput sa faca asa, si am incercat sa evit pe cat posibil virajele. Acuma o sa vedem cand e desfacut care ii exact situatia in interior. Mersi inca o data de sfaturi. Tre sa marturisesc ca is un pic uimit de cata ospitalitate e pe forumul asta...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #39 on: December 04, 2020, 09:50:26 AM »
Schimba si rulmentii daca tot esti acolo. E pacat sa nu o faci acum. Si crede-ma ca este diferenta mare.
Acestea sunt codurile pe care le aveam la outback-ul meu si sunt identice cu cele de la Impreza. (nu ai nevoie de ce am in poza dreapta sus)



« Last Edit: December 04, 2020, 09:52:10 AM by MihaiFlorescu »