Partea cu schimbul de ambreiaj nu o detaliez pentru ca este banala (am montat kit nou Luk).
As vrea sa incep postarea cu urmatorul "agtzibilt" de sub capota:
Iti tacane motorul la rece si nu ai dat importanta la eticheta de mai sus? Atunci sa nu te plangi!
Reglajul tachetilor a fost facut in felul urmator:
1. Dat jos motorul2. Desfacut capace si masurat jocurileAm facut vreo 3-4 masuratori si am aflat jocurile existente (valorile din cercuri, in mm)
Pe supapele de admisie jocul trebuie sa fie de 0,20mm +-0,02mm iar pe evacuare 0,25mm +-0,02mm.
!!!Partea cea mai interesanta este ca jocurile nu erau mari ci mici, lucru absolut normal (scaune de supapa tasate in timp). Cu toate ca este ilogic ca sa avem zgomot de tacheti in conditiile in care jocurile nu sunt mari (eventual la cald supapele nu se inchid complet)), am mers inainte si am facut reglajul corect.
3. ReglajulIn cazul de fata 5 supape sunt cu probleme, toate de evacuare, 3 pe stanga si 2 pe dreapta.
Norocul face ca pana in 2003, tachetii sa fie o singura dimensiune, iar reglajul sa se faca prin schimbarea saibei dintre tachet si axa, lucru care se poate face fara a demonta arborii cu came (facuta parghie cu o surubelnita pe suprafetele fara rol functional ale tachetului si axei).
Asadar, sub cercurile ce reprezinta supapele cu probleme am pus valorile saibelor de reglaj, valori inscrise pe acestea dar si verificate cu micrometrul. Am constatat ca prin permutarea a doua saibe obtin valori "de trecere" iar pentru celelalte trei greul abia incepuse. Nimeni prin tara nu avea asa ceva, nou sau second, nici macar nu auzisera ca Subaru ar fi folosit acest sistem, ci doar reglaj prin schimbarea paharelor. Greu, dar greu de tot, mi-am adus aminte ca mai am prin garaj un motor de WRX 2002 prin care face cu mana vesela o biela, iar dupa ce i-am inspectat toate saibele pe rand, am reusit sa mai obtinem una, pe cea de 2,51mm.
Intr-un final, mi-a venit ideea sa rectificam si sa polisam doua dintre ele, asa ca din doua saibe de 2,36 respectiv 2,40, le-am obtinut pe cele doua de 2,31mm.
Inainte de prelucrare
Dupa rectificare si polish
Consider ca tratamentul lor nu a fost afectat, avand in vedere ca orice tratament ar fi avut, este mai adanc de 0,09mm, lucru pe care mi l-au confirmat si cei care ne-au ajutat cu rectificarea.
Ca urmare 0,17 a devenit 0,27, 0,18 -> 0,27, 0,19 -> 0,25 iar cele de 0,20 -> 0,25.
Montat totul la loc, schimbat si uleiul si surprinator, motorul se aude superb.
Inca nu am gasit explicatia, dar marirea jocurilor a dus la disparitia zgomotului de tacheti. Astept pareri...