Isuzu D-Max 2021
Subaru club Romania

Isuzu D-Max 2021

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #120 on: April 27, 2023, 21:43:49 PM »
Ideal era sa ajung si la AK unde sa las masina peste noapte, dar nu am avut nicio ocazie in timpul saptamanii, astfel incat sa prind doua zile lucratoare combinat cu vacanta. Ei nu au avut ocazia sa faca o constatare in conditii de motor rece, dar daca nu se rezolva nimic intre timp, voi face cumva sa ajung pt constatare amanuntita in sezonul rece.
Si ca sa bifez si good karma, din nou impresionat de comportamentul anvelopelor AT, de vara, si al masinii pe noroi autentic, pe camp autentic, de nevoie :) Parcurs fara emotii, aproape lejer. Combinat necesitatea cu distractia, placut.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #121 on: May 03, 2023, 09:38:46 AM »
O sa reconsider criticile asupra rezistentei parbrizului, pt ca la deja 4 reparatii de ciobituri pot sa realizez ca este de fapt rezistent. Respectiv nu a plesnit dupa niciuna din ciobituri, desi au fost toate pietre maricele. 
Ieri am efectuat a 4a reparatie, in acelasi loc unde am rezolvat si restul interventiilor, iar cu titlu de info, oamenii ziceau ca au avut continuu si numai reparatii de la 08.00-13.00, dupa minivacanta de 1 mai, mult mai multe decat de obicei. Pt ca drumuri proaste.
 
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #122 on: August 06, 2023, 17:09:03 PM »
ODO 54.000 km
Completat Adblue pe la 52.000 km, dupa o autonomie de aprox 11.000 km.
Consum mediu mixt 9%.

Plimbare lejera din nou pe (inca) traseul de offroad Traisteni - Sacele (pana nu il asfalteaza). Apoi Cheia si Cabana Varful Ciucas, unde nu am mai mers pana in prezent. Foarte frumoasa zona, drumul pana la cabana, multi oameni la plimbare, potrivit si pt biciclete si pe jos. Am urcat cu masina, am coborat partial cu masina, partial cu bicicleta, dupa preferintele pasagerilor. Urcarea finala este destul de anevoioasa chiar si vara, pietris si pietre peste dale din beton, iar masinile fara reductor urca doar in forta si probabil arunca pietre, asta cumva explicand de ce oamenii se fereau ca de urs cand urcam, desi noi am urcat super incet, cu 5 km/h pe alocuri, ca sa nu deranjam, nu praf etc.
Frumos peisaj, ai si trasee de mers mai departe pe jos sau cu bicicleta, dupa preferinte si fizic :) Placut maxim.



In bena aveam 3 biciclete, d-asta apare deschisa.






« Last Edit: August 06, 2023, 19:16:48 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #123 on: August 08, 2023, 23:22:25 PM »
Din aceeasi plimbare...





ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #124 on: August 16, 2023, 12:55:22 PM »
Laudabil sistemul hill descent de la Isuzu. L-am folosit ultima oara, cu brio, pe coborarea de la Ciucas, iar cine stie drumul respectiv isi poate face o idee. Pietre si pietris peste beton, aderenta minima in general. Dar cu sistemul activat si pe reductor, a coborat controlat si foarte incet, avand si viteza reglabila. Am coborat pe minim primele portiuni de sus, apoi am lasat sa coboare usor mai repede, dar l-am lasat activat destul de mult timp, pt ca protejeaza si franele si e mult mai bine decat in varianta cu el decuplat, chiar daca esti pe reductor. Foloseste foarte bine simultan frana de motor si franele, fara sa se simta.
Fac paranteza asta pt ca pe diverse vloguri auto, inclusiv de la australieni nu era bine inteles sistemul, spuneau ca nu pare sa functioneze foarte bine sau ca nu cupleaza imediat sau etc, dupa care unii au revenit si realizau ca de fapt nu il foloseau corect.
PS: ieri am fost din nou la Ciucas, plimbare de o zi, am prins aceeasi vreme frumoasa, superba zona, oribile dalele de beton de pe urcarile finale :)
Tot in zona mai este si traseul Valea Stanii, pasul Boncuta si se poate ajunge pana la Tabla Butii, dar din cauza de ora tarzie am mers doar pana la Valea Stanii, traseul destul de plictisitor si aparent parasit pe acolo. Practic mai departe incepea zona mai frumoasa, dar... cu alta ocazie. E un traseu lejer in mare parte, se poate merge inclusiv cu 2x4 bucata respectiva, aproximativ 10 km. Pt Boncuta si mai ales Tabla Butii e nevoie de awd sau 4x4, mai mult ca sigur. Tabla Butii are si acces dinspre celebrul "tobogan", dar nu e deloc recomandabil pe noroi, fie el si partial. Asadar, accesul dinspre Valea Stanii ramane optim.
« Last Edit: August 16, 2023, 14:18:19 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #125 on: September 04, 2023, 11:46:52 AM »
In weekend am mers la Focsani si in ceva sate de langa. Nu am mai parcurs aiuritorul drum E85 de foarte multi ani si nici nu imi era dor...
Dar lasand asta deoparte, satele de pe dealuri sunt superbe. Viile aproape gata de cules, struguri pe alese, priveliste. Ce m-a bucurat e ca, pe acolo, au inceput sa fie renovate casele batranesti si chiar sa fie construite unele noi, uliltele se asfalteaza, se revigoreaza satele. oamenii revin. Frumos.
Nu am mai mers de mult exclusiv pe drumuri nationale, asa ca am avut ocazia sa vad si consumul aferent, care a ramas constant la 6.8/100. E foarte bun, tinand cont si de ritmul in care se merge pe E85. Haotic drum, urat, obositor, stresant. Am vazut ca se tot lucreaza la asfaltari si latiri de benzi, ceea ce este bine, este un plus. Daca se reuseste latirea lui la 2 benzi complet, e super. Altfel, polemica aia cu circuli / nu circuli pe "acostament" mi se pare absolut cretina. Nu ai cum sa nu mergi si pe "acostament", pt ca altfel haosul devine dement si riscurile de accident pe masura. Si pun intre ghilimele cuvantul acostament pt ca nu e nici una, nici alta - nici acostament, nici banda. In fine, poate se va lati la un monent dat intregul E85...
Iar viteza in localitati - a ramas 50 km/h - pur teoretic - cand puteau sa o lase la 70, ca in exemplele de pe DN1, mai ales ca aici soseaua este mult mai lata, distantele pana la case mai mari etc. Dar de ce sa eficientizezi, cand poti sa lasi ca merge si asa...




« Last Edit: September 04, 2023, 11:56:35 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #126 on: September 04, 2023, 12:45:48 PM »
E remarcabil consumul.
Eu cu un Hilux 2.4 de 150 de cai nu am reusit   sa scot sub 8.5 in nici o imprejurarare.   Mai degraba 10. Umpleam 15 l de Adblue   la fiecare 6500 de km, trebuia sa tina 15k ziceau ei la carte.  La reprezentanta dadeau din colt in colt.  De Adblue ziceau ca e normal de cand cu norma Euro 6D, si ca nu au actualizat manualul.   
La temperaturi mari pierdeam din puterea motorului.  Nu ma credea nimeni,  si nu verificau nimic, nu puteau reproduce  ( intradevar, 40 de grade in Germania/Luxembourg mai greu ),  ziceau ca e normal, ca am talpa grea etc.  De asta am si vandut-o. 

Nu mergeam tare ca nu aveam cu ce, cum sa mergi tare cu o masina de 150 de cai la 2.2 tone goala...
Pe autostrada o tineam la 120 pe  GPS. NU ma asteptam la 6-7, dar macar un 9 acolo..  de unde, 10 sau un pic peste.
NU ma deranjeaza o masina puturoasa daca e economica,  dar si putroasa si   consum mare...
Imi pare rau ca nu am luat atunci Isuzu, nu mi-a placut interiorul.
La pick-up si alte masini de genul asta,  cu parbrizul o sa ai belele, pur si simplu e mai vertical si aia e,  unghiul ala nu ajuta de loc cu deflectia.  In schimb sunt mai inalte si o parte din pietricele mai  sunt prinse de capota sau grila fata.
L-a mine s-a spart in primul an, ca si la Jeep de altfel, care avea  ce numeau ei Gorilla Glass.



dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #127 on: September 04, 2023, 14:15:15 PM »
Da, de consum nu ma pot plange deloc. In traficul de Bucuresti, in perioada asta de vara, am avut o medie de 9/100.
Pe autostrada, in regim de mers legal, deci maxim 140, are un consum mediu de 9-9.5/100, in functie de conditiile de drum (vant/urcare etc)
La 130 scade lejer sub 9, e undeva la 8.5. Din ce am testat pe computer, nu la pompa. La 120 nu am testat, nu am rabdare :)
Interiorul la actuala generatie este foarte confortabil si nu am ce sa ii reprosez, e la nivel de suv de familie, gama middle-premium.
Parbrizul da, confirm partea de expunere la ciobituri (dupa 4 ciobituri reparate, a 5a a fost decisiva si l-am inlocuit relativ recent), la fel expunerea capotei si bara, am deja o colectie de puncte albe pe ele...
Consumul de AdBlue sta acum pe la 11.000 km din ce vad, dar depinde si de regimul de mers. Primele completari le-am facut pe la 14.000 km, cu motorul nou.
Lipsa putere nu am observat, sunt multumit de comportamentul masinii la capitolul asta, atat pe sosea, cat si pe offroad. Uneori nici nu realizezi ce viteza atinge in accelerari, pt ca nu te impinge in scaun, iar gabaritul si garda la sol fac cumva sa para mereu ca mergi mai incet decat in realitate. La 100 ai impresia de 70... :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #128 on: September 04, 2023, 14:33:39 PM »
Media ultimilor 3600 km


Media dupa drumul de Focsani


Range-ul de AdBlue, dupa ce am completat la 52.000 km cu 10 L


ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #129 on: September 04, 2023, 15:01:21 PM »
Erau 38 de grade, panta destul de mare, un drum de coasta prin Albania,   pedala la fund, abia se urnea. Eram incarcat putin peste  jumatate din sarcina utila as zice, vreo 600 de kg.     Apoi am mai observat si in alte conditii, factorul comun erau temperaturile foarte  ridicate. 
Ce e drept ma mine mai mergea  inca   AC-ul, toti cu geamul deschis, bara la bara, trasi pe dreapta, cativa mai  fierbeau  etc. 
Poate era  o chestie sa reduca puterea  sa protejeze motorul, dar sincer,  la cat loc   e sub capota pentru motorasul ala si ce radiatoare imense are   ca suprafata, o masina vorba ai de se vinde prin Africa, mi se pare  inacceptabil.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #130 on: September 04, 2023, 15:16:34 PM »
Daca era doar panta si incarcarea de 600 kg, poti sa intelegi.
Am mers incarcat si eu cu 600+ kg, dar prin Bucuresti, nu am sesizat decat faptul ca e mai confortabila cu greutate :)
La drum intins sau urcari nu am mers incarcat.
Cuplul este de 360 nm, pt regimul meu de mers si plimbari este ultra suficient. Exista si varianta in care sa faci upgrade din soft la 200 cp si 450 nm, din ce am explorat, insa nu m-am grabit sa fac modificari momentan, e foarte ok si asa.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #131 on: September 12, 2023, 21:24:30 PM »
Azi a intrat din nou mizeria de auto braking, de doua ori... Odata pe zi, odata pe seara, in ambele cazuri fiind cu piciorul pe frana si franand deja normal. Iar auto franarea stie doar pedala blana in podea si izbeste tot ce e in masina... Execrabil, mizerabil, periculos si dement. In ambele cazuri ar fi putut sa se intampla impact din spate, pt ca cine dracu franeaza in halul asta in mod normal... nimeni, in afara sistemelor facute de niste inculti pe calculator... Probabil trebuie experimentat, trait, ca sa inteleaga cineva cat este de infect acest sistem...
Evident are legatura si cu invazaia de aglomeratie si soferi analfabeti din trafic, in abundenta, dar chiar si asa, cand prostu' de sofer e deja in franare, cu piciorul pe frana si masina in curs de oprire, sistemul imbecil ia pedala de sub picior si franeaza execrabil de brusc, ca sa fie decisiv, prost si eventual cu risc de pierdere a controlului... Le-as da filmarea de pe camera de bord celor de la reperezentanta Isuzu Ro, dar mi-e rusine de colegele lor cand vor auzi sirul de injuraturi la adresa situatiilor... Incredibil de cretin sistem, punct.
Da, am reusit dupa multe discutii si am detaliat si aici, sa obtin dezactivarea dintr-o singura apasare de buton a sistemului de auto franare, dar evident ca nu putea sa fie totul bine, comanda aia anuleaza si unghiul mort si tot... Devine Dacia 1300, ii mai functioneaza doar abs-ul. In fine,. Da, nu zic ca in anumite situatii nu o salva ceva, ca nu o fi si bine, dar de cele mai multe ori incurca grav sistemele de mentinere a benzii si altele, iar auto franarea ar trebui desfiintata. Cel putin varianta existenta pe Isuzu. Industria auto e pregatita pentru pinguini aliniati perfect unul dupa altul si care nu vor si nu le trebuie sa gandeasca, sa conduca, sa nimic. Vor sa doarma la volan, caz in care nu inteleg de ce nu iau dracului trenul sau autocarul sau ce vor ei...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #132 on: September 13, 2023, 00:11:08 AM »
Te inteleg perfect.
Eu vreau sa ajung prin Maroc dacă nu anul  care vine, in 2 ani poate  ( vreau sa mă duc in vacanta de paști sa nu  dau in fiert,  și ultimii doi ani vacanta de pasti   căzut fix peste Ramadam, cānd e totul mort. )
Iti dai seama cum face eyesight īntr-un oraș marocan.... cred ca scot mufa de la camere cu totul de pe feribot sa nu mă mai doară capul.  Īmi plac japonezele ca sunt in general fiabile și la dealeri īncă mai au o urma de curtoazie, dar sunt super intrusive sistemele de siguranță și beepaie la orice.
Macar la Subaru cum  o opresti, nu mai beeppaie, dar la toyota, sa te fereasca dumnezeu,  am zis ca pun un intrerupator  ca la veioza.  la difuzorul ala de sub ceasuri..
La hilux nici pe accesorii nu era,  oprita complet și tot beepaia īncontinuu ca deschideam o portiera.  Pana nu scoteam cheia din contact nu se oprea....ineabuneai. Orice făceai.. beep beep. Alt motiv pentru care i-am făcut vānd și nici mai  cumpăr vreo Toyota pana nu se potolesc ... Am luat special  versiunea de mijloc ca nu aveam  toate sistemele alea, dar tot beepaia.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #133 on: September 13, 2023, 13:01:32 PM »
Am testat azi dezactivarea oferita de update-ul cu shortcut la buton, sa nu treci prin tot meniul pentru dezactivari.
Din pacate pare ca dezactiveaza doar Emergency Lane Keeping Assist si Blind Spot, din care blind spot-ul chiar nu deranja pe nimeni, dimpotriva. Pictogramele care apar cand dezactivezi prin shortcut sunt doar cele doua, de aici deduc ca nu se dezactiveaza si braking assist... Am rugat reprezentanta sa verifice sau sa confirme. Am mers cu panica din nou, nu e deloc placut, nu e normal.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5177
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #134 on: September 13, 2023, 14:16:47 PM »
N-are niste senzori prin fata, pe undeva? Nu-i poti acoperi?
WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #135 on: September 13, 2023, 15:56:36 PM »
N-are niste senzori prin fata, pe undeva? Nu-i poti acoperi?
Citeste cu camera stereo de la oglinda, in principal. Prin Australia puneau un card infipt intre camere si parbriz, pana sa apara update-uri si ajustari :)
Pentru situatii de haos previzibil in trafic pot sa stau 1 minut si sa butonez prin meniu, sa dezactivez auto franarea pana la urmatoarea oprire a motorului, cand trebuie sa reiei pasii in meniu.
O sa trec pe la reprezentanta cand am timp, sa faca un check de sistem, din nou, poate s-o fi decalibrat ceva iarasi sau nu...
Intre timp, pt deplasarile prin Bucuresti la ore de vard, incerc sa nu uit sa butonez meniul inainte sa plec...
« Last Edit: October 04, 2023, 09:30:32 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #136 on: October 04, 2023, 09:42:53 AM »
Sistemul de auto franare e in continuare random, mi-a mai pus o frana la vreo 40 km\h, fara niciun obstacol in fata, dar probabil vreo reflexie de la ceva stalpi de delimitare santier de pe lateral, pt ca era o deviere pe sosea, langa zona de constructii etc. Astept revizia care va fi probabil intr-o luna, sa facem o noua verificare de update-uri, desi nu cred ca se rezolva ceva - sistemul in sine este o gresala, o aberatie, un pericol.
Si cu titlu de miorlaiala personala, Carplay este dezastru, cel putin pe sistemul de la Isuzu. In primul rand si cel mai frustrant este capitolul convorbiri pe telefon, unde cel cu care discuti te aude cu intreruperi sau slab etc. Mai ales daca esti in miscare. Pe loc pare mai ok conexiunea. Am testat in diverse feluri, nu e telefonul de vina, pe difuzor sau normal semnalul devine ok. Cand treci pe car kit, dezastru.
Poate si aici un eventual update de soft o mai imbunatati ceva. Pe Android Auto totul era perfect, impecabil, intuitiv, de calitate si la indemana. Mi-a trebuit iPhone...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #137 on: October 04, 2023, 14:08:38 PM »
parca la generatia asta nu au sistemul de infotainment de la Mazda ? Ala nu era rau. 
Carplay folosesti wireless sau prin cablu ?

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #138 on: October 04, 2023, 16:15:11 PM »
Nu stiu daca e similar cu Mazda, nu cred.
Am incercat si cu fir si fara, problema ramane.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #139 on: October 08, 2023, 13:37:44 PM »
In problema cu CarPlay pare ca a fost totusi vina telefonului. La update-ul 17.0.3 (?!) s-a imbunatatit si calitatea convorbirilor...
Acum functioneaza bine, desi pana la acest update a avut diverse bug-uri.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.