Isuzu D-Max 2021
Subaru club Romania

Isuzu D-Max 2021

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #140 on: October 21, 2023, 14:00:08 PM »
Va salut!

La cati ani ati fost cu masina la dealer pentru revizie?
Ce tip de ulei pun?

Legat de consum am vazut diferente in functie de viteza si vant.

6.5 la 90-100Km/h fara vant din fata, daca bate putin vantul sare la 8-8.5 la aceeasi viteza.
13 la 150Km pe autostrada.


dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #141 on: October 22, 2023, 09:46:49 AM »
Va salut!

Revizia o fac anual sau la 15.000 km.
Am facut reviziile la Auto Kino, iar ei folosesc ulei Motul, pe indicii dati de producator. Alte reprezentante probabil folosesc si alta marca de ulei.

Consumul depinde, intr-adevar, si de vant, dar nu am vazut cifre atat de mari niciodata. Pe autostrada am avut maxim 12, o singura data, in conditii de vant puternic din fata. Consum recent pe autostrada, media dus-intors 9.8, in ritm alert.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #142 on: October 23, 2023, 14:11:35 PM »
Multumesc pentru raspuns.
Eu masina o am de cateva luni si nu are decat 8000Km.
Legat de revizie am vazut ca in cartea de proprietar a masinii sunt date 24 de luni sau 20000Km.
Intrebam de tipul si vancozitatea uleiului pentru ca specificatiile pentru ulei date de Isuzu,  sunt pentru uleiuri utilizate pe vehicule comerciale, camioane, tiruri care sunt folosite pentru multe zeci de mii de Km.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #143 on: October 23, 2023, 14:55:21 PM »
Cu placere!
In niciun caz nu recomand revizii mai rar de un an. Si nici oamenii de la reprezentanta. Initial eu voiam sa fac reviziile la 10.000 km, dar au zis sa lasam la 15.000. Eu am o medie de 20.000 anual, desi as fi zis ca nu se aduna chiar atat.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #144 on: October 23, 2023, 15:27:53 PM »
Daca faci 20000 pe an, esti obligat sa faci la un an.

Legat de fiabilitatea masinii, ai avut vreo problema?
Am vazut ca s-au facut niste update-uri de soft cu ocazia reviziilor care au rezolvat niste probleme dar ma intereseaza la partea mecanica daca au fost probleme.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #145 on: October 23, 2023, 19:33:29 PM »
Eu am facut toate reviziile la 15.000. Concret, anul asta in martie a fost revizia de 45k, iar saptamana viitoare urmeaza revizia de 60.000. E mai mult deranj, dar sigur e mai bine.
Referitor la partea mecanica, ar fi doua mentiuni: discurile de frana aveau o problema de ovalizare si au fost schimbate pe garantie de doua ori, dar in final s-a dovedit ca ar fi fost problema de la placutele de frana, nu de la discuri - erau prea dure si deformau discurile. Au fost inlocuite cu unele mai moi, nu au mai fost probleme. A doua problema, un vajait/zgomot de frecare/fluierat ciudat care se manifesta doar cu motorul rece si doar la temperaturi de sub 6 grade afara. A fost schimbat vasco cuplajul de la ventilator, dar dupa vreo luna a inceput iarasi. Acum, am avut o singura dimineata cu 5-6 grade afara si pare ca nu s-a manifestat zgomotul respectiv, insa e in continuare sub observatie. Ca sa verifici manifestarea respectiva trebuie lasat motorul pornit undeva la 1-2 minute minimum, nu apare din primele secunde. Eu las masina iarna sa se incalzeasca cateva minute, atat motorul, cat si in interior. Manifestarea a fost reclamata de mai multi posesori, deci e destul de frecventa.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #146 on: October 31, 2023, 19:22:47 PM »
Facut revizia de 60.000 azi.
Aceeasi experienta faina, proportional cu oamenii de la AK.
Consum mediu dus-intors 7.8, cu tot cu stat 40 de minute pe loc la intoarcere, pt ca Predeal - Busteni. Macar a fost vremea frumoasa, peisaje.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #147 on: November 27, 2023, 11:00:01 AM »
Odata cu frigul a revenit si zgomotul de vascocuplaj. Suiera / fluiera de zici ca e F16 tinut din frana...
Incep sa cred (ca de priceput nu poate fi vorba) ca partea de vasco din acel cuplaj este problematica, respectiv isi pierde proprietatile la rece si nu mai face ce trebuie, aparand astfel fenomenul de frecare...
Daca a mai intampinat cineva astfel de haiosenii, rog pareri. Importatorul a ramas la ultima concluzie, de la producator, ca "asa face ele" la rece ceea ce evident nu este in regula. A fost schimbat o data pe garantie, iarna trecuta, a tinut mirajul 3 saptamani, apoi a revenit manifestarea.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5177
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #148 on: November 27, 2023, 11:49:25 AM »
Un electroventilator Spal, o termocupla, niste fire, si aia e.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #149 on: November 27, 2023, 14:38:32 PM »
Notez pt discutia cu reprezentanta, daca nu se rezolva altfel.
Posibil sa implice discutii despre garantie daca schimb ceva aftermarket, vedem.
Inteleg ca siliconul din vascocuplaj ar trebui sa fie fluid la rece si sa devina vascos la cald. Asta se manifesta zgomotos la rece afara si cu motorul rece, iar cand se incalzeste motorul dispare suieratul. Si este cu atat mai zgomotos, cu cat este mai rece afara, deci implicit si motorul mai rece. Mai studiez. Ingrijorarea mea e sa nu crape la un moment dat, daca nu se comporta ok la rece.
« Last Edit: November 27, 2023, 15:26:19 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #150 on: November 27, 2023, 16:16:28 PM »
Pe jumatate iti dau dreptate si cred ca ai putea sa incerci si un alt producator de ulei in diferential, dar cred ca ti-am mai spus asta. Cealalta jumatate imi spune ca ti-ai luat autoutilitara dar astepti confort de berlina.

Iti inteleg sentimentul. Masina noua, o bena de bani si nu ai vrea sa ai probleme cu ea, mai ales pe termen lung, dupa ce trece garantia. Dar poate ca nu este potrivita pentru tine? Sau poate modelul acesta are niste probleme specifice si ar trebui sa cauti inlocuitor?
« Last Edit: November 27, 2023, 16:17:46 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #151 on: November 27, 2023, 17:20:07 PM »
Problema este la vascocuplaj ventilator, cel din dreptul radiatorului. Deci nu la diferential, transmisie.
In rest nu are nicio problema. Ziceam de garantie in ideea in care e posibil sa nu permita acum piese aftermarket.
Referitor la pick-up vs turism, da, pot fi si dezavantaje, ca in orice alegere. Insa pt mine este foarte ok. Confortul este aproape similar cu al unui suv, mai putin rigiditatea pe anumite denivelari si poate zgomotul in acceleratie cu motorul rece. Dar si astea sunt secundare, pt noi.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #152 on: November 27, 2023, 17:42:44 PM »
Odata cu frigul a revenit si zgomotul de vascocuplaj. Suiera / fluiera de zici ca e F16 tinut din frana...
Incep sa cred (ca de priceput nu poate fi vorba) ca partea de vasco din acel cuplaj este problematica, respectiv isi pierde proprietatile la rece si nu mai face ce trebuie, aparand astfel fenomenul de frecare...
Daca a mai intampinat cineva astfel de haiosenii, rog pareri. Importatorul a ramas la ultima concluzie, de la producator, ca "asa face ele" la rece ceea ce evident nu este in regula. A fost schimbat o data pe garantie, iarna trecuta, a tinut mirajul 3 saptamani, apoi a revenit manifestarea.

Si la mine la Duster a revenit. Exact la tine ma gandeam zilele astea...a mea n-are vasco. Incearca sa opresti clima, si alti consumatori inainte sa pornesti si sa o lasi sa mearga 5 minute.
La mine banui ca e ceva pe la alternator( e dinamic) si cum bateria se descarca mai mult ca vara, intra in sarcina mai mult. Daca o sa am chef o sa schimb fulia...
230k km si 6 ani are masina

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #153 on: November 27, 2023, 19:03:06 PM »
Am incercat si asta la un moment dat, sa vad daca influenteaza, dar nu are nicio treaba. Zgomotul e acelasi si cu clima On si Off.
Probabil este o vulnerabilitate a acestui vascocuplaj, o fi productie / serie pt tarile cu clima calda - Australia, Asia - iar pt Europa trebuia alt lot si le-au incurcat... Sau e singurul disponibil si nu au luat in calcul faptul ca pt tarile cu iarna trebuie altceva...
« Last Edit: November 27, 2023, 19:03:49 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #154 on: November 28, 2023, 10:01:48 AM »
Am avut 3 masini cu vascocuplaj,   un BMW, un un Landcruiser si un hilux. 
Toate mai faceau asa, plecai de pe loc ziceai ca decoleaza avionul,  nu am vazut neaparat o corelatie   intre pornire la rece, cald, .
La mine din contra, iarna parca faceau mai rar.. :)
NU se semn ca cedeaza sau e defect.  LA BMW a vajait asa inca vreo 80 k km cand a ajuns la varsta venerabila de 19 ani si 210 k km, si  a cedat intr-un final. 
Vascocuplajul ala e chestie foarte desteapta, desi ai consum mai mare din cauza lui.  De ce ?  Pentru ca niciodata nu o sa crape subit.  In general isi diminueaza capacitatea de racire cand au o varsta, dar nu cedeaza complet sa ramai in drum.  O lasi mai  usor si ajungi acasa.  Exact ce trebuie  la o masina care mai merge si pe coclauri.  De asta e in continuare prezent pe  modele de la firme serioase care fac  pick-uri pentru conditii mai dure,   nu dinastea lifestyle,   in ciuda penalitatii la  emisii si consum. 
« Last Edit: November 28, 2023, 10:07:40 AM by leeloo »

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #155 on: November 28, 2023, 10:19:08 AM »
Vuietul la care cred ca te referi se manifesta vara, cand e cald si nu ma deranjeaza, pare masina mai puternica :)
Cel de care zic eu este un sunet ca de frecare metalica cu suierat/fluierat/zanganit - si se manifesta doar pe loc, cu motorul rece si temperaturi de iarna, deci de pe la 5 grade cu plus in jos, fiind mai sesizabil cu cat scade temperatura.
A luat ceva timp si celor de la importator sa isi dea seama care ar fi problema / piesa in cauza, fiind ceva destul de dubios si atipic.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #156 on: November 28, 2023, 18:50:22 PM »
Ele au niste elemente metalice am vazut, un fel de aripioare,  ca niste lamele fine... poate de acolo e zgomotul, nu prea vad de la ce altceva..  cine stie..
oricum cate vreme isi face treaba nu m-as agita prea tare..
« Last Edit: November 28, 2023, 19:21:03 PM by leeloo »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #157 on: November 28, 2023, 20:22:33 PM »
Toyota vinde separat uleiul pentru vascocuplaje. Nu stiu la Hilux, dar la LandCruiser se putea face refill.

Acum 15 ani, am avut BMW e34 la care inevitabil, am avut probleme cu vasco-cuplajul; testul cu ziarul.
Am schimbat initial un vasco Thermotec pentru ca unul OE era foarte scump. A tinut din toamna pana in primavara.
Uite asa am aflat ca vasco cuplajele de la Toyota se pot reumple; asa ca am zis sa fac un experiment:
uleiul de Toyota avea termen de livrare 7-14 zile (in cel mai fericit caz, pe atunci) asa ca am gasit ulei cu aceeasi vascozitate (10000CST) la un magazin de aeromodele din Bucuresti. Facut gaura cu cel mai ingust spiral pe care il aveam in casa, facut refill si apoi astupat gaura. 4 ani cat am mai tinut eu masina, nu am mai avut probleme..


leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #158 on: November 28, 2023, 20:39:00 PM »
tot E34 am avut si eu 525i. :) , nu mai stiu ce marca am pus, dar a fost ok, la vreo 3 ani dupa ce l-am instalat si am vandut masina mai mergea.. 
masina avea vreo 22 de ani cand am vandut-o  :)
Incepuse rugina si era costisitor rau sa o repar..

« Last Edit: November 28, 2023, 20:39:51 PM by leeloo »

dan_b

  • 1343
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #159 on: November 28, 2023, 20:50:31 PM »
Interesant :)
Deci concluziile duc spre calitatea siliconului vasco. Cumva este si logic. Asta am dedus si eu urmarind manifestarile si citind ce inseamna si cum functioneaza acest vascocuplaj.
Vedem cum se comporta si iarna asta si daca e de lasat asa sau nu, iar daca nu, de vazut daca se poate face refill de vasco aftermarket si mai potrivit cu clima de la noi.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.