Salutare colegi subaristi, ma bucur ca in sfarsit ajung sa fac parte din acest club, si nu in orice fel, ci alaturi de o japoneza autentica, nascuta si crescuta in tara soarelui rasare, cu domiciliu preschimbat ulterior pe batranul continent, unde grazie unui pasionat dessavarsit al marcii, si anume colegul Pfaizzer, domnisoara si-a schimbat partea de volan de pe dreapta pe stanga intr-o maniera impecabila. Tin sa multumesc inca o data lui Horatiu pentru munca depusa, pentru efortul de a face o treaba faina si, bineinteles, pentru ca a ales sa mi-o incredinteze sa-i continui povestea aici.
Ca sa revenim la dānsa, caci despre ea e vorba, avem cam asa: una bucata impreza sti generatie bugeye, in specificatie jdm spec, care nu cred ca mai are nevoie de prezentare, masina a fost la vanzare aici pe forum multa vreme, plus ca probabil multi cunoasteti ce presupune dotarea masinii. Rulajul actual e la 125.000 km, starea ei tehnica, atat cat m-am putut lamuri in cca 500 km parcursi, este una buna spre foarte buna, existand unele chestii pe care le-am observat si pe care le voi cerceta/remedia imediat daca este cazul.
Am uitat sa mentionez ca este prima mea japoneza, fiind mult mai familiarizat cu modelele italiene, insa de foarte multa vreme aceasta marca si modelul impreza in varianta sti m-a atras, cam de cand urmaream noptile la eurosport rezumate ale diferitelor etape de campionat mondial de raliu unde regretatul Colin McRae castiga la bordul unei masini japoneze albastra si nervoasa. De atunci incepand am stiut ca voi detine candva o astfel de masina, o bucatica de istorie, cu un motor legendar alaturi de o transmisie exemplara.
Ca si impresii despre masina pot spune ca este total diferita ca si comportament motor de ceea ce am condus pana acum, detinand inca o aspirata de putere similara insa cu un regim de functionare ceva mai diferit. Masina insa imi place pentru ca este agila, este similara cu cealalta ca si dimensiuni, ambele venind din aceeasi perioada, in care masinile nu ocupau o banda intreaga pe sosea, o perioada cand inca masinile erau facute sa fie conduse, pilotate chiar. Imi plac comenzile grele, ambreiajul, cutia de viteze, directia, imi place acceleratia pe cablu, imi place cum se simte turbina cand intra desi o face din plin abia pe la 4000 de ture. Nu pot spune insa ca ma incanta foarte tare, cel putin momentan, franele, tin bine insa parca nu prind asa cum mi-as dori, le voi mai lasa o perioada de acomodare dupa care vedem ce este de facut, probabil sa fie necesare niste placute mai aderente pe discuri.
Ca si planuri ce imi doresc in acest moment este sa pastrez masina intr-o forma cat mai autentica, cu toate cele ale ei functionale, iar eventualele upgrade-uri tehnice si/sau estetice sa le fac in directia oe sau macar pe o directie consacrata, fara a face din masina un kitsch sau exponent al firmelor de tuning, chiar daca va fi nevoie pe alocuri de anumite piese de upgrade. Concret, am in plan urmatoarele, si voi motiva si de ce:
- un schimb de ulei si bujii cat mai curand, uleiul din masina desi are doar 1000km, este pus acum 2 ani, timp in care masina a stat
- un schimb de kit ambreiaj - momentan il tin sub observatie, trebuie sa-mi dau seama daca in treptele mari, peste 4-5k rpm incepe sa scape sau e doar un feeling gresit. Practic masina da impresia ca in acea zona accelereaza in scaturi fine, cu cate o usoara pauza de 1 secunda, timp in care turatia da sa creasca insa viteza simti ca nu mai urca
- o verificare mecanica completa si detaliata - dupa primii 300 km parca aud niste zgomote , unele din ele sesizate la mersul cu spatele si volanul virat destul de mult, genul iesirilor din curte sau parcari, pare ca vin dinspre puntea spate, plus alte zgomote minore tren de rulare, atat pe fata cat si pe spate; e posibil aici sa fie si nevoie de adaptare la modul de functionare al suspensiei, al transmisiei, poate unele zgomote sunt naturale, sa zicem.
- de fixat si facut functional rezervorul de apa pentru intercooler in portbagaj, masina fiind de japonia are modelul vertical, care acum nu si-a mai gasit locul in compartimentul motor; aici daca e cineva care are un rezervor mic de europa sau chiar unul de spec c va rog dati un semn, sunt deschis la oferte
- de facut functionale reglajul pe inaltime faruri si functionarea stergatorului spate, momentan ambele nu merg
- de inlocuit volanul actual de bugeye cu unul de hawk in 3 spite - am vazut pe un topic pe colegul muttley facand aceasta operatiune, nu stiu daca ma descurc cu intreaga operatiune singur, pare ceva de munca insa actualul volan, pe langa faptul ca e mare nu ma atrage deloc vizual
- de rezolvat problema lipsei reglajului la scaunul sofer actual - fiind fost scaun pasager jdm pozitia mai inalta nu ma ajuta; sunt deschis la orice sugestii, daca exista cineva cu experienta care sa se fi lovit de problema va rog share (nu ma trimiteti sa caut scaun de sti de parte stanga caci n-am gasit decat interioare complete)
- de achizitionat un capac de portbagaj si un eleron mare pentru el, cel actual initial nu mi-a placut deloc, momentan sunt mixed feeling, insa mi-am dorit demult asa cum am spus, un subaru autentic, cu big wing o the back
- deci colegii care au si vor sa se desparta de oricare din cele 2 piese va rog dati un mesaj, de mentionat ca eleronul ma intereseaza doar cel oe, cu tot cu al 3-lea stop
- headunitul original al masinii stie frecvente de fm doar pana la 90.00 probabil specific pietei japoneze, exista alta solutie de convertire pentru europa? sau schimbat direct cu model de europa?
Cam astea sunt planurile, cu siguranta voi mai cere sfaturi si ajutor pe diverse teme, v-am zis, sunt nou in lumea aceasta insa doresc sa invat repede cat mai mult. Las si o poza ca sa incepem topicul asa cum se cuvine, de pe drumul spre casa al turbatei.
Va salut!