Pedala de acceleratie merge ne-uniform
Subaru club Romania

Pedala de acceleratie merge ne-uniform

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« on: March 04, 2021, 17:23:07 PM »
Salutare.
Ma confrunt cu urmatoarea manifestare a masinii. In principiu este vorba de functionarea ne-uniforma a motorului la apasarea pedalei de acceleratie. De exemplu:
1.   Cand pornesc motorul rece, acesta intai se tureaza pe la 1500 rpm. Daca dupa pornire ating usor pedala, turatia scade la 1000-1100. Daca nu o ating, scade incet pe parcursul a 1-2 minute catre 1000 si apoi catre 750.
2.   La pornirea de pe loc, atunci cand trebuie accelerat usor in acelasi timp cu ridicarea piciorului de pe ambreiaj, daca accelerez pe la 1300-1500 rpm, pornirea este lina dar accelerarea ulterioara usor ingreunata. Daca in schimb, accelerez pana la 1000-1100, motorul are o usoara ezitare, dar dupa aceea, accelerarea este ferma.
3.   In mers, pe autostrada de exemplu, in treapta a 5-a, constant 110-120 km/h. Trebuie sa reduc viteza, fara schimbarea treptei si o las usor in decelerare, pana pe la 80-90 km/h. La reintoarcerea la viteza anterioara, accelerarea e in hopuri, cu zvacnituri usoare.
Daca, in acelasi scenariu am pilotul automat pornit, accelerarea este lina si ferma.
S-a mai confruntat cineva cu aceste simptome? Any ideas?
Forester SG 2.0X, 2007

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #1 on: March 04, 2021, 17:48:04 PM »
1 este normal, gândit să facă așa

2 și 3 pot avea multiple cauze. Eu nu am scăpat decât parțial sau temporar de ele. Poate nu identic dar cam toate pe care le-am avut (Subaru) au manifestat mici hopuri, ezitări etc indiferent ce și pe unde am schimbat.

Cele mai bune rezultate sau îmbunătățiri, reduceri le-am avut printre altele în urma acestor operațiuni:
- revizie ulei și filtre la 5k km
- bujii sau verificat bobinele de inducție
- curățat clapeta de accelerație și senzorii de pe admisie
- schimbat filtrul de benzina și pompa
- schimb ulei in cutie și rulmenți diff central
- corectat presiune roti
- schimbat sonda lambda și etanșat evacuarea.
« Last Edit: March 04, 2021, 17:51:35 PM by MihaiFlorescu »

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #2 on: March 04, 2021, 19:37:32 PM »
Mihai, multumesc pentru raspuns. Foarte la obiect si rapid.
Din lista pe care ai prezentat-o nu am verificat filtrul de benzina. Pompa, mai bine zis presiunea pompei, am verificat-o si e ok.
Forester SG 2.0X, 2007

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #3 on: March 04, 2021, 20:47:33 PM »
Azi am desfacut EGR si l-am curatat foarte bine. Nu era blocat, dar ma gandeam ca este posibil sa functioneze cu praguri. Am verificat si rezistentele conectorului si tensiunea de alimentare. Sunt ok. Are doar un mic joc radial in axul supapei. Altfel, supapa inchide corect si complet.
Ma gandesc sa desfac maine pedala de acceleratie si sa ii curat contactele. Dupa 13 ani s- o fi depus destula mizerie. Sper  sa mai elimin din posibilele cauze ale mersului cu ezitari.
Forester SG 2.0X, 2007

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #4 on: March 05, 2021, 11:47:07 AM »
Ezitările pot avea alta cauza.
Am și eu asa ceva.
Se întâmplă pe la 2000 rpm.
Clapeta acc e curata luna, filtrul de aer e curat ( am testat cu și fără filtru fără sa observ schimbări)

Accelerarea usoara la incepul și apăsarea progresiva a pedalei funcționează fără probleme.
Apasarea pedalei mai mult cu un salt  la "throttle" produce bâlbâieli (pe GPL chiar tușește o data).
Cu cât e o treapta mai mare de viteza, cu atât dureaza balbaiala mai mult în plaja aia 2000-2500 rpm.
După o noapte rece de -10 la mine s-a atenuat efectul.

Din ce am mai citit pe forum, deduc ca comportamentul asta tine de avans în funcție de vacuumul din galeria de admisie.
De avans sunt responsabile aprinderea si fuliile cu reglaj de pe axele cu came pe admisie.
Au niște valve de reglaj automat și nu mai pot regla avansul rapid și în plaja inițială ca atunci când erau noi.

Pe AT este f. deranjant.
Dacă accelerez ușor merge.
Dacă apăs mai tare pedala se bâlbâie.
Dacă apar mai tare, sesizează cutia și schimba, apoi se treaza la peste 4000rpm deși nu asta doream.
« Last Edit: March 05, 2021, 11:53:30 AM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #5 on: March 05, 2021, 12:14:27 PM »
Multumesc pentru impartasirea experientei tale. Deci nu sunt singurul sub soare cu asa ceva.
Ce sa zic.... In ultimele 6 luni am schimbat cu piese noi si originale urmatoarele: Fuliile defazoare de pe admisie (stanga si dreapta), electrovalvele care comanda fuliile ( la fel, stanga si dreapta), cureaua de distributie, bujiile, bobinele de inductie, filtrele (mai putin cel de benzina), uleiul ( il schimb de obicei pe la 6-7000 km, 5w40, full sintetic, Ravenol, Motul etc). Nu conduc agresiv, nu fortez masina...
Ar mai fi EGR, pedala de acceleratie, MAF si MAP. Daca nu rezolv nici cu astea, transform masina in cotet de gaini.
La ultima verificare cu SSM am constatat ca Bank 1 si bank 2 merg sincron, diferenta intre ele, ma refer defazarea avansului intre ele si fata de optim, este 0 sau cel mult 1%.
Si totusi balbaie....
Forester SG 2.0X, 2007

Arturito

Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #6 on: March 05, 2021, 12:17:43 PM »
Scuze dar nu prea mai urmaresc discutiile si nu stiu ce motorizare , ce an e masina . Si cati km are ?
Poate sa fie si din filtrul de benzina daca e cartus in rezervor.

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #7 on: March 05, 2021, 12:25:41 PM »
2.0 MT,non-turbo, 2007, 205000 km.
Poate e si din filtrul de benzina. Am verificat presiunea pompei, la intrarea in rampa comuna ce duce la injectoare. E ok, exact ca la carte. Aproape 3 bari.
« Last Edit: March 05, 2021, 15:33:22 PM by andivoicu »
Forester SG 2.0X, 2007

Arturito

Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #8 on: March 05, 2021, 12:41:43 PM »
Cam multi km. Presiune poate are , dar debit ? Noi am pus cablu pe dansa , am si eu un 2.0 mt aspirat si am vazut (ma rog , Malakay , eu doar faceam pe interesantul ) ca se chinuie sa corecteze benzina. Dupa ce am schimbat cartusul cu pricina , s a linistit cățaua...
Cauta filtrul , e aprox. 100 de euro parca.

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #9 on: March 05, 2021, 13:06:49 PM »
Ok. Multumesc. O sa caut filtrul, sa il inlocuiesc.
Forester SG 2.0X, 2007

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #10 on: March 05, 2021, 13:10:19 PM »
Asta cu multi km e relativa. Am avut anterior un Renault Scenic rx4, din 2001, motor 2.0, aspirat,  L-am tinut aproape 18 ani si l-am vandut acum 2 ani cu 380.000 km . Mergea impecabil. lua 0,5 litri de ulei la un schimb. Schimbul era la 10000 km. Nu batea , nu tacanea, nu dadea in nas. L-am vandut ca m-am plictisit de el.
« Last Edit: March 05, 2021, 15:32:59 PM by andivoicu »
Forester SG 2.0X, 2007

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #11 on: March 05, 2021, 13:33:12 PM »
Filtrul de benzina e mai ieftin de 100eur.
25-116 lei.
Probabil ca exista unul scump în rezervor la pompa.

Bosch, Febi - 45-50lei
Hengst - 50-55lei
Knecht, Mahle, Valeo - ~70lei
Pirflux - ~80-120lei
« Last Edit: March 05, 2021, 13:48:04 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Arturito

Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #12 on: March 05, 2021, 14:28:24 PM »
Filtrul de benzina e mai ieftin de 100eur.
25-116 lei.
Probabil ca exista unul scump în rezervor la pompa.

Bosch, Febi - 45-50lei
Hengst - 50-55lei
Knecht, Mahle, Valeo - ~70lei
Pirflux - ~80-120lei
Filtrul despre care spun eu e altfel. A nu se confunda cu cel care e in compartimentul motor. Mai mult , daca totusi vorbim de acelasi lucru si te gandesti ca desfaci cartusul sa schimbi filtrul , poti avea alte probleme . Oringuri si alte garnituri care o sa faca figuri. Parerea mea , cel mai curat , cartusul cu totul. Are si un regulator pe el , e alta poveste. La unele piese n-are sens sa te cosi la buzunare.

radurus

  • 229
  • If nothing works, read the manual.
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #13 on: March 05, 2021, 15:07:03 PM »
Am vizionat un clip despre filtrul acela.
E compus din 2 corpuri clipsate.
Se pare ca se schimba ambele dar se porteaza pompa, senzorul de nivel și garniturile (daca nu ai altele) de pe cel "vechi"
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #14 on: March 05, 2021, 15:20:20 PM »
M-am uitat acum in rezervor. Am dat afara pompa si filtrul. Eu am modelul mai scump cod 22627AA220. L-am comandat in Polonia. Costa aproape 500 de lei cu tot cu transport. In Romania nu l-am gasit.
Ma gandesc sa schimb si sensorul de presiune aer.
Dupa aia vad cum se comporta. Le schimb pe rand sa vad evolutia.
« Last Edit: March 05, 2021, 16:44:26 PM by andivoicu »
Forester SG 2.0X, 2007

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #15 on: March 05, 2021, 16:23:57 PM »
Am vizionat un clip despre filtrul acela.
E compus din 2 corpuri clipsate.
Se pare ca se schimba ambele dar se porteaza pompa, senzorul de nivel și garniturile (daca nu ai altele) de pe cel "vechi"

Clipsare implica declipsarea si iar. Corpul respectiv nu este facut pentru a fi demontat si montat.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

puiu

  • 785
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #16 on: March 05, 2021, 16:24:14 PM »
Asta cu multi km e relativa. Am avut anterior un Renault Scenic rx4, din 2001, motor 2.0, aspirat,  L-am tinut aproape 18 ani si l-am vandut acum 2 ani cu 380.000 km . Mergea impecabil. lua 0,5 litri de ulei la un schimb. Schimbul era la 10000 km. Nu batea , nu tacanea, nu dadea in nas. L-am vandut ca m-am plictisit de el.

Era pe viata 2.0 ala aspirat.
Cu mici modificari ducea pana in 150 cai aspirat si in versiunea turbo pana la 250 fara griji. Din vremea cand reno facea masini cu gandul la renume cu la centi economisiti

Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #17 on: March 05, 2021, 16:28:09 PM »
Am vizionat un clip despre filtrul acela.
E compus din 2 corpuri clipsate.
Se pare ca se schimba ambele dar se porteaza pompa, senzorul de nivel și garniturile (daca nu ai altele) de pe cel "vechi"

Nu sunt clipsate. Se separa prin răsucire. Alco 1280 se potrivește. Schimbi doar cartusul. In cutie găsești și garniturile necesare
« Last Edit: March 05, 2021, 17:54:19 PM by Mariansro »

Arturito

Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #18 on: March 05, 2021, 17:20:11 PM »
22627AA220.
Asta ar fi cod pentru MAP .
Codul pentru filtru ar fi 42072SA000

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Pedala de acceleratie merge ne-uniform
« Reply #19 on: March 05, 2021, 17:31:50 PM »
Da. Ai dreptate. Le-am inversat din greșeala.
Forester SG 2.0X, 2007