Buna ziua prieteni!
Revin cu evolutii.
Am desfacut pedala de acceleratie. Multa mizerie adunata pe cursor. Avea chiar o pata oarba intr-un punct, foarte aproape de pozitia de relanti.
Pana la urma mi-am luat inima in dinti si am sunat un prieten, e pe aici pe forum cu multe postari, si am facut o mica ajustare la softul de ECU, la harta de avans si am anulat si pompa de aer secundara.
Mi-a venit filtrul de benzina din Polonia si l-am inlocuit
Si nu in ultimul rand, am mai schimbat si MAP. Pentru ca, dupa multe zile si saptamani de stat cu ochii in ecran urmarind parametrii motorului pe SSM (asa, printre picaturi, fiind mai ales atent la trafic), am observat faptul ca presiunea aerului in galeria de admisie nu evolueaza proportional cu sarcina motorului. Are o intarziere de 1 pana la 2 secunde. Daca sarcina creste lent, atunci si presiunea o urmeaza fidel, in schimb la o crestere mai accelerata, nu neaparat brusca, a sarcinii, presiunea are acel „lag” despre care am vorbit mai inainte.
Dupa schimbarea MAP, acest fenomen este mult-mult diminuat, in sensul in care intarzierea este f mica, sub juma’ de secunda, ceea ce mi se pare firesc.
Si ca o cireasa de pe tort, m-am gandit ca, dupa 7 luni de cautari si inlocuiri de piese, up-grade-uri de soft si mai ales nervi ca masina nu merge cum ar trebui, sa schimb si bujiile si toate bobinele, cu toate ca nu erau vechi, max 20000 km.
Rezultat:
Masina merge perfect, nu mai da in nas, accelerarea este fireasca, nu mai balbaie, nu mai ezita, consuma firesc si ma bucur ca i-am dat de cap.
M-a costat mult timp de cautat, demontat-curatat-montat, verificari de parametri, cautat pe net pe tot felul de forumuri si videouri din Canada, State, Europa si Rusia, cautat parametri corecti in DTC-uri si aproape 2000 euro cheltuiti.
Asta este experienta mea. Cam scumpa, recunosc. Am cumparat masina anul trecut in vara cu 4000 de euro si am mai bagat 2000 in ea.
Concluzia tehnica ar fi aceeasi pe care am regasit-o in multe postari, atat pe acest forum cat si in altele. Intretinerea periodica cu piese si consumabile de calitate este esentiala pentru a avea o masina in bune conditii oricand vrei.
Si ar mai fi una, faptul ca unele Subaruri "dau in nas" la anumite turatii sau regimuri de functionare se datoreaza nu numai unei singure cauze. In ECU se cumuleaza disfunctionalitati ale mai multor sisteme/ subsisteme care nu mai merg in parametri. Si "saracul" ECU, la un moment dat nu mai poate compensa aceste erori.