OK !
Ai dreptate, dupa faceliftul din 2016, singurele versiuni comercializate in Europa cu cutie manuala au ramas cele cu motorizare diesel.
Dupa ce au renuntat complet la diesel, cu exceptia BRZ-ului si a STI-ului (desi astea nu mai sunt acum n oferta europeana), nu mai au decat cutii automate.
Revenind la Impreza 2016 - am avut una cu motorul de 2.0 si CVT. Mie mi-a placut foarte mult masinuta aia si mai am moment in care regret ca nu am pastrat-o pentru fiul meu.
Pentru utilizare majoritar in oras si iesiri ocazionale la munte, este excelenta.
Va doar doua posibile probleme:
1. Daca vii de pe un SAAB diesel o sa ti se pare extrem de lesinata in configuratia aia (motor + cutie);
2. Pentru iesiri la munte, s-ar putea ca garda la sol sa fie cam mica.
Eu unul ti-as recomanda mai degraba un XV (chiar in aceeasi configuratie). Este practic aceeasi masina, dar ai garda la sol de 22 cm si poti fara probleme sa iesi cu ea la munte si pe drumuri neasfaltate sau chiar pe unde nu-s deloc drumuri.
Dimensiunile exterioare (lungime/latime) sunt aproximativ aceleasi (poate XV-ul sa fie cu 1-2-3 cm mai lunga datorita design-ului barelor). Dimensiunile si design-ul interior sunt 100% identice.
Avantajul Imprezei va fi doar la viteze de autostrada unde, datorita garzii la sol, va fi ceva mai economica (si mai rapida - daca putea spune asa).
La achizitie trebuie sa verifici - in afara de chestiile uzuale (lovituri, scurgeri de ulei, etc) - cartea de service. Sa aiba reviziile efectuate la timp si - foarte important - daca are schimbat uleiul in CVT. Daca masina are peste 60k km si nu a fost schimbat uleiul din cutie, ar fi indicat sa o faci tu.
La Impreza mea, singura problema tehnica intalnita a fost cu senzorul de pedala de frana. A fost curatat si nu a mai facut figuri.