Ah, un subiect drag mie...
Sunt eu atat de praf la condus manuala sau 5mt-ul e asa sensibil pana la a 3-a?
As zice ca nu, ci dimpotriva, esti atent la detalii.
N-ai zis, dar presupun ca daca eliberezi ambreiajul rapid survine o smucitura, fie e motorul prea turat si smuceste "in fata", fie e subturat si se pune-n bot.
E sensibil "pana la a 3-a" din cauza ca pe treptele inferioare ai raportul transmisiei mare, si se amplifica nepotrivirile alea de turatie. In treptele mari se dilueaza amplificarea si nu se simte. Din acelasi motiv, frana de motor e puternica in treapta 1 si slaba in treapta 5.
Revenind...
Problema e de la drive-by-wire.
Am observat un trend, pe foarte multe masini, ale mai multor constructori. Imediat dupa renuntarea la cablul mecanic, acceleratiile electrice erau inca precise, simulau rezonabil cablul clasic. Probabil, in timp, din considerente de reducere costuri, au lasat acceleratiile sa-si piarda din finete, poate din motiv ca "oricum nu pasa nimanui".
Am patit prima oara cu 0.9 turbo de pe logan, o masina de serviciu, noua, efectiv nu reuseam sa dozez acceleratia, era doar on sau off, i-am dat in 200km in bieleta aia anti-rasturnare de am zapacit-o. Ulterior, mi-am luat un Swift nou in 2013, pe care l-am vandut fix din cauza asta. Ca chestie, am cautat WRX cu cablu.
Pe parte de Subaru am condus SG cu euro 4 si acceleratia se simtea perfect. Probabil categoria de care ziceam mai sus, cand nu se uitau la bani. Idem un Clio 172RS, vechitura cu electronica d-aia cu 5 centi mai scumpa.
Apoi, un STI din 2009, care m-a dezamagit. Cam acelasi an cu a ta.
Nu cred sa existe solutie la problema ta, am incercat multe la Swift, inclusiv mufe prin aer sau ceva booster la pedala, imi scapa denumirea acum.
Poate cel mult sa ajute tampoane motor si transmisie mai moi, care sa absoarba din socuri.
Pare rau ca esti unul dintre cei care chiar simt asta.
Later: inteleg din postarile de mai sus ca inainte nu facea? Poate ai doar nevoie de timp de acomodare/rodaj. Sau ai si tampoane noi, alea conteaza enorm.