2009 Forester XT
Subaru club Romania

2009 Forester XT

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2009 Forester XT
« Reply #40 on: November 10, 2021, 20:09:32 PM »
- Galerie admisie + injectoare (de pe legacy specB japonez, cred ca sunt injectoare de 550)

520 mai exact  8) cele originale erau de 550 dar cu un td04 oricum nu conteaza diferenta ...

distractie si grija la rodaj !! :)

dan_b

  • 1314
Re: 2009 Forester XT
« Reply #41 on: November 10, 2021, 20:15:30 PM »
Rodaju' nu e distractiv :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Serb

  • 886
  • Breathing for a living.
Re: 2009 Forester XT
« Reply #42 on: November 10, 2021, 21:16:00 PM »
La ce lista ai acolo...
"Doamna, v-a lucrat frumos aicea"

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2009 Forester XT
« Reply #43 on: November 10, 2021, 21:19:02 PM »
Felicitări pentru modificări și distracție  plăcută!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: 2009 Forester XT
« Reply #44 on: November 11, 2021, 12:48:03 PM »
Toate astea si nu pui poze? Poze sau nu exista :)))

Poze cu piesele / lucrarea doar daca a binevoit WIM sa faca :)), poze cu jucaria promit ca fac azi/maine.

Rodaju' nu e distractiv :)

Deloc  :'(

WIM

  • 688
Re: 2009 Forester XT
« Reply #45 on: November 11, 2021, 14:19:51 PM »
Ma tem ca a fost un capitol cam neglijat.

Intai dezastrele:













Si un neg mare, negru si puturos care a imprastiat miros de gaz pe toata strada.



Iar astea sunt din capitolul after:











Si cam atat, ma tem.

Muttley

  • 5124
Re: 2009 Forester XT
« Reply #46 on: November 11, 2021, 14:20:30 PM »
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2009 Forester XT
« Reply #47 on: November 11, 2021, 14:27:10 PM »
Da, dar de la Torque Solutions. O mizerie de furtun, imposibil de indoit in spatiul avut la dispozitie. Am sfarsit prin a utiliza niste furtunuri de apa de la un aspirat pentru a completa traseul.

Re: 2009 Forester XT
« Reply #48 on: November 16, 2021, 16:15:26 PM »
Stiu ca nu am mai condus manuala de mult timp, dar chiar si asa mi se pare aproape imposibil sa schimb viteza (upshift) relativ rapid fara sa fiu nevoit sa ridic ambreiajul lent cand ajung la punctul de prindere (basically clutch slipping).

Cel mai dificil e la schimbul a 1-a -> a 2-a si putin mai ok a 2-a -> a 3-a si plecarea de pe loc (dar acolo e inevitabil).

Sunt eu atat de praf la condus manuala sau 5mt-ul e asa sensibil pana la a 3-a?
« Last Edit: November 16, 2021, 16:16:53 PM by GabrielP »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2009 Forester XT
« Reply #49 on: November 16, 2021, 16:46:28 PM »
Ce anume ti se pare dificil? Sau ce nu iti place/iese?

Nu uita ca ai AWD permanent destul de bine conectat fata-spate si daca ti se pare ca da in nas sau da suturi din spate, atunci trebuie sa te obisnuiesti cu modul in care lasi ambreiajul.

Oricum, la ce lucrari ai facut acolo as zice ca e cam devreme sa ii rupi gura cu schimb agresiv de trepte. Posibil sa se mai imprieteneasca piesele intre ele cu timpul, dar pana atunci ar trebui sa o lasi mai usurel... parerea mea.
Ai si ambreiaj nou, ai facut aerisirea partii hidraulice?
« Last Edit: November 16, 2021, 16:48:27 PM by MihaiFlorescu »

Re: 2009 Forester XT
« Reply #50 on: November 16, 2021, 16:49:16 PM »
Nu ii dau tare (schimb pe la 2500-3000 rpm), doar ca eram obisnuit sa pot sa ridic ambreiajul relativ repede dupa ce schimb treapta, acum ca sa fie totul smooth, trebuie sa ridic ambreiajul in approx 1-2 sec ( de cand incep sa ridic pana iau piciorul de pe pedala )

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2009 Forester XT
« Reply #51 on: November 16, 2021, 16:51:27 PM »
Acel exedy era standard sau stage 1,2,3... etc? Probabil inca este nou si prinde tare.

dan_b

  • 1314
Re: 2009 Forester XT
« Reply #52 on: November 16, 2021, 16:53:34 PM »
Pai cam asa si trebuie, sa ridici usor, nu brusc.
Brusc sau rapid iti va da ghionturi, cu tot ce rezulta mai departe :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 2009 Forester XT
« Reply #53 on: November 16, 2021, 16:57:33 PM »
Acel exedy era standard sau stage 1,2,3... etc? Probabil inca este nou si prinde tare.

Cred ca era standard, codul era: EXEDY FJK2034

Pai cam asa si trebuie, sa ridici usor, nu brusc.
Brusc sau rapid iti va da ghionturi, cu tot ce rezulta mai departe :)

Sa inteleg ca 1-2 secunde la ridicare e timp normal, nu se uzeaza ambreiajul mai mult decat e nevoie?

Am vazut video-ul lui Muttley cu downshifting, imi pare ca el ridica ambreiajul de vreo 2x mai repede :)) ( nu doar la downshift )
« Last Edit: November 16, 2021, 17:01:24 PM by GabrielP »

Re: 2009 Forester XT
« Reply #54 on: November 16, 2021, 16:58:17 PM »
Cred ca era standard, codul era: EXEDY FJK2034

Sa inteleg ca 1-2 secunde la ridicare e timp normal, nu se uzeaza ambreiajul mai mult decat e nevoie?

Am vazut video-ul lui Muttley cu downshifting, imi pare ca el ridica ambreiajul de vreo 2x mai repede :)) ( nu doar la downshift )
« Last Edit: November 16, 2021, 17:01:32 PM by GabrielP »

Muttley

  • 5124
Re: 2009 Forester XT
« Reply #55 on: November 16, 2021, 17:01:02 PM »
Ah, un subiect drag mie...  ::)

Sunt eu atat de praf la condus manuala sau 5mt-ul e asa sensibil pana la a 3-a?

As zice ca nu, ci dimpotriva, esti atent la detalii.
N-ai zis, dar presupun ca daca eliberezi ambreiajul rapid survine o smucitura, fie e motorul prea turat si smuceste "in fata", fie e subturat si se pune-n bot.
E sensibil "pana la a 3-a" din cauza ca pe treptele inferioare ai raportul transmisiei mare, si se amplifica nepotrivirile alea de turatie. In treptele mari se dilueaza amplificarea si nu se simte. Din acelasi motiv, frana de motor e puternica in treapta 1 si slaba in treapta 5.

Revenind...
Problema e de la drive-by-wire.
Am observat un trend, pe foarte multe masini, ale mai multor constructori. Imediat dupa renuntarea la cablul mecanic, acceleratiile electrice erau inca precise, simulau rezonabil cablul clasic. Probabil, in timp, din considerente de reducere costuri, au lasat acceleratiile sa-si piarda din finete, poate din motiv ca "oricum nu pasa nimanui".

Am patit prima oara cu 0.9 turbo de pe logan, o masina de serviciu, noua, efectiv nu reuseam sa dozez acceleratia, era doar on sau off, i-am dat in 200km in bieleta aia anti-rasturnare de am zapacit-o. Ulterior, mi-am luat un Swift nou in 2013, pe care l-am vandut fix din cauza asta. Ca chestie, am cautat WRX cu cablu.

Pe parte de Subaru am condus SG cu euro 4 si acceleratia se simtea perfect. Probabil categoria de care ziceam mai sus, cand nu se uitau la bani. Idem un Clio 172RS, vechitura cu electronica d-aia cu 5 centi mai scumpa.
Apoi, un STI din 2009, care m-a dezamagit. Cam acelasi an cu a ta.

Nu cred sa existe solutie la problema ta, am incercat multe la Swift, inclusiv mufe prin aer sau ceva booster la pedala, imi scapa denumirea acum.
Poate cel mult sa ajute tampoane motor si transmisie mai moi, care sa absoarba din socuri.
Pare rau ca esti unul dintre cei care chiar simt asta.

Later: inteleg din postarile de mai sus ca inainte nu facea? Poate ai doar nevoie de timp de acomodare/rodaj. Sau ai si tampoane noi, alea conteaza enorm.
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester XT
« Reply #56 on: November 16, 2021, 17:05:57 PM »
Fix te da in nas sau iti da un sut in fund ( depinde daca rpm-ul e prea jos sau prea sus )

Sa inteleg ca problema e legata de "rev-hang" cauzat de "drive by wire"?
Am inteles ca si wrx-urile mai noi au aceeasi buba, si sti-urile nu.

Tampoanele de motor sunt relativ noi ( luate de pe specB-ul lui WIM ), cea de transmisie nu am schimbat-o.

Facea cred oarecum la fel si inainte sa o bag in service, dar am avut putin timp la dispozitie la volanul ei ca sa ma prind de asta, banuiam ca nu m-am obisnuit cu punctul in care prinde ambreiajul.
« Last Edit: November 16, 2021, 17:09:59 PM by GabrielP »

dan_b

  • 1314
Re: 2009 Forester XT
« Reply #57 on: November 16, 2021, 17:14:53 PM »
Sa inteleg ca 1-2 secunde la ridicare e timp normal, nu se uzeaza ambreiajul mai mult decat e nevoie?
Am vazut video-ul lui Muttley cu downshifting, imi pare ca el ridica ambreiajul de vreo 2x mai repede :)) ( nu doar la downshift )
Pentru treapta 1-2 si 2-3 cam da. Adica 1-2 secunde la treapta 1 si 2 secunde la 2-3 sa zicem... Iti zice si singura cutia :)
Asa era si la Foresterul meu, care avea ambreiaj nou.
Asa se comporta si Kia Ceed, ca alt exemplu.
A explicat tehnic colegul Muttley care sunt motivele si diferentele.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5124
Re: 2009 Forester XT
« Reply #58 on: November 16, 2021, 17:22:59 PM »
Rev-hang se refera la faptul ca turatia nu scade natural, ramane ridicata dupa ce eliberezi pedala de acceleratie.
E o gaselnita de la euro 5 incolo, care tine clapeta de acceleratie deschisa desi tu nici nu atingi pedala. Ceva cu emisii.
Asta e doar una dintre probleme, nu stiu daca si tu o ai, pe STI-ul din 2009 n-am observat-o.

In reply-ul anterior ma refer la lipsa de precizie a pedalei de acceleratie. Am zis acolo de "on/off" la loganul ala, si nicio pozitie intermediara.
Fa un test simplu, masina oprita, pe liber, incearca s-o tii din acceleratie la o turatie fixa, vreo 5-10 secunde, 2500rpm de exemplu. Am o banuiala ca nu vei reusi. La un drive by cable (dbc), asta ar fi o nimica toata.

Sintetizat, si rev-hang si grosolania/imprecizia acceleratiei sunt de la dbw ieftin.

Si confirmi ce banuiam, tampoanele de motor mai tari amplifica problema, d-aia fu mai bine inainte. Eu am tampoane de motor si mai tari decat tine, dar am cablu de otel intre pedala si corpul clapeta si e ok.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2009 Forester XT
« Reply #59 on: November 16, 2021, 17:35:20 PM »
nu cred ca este de ieftin si/sau scump, pe subaru cel putin pe toate DBW piesele sunt fix same shit intre generatii
difera insa setarea DBW, sunt practic tabele care controleaza pozitia clapetei in fct. de pozitia pedalei de acc si rpm
in primele versiuni setarea simula cumva cablul in sensul ca la 30% pedala apasata deschidea 30% clapeta apoi au setari diferite ... dar se pot ajusta evident :)

LE: ca exemplu https://legacygt.com/forums/showthread.php/05-06-dbw-tuning-map-share-228956.html?s=8d935b29e312bb6e1690f2f20b098569&
« Last Edit: November 16, 2021, 17:37:37 PM by andea79 »