Va salut,
Andu imi spun prietenii, restul e o continuare inceputa prin copilarie datorita pasiunii pentru motorsport si participarilor in diverse campionate din acea perioada. Am pastrat "nickname-ul" de pe alte forumuri, de dragul vremurilor apuse. Cu unii membrii de aici ne cunoastem personal, altii probabil din "vedere" de pe alte forumuri, facebook sau diverse activitati.
Urmaresc forumul acesta de mult timp, mai in umbra, apoi am indraznit sa-mi fac cont, iar acum m-am hotarat sa prezint si masina pentru a ne integra mai serios in comunitate. Sunt pasionat Subaru de mic copil, dar n-am avut placerea de a achizitiona unul pana in prezent.
Toata distractia a inceput anul trecut prin luna august. Masina este un
Forester 2.0 XT din 2005, de nou in Romania, are 142000 km si intentionez sa il folosesc de zi cu zi, poteci usoare de munte ocazional si in rest mult asfalt. Am inceput "relatia" cu un moment mai delicat, caci motorul avea nevoie de un rebuild, desi initial sperantele noastre erau ca poate nu e necesar. Ca parte de rugina masina sta foarte bine, arata foarte bine si necesita foarte mici atentii estetice.
Necesitatile schimbate/reconditionate pana in momentul de fata:Block motor schimbat (cu unul de 50 000 km)
Vilbrochen nou
Cuzineti (King, daca mai tin bine minte)
Pompa ulei debit marit (de 11 mm) + sorb nou
Chiulase reconditionate (in urma cu 5000 km)
Turbina TD04
Volanta noua
Ambreiaj nou (in urma cu 5000 km)
Frane noi (in urma cu 5000 km)
Schimbat ulei in diferential + cutie si altele in urma cu 5000 km cand masina a mai suferit o reparatie si reconditionare mai atenta.
Jantele + anvelope noi de iarna Riken 225 55 R17. Mai am un set de jante Enkei ale masinii, cu anvelope de vara.
Ma bucur de ea pe strada de vreo 2 saptamani, in care am parcurs aproximativ 700km, in regim de rodaj. Nu stiu consum, nu i-am facut, dar in regimul asta nu pare o mare diferenta fata de ce eram obisnuit pana acum. Foarte multumit momentan de cum se prezinta per total din toate punctele de vedere.
Planurile de viitor sunt multe, dar nu foarte marete. Imi doresc sa intretin masina cat de mult posibil si sa o pastrez in limitele ei de fabrica. Poate in viitorul mai indepartat ajungem si la colegul Andea pentru usoare ajustari, dar nu vreau sa ma dau prea tare la ea, ca sa nu-mi creeze mai multe batai de cap decat mi-a creat deja...
Am achizitionat si un set de ceasuri auxiliare de la Stack pe care nu am ajuns momentan sa le montez, dar urmeaza in scurt timp.
Am schimbat telescoapele pe spate, dar arcurile desi le-am primit de pe o masina care se stia ca statea drept, la mine pare ca sta la fel de lasata. Astfel urmeaza ca primul lucru sa fie un set de arcuri pe spate, ca sa o aliniez asa cum trebuie.
Suportul de antibalans + suportii de diferential central. Are o vibratie la plecarea de pe loc si banuim ca ar fi datorita acestora.
Bucsele, desi nu bate nimic, dar simt ca flexeaza un pic si nu stiu daca e datorita suspensiei spate sau necesita si bucsele o schimbare.
Cruce cardanica + bucse timonerie ar trebui schimbata. Am vazut ca exista un kit complet de reparatie cu tot ce ai nevoie pentru a scapa de jocul din timonerie.
Evacuare, doar finala. De inceput cred ca voi pune ce am prin garaj, sa-i dau un sunet ca e prea silentioasa pentru Subaru, iar pe viitor o sa caut una "ovala", nu stiu exact pe ce modele s-a pus.
Radiator aluminiu, cel de fabrica nu prezinta urme de oboseala, dar nu se stie niciodata cand "il apuca"...
Volan cu comenzi + tempomat. Inca nu m-am hotarat daca sa incerc adaptarea modelului 2008 cu tempomat pe volan sau sa merg doar pe varianta de facelift cu comenzi media pe volan si tempomat la maneta (inclin spre varianta asta mai mult).
Pompa servo + Pompa ambreiaj. Cea servo face galagie in cursele maxime, iar cea de ambreiaj ma gandesc pe viitor sa o schimb poate devine pedala mai "usoara". Nu se apasa exagerat de greu, dar fata de majoritatea masinilor se simte o mare diferenta si un oarecare disconfort.
Cotiera Facelift + Stopuri Facelift. Nu pentru ca-mi plac mai mult stopurile de facelift, dar am o gaurica mica in cel de dreapta si as vrea sa le schimb. Mi s-a pus cumva pata pe cele de facelift ca as vrea sa le vopsesc la interior (nu le fac negre) si poate, poate, arata cumva.... incercarea moarte n-are.
Incazlire in scaune nu am, desi am vazut ceva cabluri pe sub scaune nu stiu cu ce scop, nu am studiat. M-as orienta pe viitor sa rezolv si aceasta optiune.
Trapa, necesita o mica atentie. Motorasul merge, dar sunt rupte ceva cleme de plastic din ce am inteles si o sa trebuiasca inlocuite. Nu cred ca o voi deschide foarte des, dar vreau sa fie functionala.
Eleron. Mic detaliu de completare a haionului. Am vazut ceva pe olx la bani putini, dar mi-as dori totusi unul original cu stopul de frana integrat.
Ar mai fi cateva detalii estetice, zgarieturi, puncte de rugina, elemente ce necesita o vopsire fiind decolorate de la Soare pentru ca masina a stat o mare parte din timp in anii trecuti, de pus clasicele folii pe geamuri, etc.
Cu siguranta am mai uitat din ele, dar cred ca e de ajuns pentru ora asta si ca prim post pe acest forum.
Daca s-a mai lovit cineva de probleme similare si ma poate indruma cu un sfat sau chiar achizitionarea/rezolvarea unora dintre ele, m-as bucura si astept cu mare interes indrumarile voastre.