Nu e nimic ciudat, majoritatea auto "fac asa", exceptand cazul cand au inverter, dar eu nu stiu prea multe sa aiba asa, poate gresesc.
De aceea exista acel ambreiaj acolo.
Mai grav este cand oamenii de service nu cunosc acest lucru, l-am patit eu la Hyundai. La un dupa ce am luat masina, in primavara urmatoare, mi se parea ca nu baga rece cum trebuie (el baga, dar eram eu "calit" dupa iarna). Si la revizia de 1 an, facuta la Pitesti in loc de Bucuresti, m-am plans de acest lucru, mentionand si faptul ca aud acel compresor on and off. Un service intreg a zis ca "nu e normal sa faca asa", si au cautat sa "repare" problema, mi-au schimat nu stiu supapa/ceva pe acolo, evident facea la fel. Intr-un final au zis ca au rezolvat, si ca acum compresorul merge continuu. In drum spre casa, pe autostrada, cald fiind, am dat drumul la a/c. Guess what, am transpirat pana acasa, dar compresorul ramanea cuplat continuu!
M-am dus ulterior la service-ul din bucuresti si mi-au zis ca nu mai aveam suficient freon (noroc ca era in garantie si n-am platit nimic), au umplut si guess what, iarasi cupla si decupla compresorul. Ei au zis ca e normal sa faca asa, ca face nu stiu ce presiune si apoi decupleaza, ca exista un fel de histerezis etc.
Asa ca da, e normal sa faca, doar ca de obicei nu prea simti auzi/in masina, mai ales cand e masina mai noua.