Subaru SOLTERRA - full electric
Subaru club Romania

Subaru SOLTERRA - full electric

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!

marr

  • 2261
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #1 on: May 11, 2021, 11:07:22 AM »
Bravo Subaru !
Daca treci complet la electric, tii cu buzunarul meu  !
Asa stiu sigur ca m-am potolit o buna bucata de vreme de la a mai da banii pe masini ...

PS: Nu ca am ceva cu electricele, dar pur si simplu eu unul nu le vad ca o alternativa viabila pentru a inlocui, in masa, vehiculele actuale. Cel putin, nu intr-un viitor apropiat si nu cu tehnologia utilizata in prezent.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #2 on: May 11, 2021, 15:00:22 PM »
Prin California, 20% dintre posesorii de electrice si phev revin la masini cu motor termic... :)
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #3 on: May 11, 2021, 16:32:37 PM »
Californienii renunta la Nintendo si revin la masini ?!?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2261
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #4 on: May 11, 2021, 16:37:43 PM »
Prin California, 20% dintre posesorii de electrice si phev revin la masini cu motor termic... :)

Interesant !
Dar nu neasteptat ...

PS: Un link spre sursa acestei informatii ar fi binevenit !

LE: Am gasit !
https://thehill.com/changing-america/sustainability/energy/551207-new-study-explains-why-nearly-20-percent-of-electric
« Last Edit: May 11, 2021, 16:39:55 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3134
  • The other right!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #6 on: May 11, 2021, 22:21:33 PM »
20% dintre ei au realizat ca masinile electrice nu au electroliti (ca intr-un film celebru).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

kjz

  • 107
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #7 on: May 11, 2021, 23:30:16 PM »
Destul de dubioasa sursa, e bazata pe un survey, nu statistici "oficiale".
'14 FXT

dan_b

  • 1343
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #8 on: May 12, 2021, 10:33:06 AM »
Cred ca realitatea e mai simplu de verificat - cati dintre noi ar cumpara un Subaru full electric? Eu unul, nu.
Hibrid da, dar full electric nu.
Pe de alta parte, e la fel de real ca nu exista infrastructura pt incarcarea masinilor electrice. Au aparut deja probleme cu semiconductorii, oare ce probleme vor fi cu milioanele de baterii electrice? Cat polueaza industria producatoare de baterii?
Cat polueaza Europa si cat China sau SUA? De ce tot in Europa avem restrictii de rahat, dar in SUA e inca free as the wind?
Cat polueaza de fapt masinile in Ro sau in Bucuresti si cat polueaza de fapt arderile ilegale de deseuri?
Cat polueaza alte industrii sau transporturi si cat masinile?
In RO, infrastructura feroviara e praf - daca era in regula, circulau trenuri rapide, nu tiruri... Si asa mai departe.
Si nu in ultimul rand - de ce exista diversi descurcareti cu atelierre de anulare dpf? De ce exista itp-uri false? De ce exista rable praf tehnic? Dar sigur, toate astea se rezolva cu taxe fictive de mediu...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #9 on: May 12, 2021, 11:44:45 AM »
Lucrurile s-ar indrepta daca toti oamenii si-ar pune intrebari si ar renunta la politica strutului. Asta este valabil atat la nivel local cat si la nivelulul continentului european.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2261
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #10 on: May 12, 2021, 12:33:52 PM »
... ce probleme vor fi cu milioanele de baterii electrice? Cat polueaza industria producatoare de baterii? ....

Pana la poluare, sa ne intrebam, la modul serios, DIN CE se vor face multe milioane de baterii !!??
Nu de alta, dar ultima data cand am verificat, Litiul si Nichelul se aflau in categoria ”metale rare” !
Or fi din belsug daca-s ”rare” !!??

Asta-i unul dintre motivele pentru care tot spun ca tehnologia actuala a ”electricelor” este doar o ... etapa intermediara.
« Last Edit: May 12, 2021, 12:35:29 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dmp

  • *
  • 197
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #11 on: May 12, 2021, 22:04:58 PM »
De acord cu dan_b.

Totul se cam reduce la bani si ipocrizie.
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Sese

  • 484
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #12 on: May 13, 2021, 11:38:29 AM »

Eu as vrea sa stiu cati dintre voi au avut experiente cu masini electrice sau plug-in si in ce constau aceste experiente.

Adica se vorbeste mult aici, toata lumea vad ca s-a documentat mai mult sau mai putin pe internet sau aiurea si emite judecati de valoare.

As vrea sa stiu pe ce se bazeaza aceste pareri.

La Kia avem Niro electric, pe care l-am condus cateva mii de km, inclusiv naveta Brasov-Sibiu si am fost incantat de el. In afara de evidentele costuri mici de exploatare, masina se conduce extraordinar de placut. Reprizele 60-120 km/h sunt peste cele ale oricarei masini pe benzina si punct. Trebuie intr-adevar sa ai grija sa pleci la drum lung cu masina incarcata, dar cred ca asta nu e o problema. Si telefonul trebuie sa ai grija sa ti-l incarci.

Acum conduc un plug-in. Il incarc in fiecare seara in garaj. 0,7% media de consum in ultima saptamana. S-a auzit? 0,7%.

@marr. 2025= medie de CO2 de 30 grame/km. Stii ce inseamna asta? Quasi finalul motoarelor termice in UE. Crezi ca n-au avut in vedere resursele disponibile cand au decis asta? Sau s-au gandit sa mergem toti cu bicicleta neelectrica?

dan_b

  • 1343
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #13 on: May 13, 2021, 13:04:10 PM »
Nu cred ca se poate generaliza in discutia electrice vs fosil. Parerea mea.
Adica, da, oricand plus pt o masina electrica pt oras sau drumurile zilnice casa-birou-scoala etc. Sigur. Doar sa tina reteaua cand or sa fie mai multi doritori. Si sa ai acces la sursa de incarcare acolo unde stai. Eu stau la casa. Dar nu am drumuri asfaltate. Si nici sursa de incarcare la birou...
Tot eu, spre exemplu, cand zic Subaru ma rerer la SUV, recunosc, deci Forester - nu as alege electric pt ca masina asta, in acceptiunea mea este pt iesiri in natura, pt drumuri mai putin asfaltate si oricum lungi, iar awd-ul este un consumator de resurse. De aici si optiunea mult mai confortabila pt hibrid - plug in sau nu. Ceea ce ajuta la consum si poluarea diminuata prin oras, cand mergi la pas.
Dar, cum ziceam, sunt sigur ca resursele de productie si incarcare nu sunt deloc lejere, nici acum si nici in viitorul apropiat.
As merge cu bicicleta prin oras, daca ar fi infrastructura, dar in Bucuresti lipseste cu desavarsire, avem insa praf (nu e de la masini, e de la lipsa curatenie si constructii facute d-anboulea), gropi, sosele nedimensionate, transport in comun varza, parcari scumpe, itp-uri pe spaga, smecheri cu "ateliere" de anulari dpf-uri si altele. Un mioritic peisaj balcanico absurd. Dar asta e.
Si in final, nu prea vad rostul electricelor 4x4 sau awd etc. Stabilitatea e oricum mai buna la electrice, gratie centrului de greutate jos, de la baterii. Poveste lunga si deloc de generalizat.
Asadar, electrica da, Forester doar hibrid :)
Idealu' ar fi o electrica pt birou si scoala, iar pt weekend un D-Max :)


« Last Edit: May 13, 2021, 13:05:50 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2261
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #14 on: May 13, 2021, 13:47:18 PM »
.....

@marr. 2025= medie de CO2 de 30 grame/km. Stii ce inseamna asta? Quasi finalul motoarelor termice in UE. Crezi ca n-au avut in vedere resursele disponibile cand au decis asta? Sau s-au gandit sa mergem toti cu bicicleta neelectrica?

N-as paria ca s-au gandit pana acolo ...
Mai degraba cred ca ”i-a luat valul” ! Au stabilit niste tinte la presiunea diverselor organizatii ecologiste, fara sa se gandeasca sa mai intrebe si industria ce si cum.
Sau, exista in faze finale de testare/pre-productie acumulatori bazati pe altceva decat pe Litiu sau Nichel (polimeri / plastic/ etc). Atea-s metale rare si ... punct ! Oricate rezolutii ar da UE sau dispzitii POTUS, tot nu ai de unde lua mai multe !
Daca ne stresam ca in 20-30 de ani se termina petrolul, oare cum o fi cu litiul ?
Cel mai fezabil scenariu, daca motoarele termice vor disparea din domeniul auto, nu-i trecerea masiva a clientilor de la ”fosil”  la electric ci trecerea acestora de la masina personala la transportul in comun. Asta din urma da, poate trece 100 % pe electric ca nu-i complicat si nici ceva nou sa asiguri legatura vehiculului la sursa de energie electrica (in orase avem troleibuze si tramvaie / in exterior trenuri).

Ma rog, asta cred eu. Vom vedea, insa, ce ne va rezerva viitorul ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1294
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #15 on: May 13, 2021, 13:57:55 PM »
@sese te salut și multumim pentru feedbackul extrem de subiectiv.
Se pare ca trebuie sa le reparam pe banii noștri ca sa avem dreptul la o părere.

https://www.kianiroforum.com/threads/2019-niro-ev-complete-electrical-system-failure.9012/
http://kiacomplaints.com/models/niro/

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Sese

  • 484
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #16 on: May 13, 2021, 14:46:08 PM »
@sese te salut și multumim pentru feedbackul extrem de subiectiv.
Se pare ca trebuie sa le reparam pe banii noștri ca sa avem dreptul la o părere.

https://www.kianiroforum.com/threads/2019-niro-ev-complete-electrical-system-failure.9012/
http://kiacomplaints.com/models/niro/

Nici n-am avut pretentia ca as fi obiectiv.
Si am intrebat ce alte pareri subiective, bazate pe experiente reale, a mai adunat cineva din membri forumului.
Pana acum nimeni, si nici nu cred ca vor fi prea multe.

Sunt responsabil de garantii la Kia in cadrul firmei asteia. Am Niro cu  peste 100.000 km fara defecte majore. Electrica noastra a trecut prin doua revizii cu doar un update de soft.

N-am voie, dar ti-as da acces la portalul de garantii, ca sa te convingi singur.

Asa ca, te rog, nu incerca sa ma inveti punandu-mi link-uri de pe net.

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #17 on: May 13, 2021, 19:51:15 PM »
Eu am condus cateva electrice, nu pe distante mari, e adevarat. Si mi-au placut. Insa aici am pus punct. Locuiesc la bloc, si la un etaj destul de departe de sol, astfel incat orice electric sau phev este exclus. Eu nu ma vad la vanatoare de chargere prin oras si cu frica sa nu raman in pana .... electricului.
Iar asta este cea mai spinoasa problema din punctul meu de vedere, al unui potential utilizator, nici macar pretul nu e pe primul loc.
De altfel si din studiul respectiv, lumea s-ar intoarce la termice exact din acelasi  motiv, timpul de incarcare. La mine se adauga si locul.
Astfel incat electrica ramane o himera pentru mine, la fel ca si, nu stiu, o masina cu nume si pret exotic, precum koenigsegg.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #18 on: May 13, 2021, 22:04:08 PM »
SOLTERRA = Exercitiu de imagine, cota de piata, prestigiu, trend, media noxelor, incadrari diverse ca au un full electric in oferta etc. Punct.

In complexul "nou" in care stateam au aparut 2-3 electrice. Chinul naibii in subterana sa le traga circuit separat si contor, deoarece complexul cu 900 de apartamente nu a fost gandit pentru prize auto si na si contorizeaza din tot consumul din parcarea de 400 de locuri cat curent se duce la lumina si poarta si cat la chinezul cu i3 in priza...

La casa toate bune si frumoase, prevazut circuit dedicat, trifazicul asteapta, numa ca din 2000 de locuinte 1/3 sunt locuite, iar pe langa marele cartier au mai aparut micro-cartiere de 2-3.000 de apartamente, toate racordate la acelasi punct de distributie modernizat de curand care deja incepe sa mai dea caderi de tensiune. In conditiile in care majoritatea birourilor din zona sunt inchise azi.
Ce te faci cand vrea tot romanul sa isi incarce Dacia?

Colac peste pupaza, am cunoscut un vecin care are service Tesla. Evident, are un Model S si pentru sotie un alt full electric francez. Ambele sunt de fataiala in oras si ca sa il vada lumea, dupa spusele lui. Frantuzoaica nu mai tine mai mult de 50km si e model 2014. Noroc ca are charger la servici si acasa.
Pentru Vama, se urca in Lexus cu motor de  3.5l si hibrid, ca e mai bun si nu sta cu grija ca ramane pe A2 fara baterie...
La munca se schimba acumulatori in draci, desi producatorii vor sa iti dea masina noua la schimb (adica sa platesti in plus) ca e mai bine asa decat sa dai 15k  pe un set de baterii.

Am condus id3. Mi-a placut. Are sens. E tare cum accelereaza indiferent de viteza. E buna de oras. Are un aer familiar. Imi aduce aminte de electrocasnicele AEG. E masina sa te duca, nu sa o conduci tu. Totul doar un plastic lucios cu touch. Zici ca dau drumu la uscatorul de rufe. 0 (zero) placere de a conduce asa ceva.

Concluziile le trageti voi!

Astept Subaru pe hidrogen si mai vedem atunci.
« Last Edit: May 13, 2021, 22:14:05 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #19 on: May 15, 2021, 15:58:11 PM »
Am condus electrica si imi place. Masina perfecta pt oras si atat...
Nu se poate spune ca masinile electrice nu polueaza. Poloarea aferenta este cea generata de producerea curentului pe care il consuma. Cresterea ponderii vehiculelor electrice este limitata de capacitatea de generare a curentului electric si infrastructura de distributie. Nu stiu cum este pe la BV, dar in Buc, cand vine vara si dau toti drumul la AC-uri, voltajul scade sub 210 si are tot felul de variatii si intreruperi.