Nu cred ca se poate generaliza in discutia electrice vs fosil. Parerea mea.
Adica, da, oricand plus pt o masina electrica pt oras sau drumurile zilnice casa-birou-scoala etc. Sigur. Doar sa tina reteaua cand or sa fie mai multi doritori. Si sa ai acces la sursa de incarcare acolo unde stai. Eu stau la casa. Dar nu am drumuri asfaltate. Si nici sursa de incarcare la birou...
Tot eu, spre exemplu, cand zic Subaru ma rerer la SUV, recunosc, deci Forester - nu as alege electric pt ca masina asta, in acceptiunea mea este pt iesiri in natura, pt drumuri mai putin asfaltate si oricum lungi, iar awd-ul este un consumator de resurse. De aici si optiunea mult mai confortabila pt hibrid - plug in sau nu. Ceea ce ajuta la consum si poluarea diminuata prin oras, cand mergi la pas.
Dar, cum ziceam, sunt sigur ca resursele de productie si incarcare nu sunt deloc lejere, nici acum si nici in viitorul apropiat.
As merge cu bicicleta prin oras, daca ar fi infrastructura, dar in Bucuresti lipseste cu desavarsire, avem insa praf (nu e de la masini, e de la lipsa curatenie si constructii facute d-anboulea), gropi, sosele nedimensionate, transport in comun varza, parcari scumpe, itp-uri pe spaga, smecheri cu "ateliere" de anulari dpf-uri si altele. Un mioritic peisaj balcanico absurd. Dar asta e.
Si in final, nu prea vad rostul electricelor 4x4 sau awd etc. Stabilitatea e oricum mai buna la electrice, gratie centrului de greutate jos, de la baterii. Poveste lunga si deloc de generalizat.
Asadar, electrica da, Forester doar hibrid
Idealu' ar fi o electrica pt birou si scoala, iar pt weekend un D-Max