Ma simt obligat sa intervin.
Auto Kino cumpara masini din Germania si Italia si primeste, in principiu, aceleasi discounturi pe care le primesc si dealerii de acolo.
Avem costuri ceva mai mari, ocazionate de transport si formalitatile de inmatriculare, dar pe acestea am decis sa le suportam noi si vindem cu acelasi pret cu cei de acolo.
Sigur ca intotdeauna au existat si persoane sau dealeri care au stiut sa profite de anumite oportunitati legate de unii factori, ca sustinerea fabricantului in cazul taxarii excesive, anumite promotii ale unor importatori sau programe gen Rabla care apar cateodata in unele tari.
Aceste activitati sunt mai mult sau mai putin legale si fabricantii (Subaru in mod special, datorita cererii mari de masini coroborate cu capacitatea de productie mica), incearca sa le descurajeze cat mai mult pentru ca, in general, cresc presiunea diferitilor importatori pe producator.
La Subaru astfel de masini se numesc cross border si sunt tratate, in mod evident, diferit fata de cele cu provenienta curata.
Eu zic ca clientii au la dispozitie doua posibilitati, in situatia in care isi doresc o masina noua.
Fie cumpara de la dealer o masina cu cinci ani de garantie, livrata la showroom, pentru care garantia se incepe la momentul livrarii, cu carnet in romaneste, CIV, COC si tot ce mai este nevoie, fie isi cauta o masina in Germania sau aiurea.
In acest al doilea caz, sigur ca calculele se pot face si prost, asa cum a facut aici Mihai Florescu, punand de-a valma TVA, garantie extinsa, transport si acte, dar in general, este foarte posibil ca acest client sa gaseasca o masina mai ieftina decat de la noi, de la SMT, sau de la un dealer obisnuit din vestul Europei.
Noi nu vindem asa ceva.
Incercam ca pentru clientii care ne acorda increderea si cumpara de la noi sa le stam aproape cu ce putem si sa le oferim cele mai bune servicii de care suntem in stare, fie ca le clarificam situatii la telefoane date la ore nepotrivite, fie ca le dam o masina de inlocuire gratuit in caz de avarie sau defectiune. Sunt si altele, nu detaliez, nu ne facem aici reclama.
Iarasi extrem de important este faptul ca exista o sustinere si din partea producatorului in astfel de cazuri, cand acesta ofera culanta, extrem de generos, pentru situatiile in care masina are istoric de achizitie si service curate. Chiar zilele trecute au acceptat o mecatronica de 1500 euro la un XV cu 170.000 km si 7 ani. Si au fost multe alte cazuri de piese importante si nu ma refer aici la motoare diesel, desi si acesta este un caz in sine.
Pentru ceilalti nu miscam un deget.
Clientul aparent fericit pentru achizitia mai ieftina, poate apoi astepta sase luni un motor, ca colegul Barna aici de fata. Sigur ca probabilitatea este mica, dar ea exista.
In final, as spune doar ca, in opinia mea, aceste abordari nu trebuie criticate, pentru ca atat noi, cat si producatorul, prin intermediul nostru, incercam, in plan comercial doar, sa punem aceasta activitate in forma si continutul gandite de Subaru atunci cand a stabilit zonele de responsabilitate ale fiecarei tari, continent, etc.
Si noi sa reusim sa facem profit cu o marca la care vanzarile sunt oricum dureros de mici.