Forester e-boxer 2020
Subaru club Romania

Forester e-boxer 2020

BEN

Forester e-boxer 2020
« on: August 25, 2023, 17:55:36 PM »
Salutare!

Ma tot chinui de ceva vreme sa scriu aici cateva randuri, dar pentru ca nu sunt un bun povestitor precum Marr, am tot ezitat. Astazi insa, mi-am luat inima-n dinti si am lasat tot pentru a va trimite si eu cateva impresii.

Pe scurt, in martie anul trecut, gasisem un Forester din 2020 insa pentru ca tocmai incepuse razboiul lui Putin, nu eram hotarat daca e momentul sa-mi schimb sau nu masina. V-am scris cateva randuri pe “Discutii despre modelele Subaru – Forester – Sfat cumparare Forester second hand” si pana la urma am decis sa achizitionez Foresterul care avea doar 16.000 km.

Anul acesta, la finele lunii mai, am facut un drum mai lung, adica pana la Praga si retur. La dus am dormit o noapte la Budapesta iar la intoarcere, ne-am oprit o noapte la Oradea. Ideea ca la intoarcere sa intram pe la Vama Bors pentru a innopta la Oradea n-a fost cea mai stralucita, din cauza faptului ca in Ungaria, drumul European care incepe dupa terminarea bucatii de autostrada si care tine pana la intrarea in Romania, este execrabil. Dar asta este alta discutie…

Revenind la masina, pot spune ca este cu adevarat o incantare sa o conduci si ca exact cum am mai citit si pe la voi, dupa sute de km de condus, nu te dai jos obosit ci din contra, ai senzatia ca ai mai putea conduce inca pe-atat. In cei 2.700 si ceva de km, am avut un consum de 7,6 %. Nu m-am prins inca care este diferenta sau cum calculeaza computerul de bord, consumul de pe consola centrala si cum il calculeaza pe cel dintre turometru si vitezometru? Zic ca nu m-am prins intrucat am observant ca uneori este diferit si nici nu am avut rabdare sa caut informatii pe net, daca or exista. Ma declar multumit de consum, avand in vedere gabaritul masinii si tractiunea integrala permanenta, acesta fiind obtinut respectand in cea mai mare parte viteza legala, pe autostrada nu mai mult de 140 km/h, 3 persoane si portbagajul plin, cu aer conditionat din cand in cand, intrucat la finele lunii mai nu era chiar atat de cald.

Am constatat ca atunci cand utilizezi ACC, consumul creste cam cu cel putin 1 litru insa pe autostrazi unde il poti utiliza, cum este Sibiu-Arad, acesta este foarte tare. Pe autostrada Bucuresti-Pitesti nici nu-mi trece prin minte sa utilizez ACC pentru ca la cat de aglomerat este, cred ca as consuma 15%.

In Bucuresti cred ca imi iau foarte multe injuraturi intrucat nu merg sportiv si probabil ca toti bombardierii cu tot felul de cazane, care nu pot sa plece cu scart din cauza unuia cu un Subaru, ma injura la greu. Deci merg cuminte si in oras, asa ca nu am sarit de 8 si ceva consum, cu aer pornit.

Cum deja am ajuns cam la 28.000 km si in septembrie trebuie sa fac revizia de 3 ani, a doua revizie de cand este la mine, pentru ca voi fi in zona Brasovului cred ca o voi face la AK, despre care am citit la voi numai de bine.

Acum, am si cateva aspecte pe care va rog sa-mi permiteti sa vi le descriu, nu foarte academic, poate ma lamuresc daca sunt sau nu chestii normale:
-   Cand am aerul conditionat pornit si stau la semafor, mi se pare ca masina are un usor batait fata-spate, foarte fin, adica trebuie sa fii foarte atent ca sa-l simti;
-   Compresorul de aer conditionat, mi se pare ca este cam zgomotos, adica se aude cam tare acel tacanit cand incepe sa functioneze;
-   La trecerea peste sinele de tramvai, si aici vorbesc despre cele din Bucuresti cu preponderenta, de exemplu cele de la Eroii Revolutiei spre Soseaua Viilor, mi se pare ca masina se zgaltaie cam tare stanga-drepta;
-   Pornirea motorului prin functia START-STOP, atunci cand stai la semafor si dintr-o data porneste motorul termic, mi se pare cam brusca si zgomotoasa;
-   Motorul mi se pare cam zgomotos, mai ales la pornirea la rece.

In rest, am constatat ca spatiile de depozitare de la interior sunt cam mici, asa cum am mai citit pe aici, chiar daca masina pare mare de la exterior, in usi de exemplu, nu poti pune mare lucru; portbagajul mi-ar fi placut sa fie ceva mai adanc, insa mi-am dat seama ca nu aveau unde sa mai puna si bateriile si motorul electric asa ca au sacrificat si ei ce au putut; si nu am inteles de ce nu au pus o camera video si in grila fata, camera care ar fi fost foarte utila.

Va multumesc pentru eventuale sfaturi/opinii legate de nelamuririle mele descrise mai sus si va doresc drumuri bune si in siguranta!

PS Am incercat sa las si o poza cu masina, facuta chiar in prima zi cand nici nu era inca inmatriculata, insa nu m-am prins cum o pot atasa :laugh:.
« Last Edit: August 25, 2023, 18:48:06 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester e-boxer 2020
« Reply #1 on: August 25, 2023, 18:49:02 PM »
Salutare. Pentru ca acolo era jurnalul de bord al lui marr, ti-am facut topic separat.

Spor!

BEN

Re: Forester e-boxer 2020
« Reply #2 on: March 15, 2024, 15:02:50 PM »
Ok, multumesc! Nu am stiut ca trebuie sa imi fac un topic separat ci voiam doar sa contribui cu impresii despre Forester e-Boxer. De aceea am scris la Marr.

BEN

Re: Forester e-boxer 2020
« Reply #3 on: March 15, 2024, 15:16:52 PM »
Am niste chestii cu care sunt curios daca ceilalti posesori s-au lovit.

De vreo doua-trei ori, cand afara ploua abundent, s-au aprins niste martorii in bord pentru dezactivarea Driver Monitoring System si cred ca inca unul, cred ca Vehicle Dynamics Control. Oricum foarte ciudat pentru ca dupa o perioada s-au stins.

Si o alta constatare care nu-mi prea place, este ca atunci cand spal masina si trebuie sa o scoti de pe rampa, cand deschizi portiera de la sofer sau pasager, cade apa la greu pe lateralul spatarului. Nu-mi aduc aminte foarte bine insa nu cred ca la precedenta masina mi se intampla chestia asta cu apa, chestie care in timp dauneaza tapiseriei ma gandesc.

In rest, circul rar in Bucuresti si nu am sarit de 8,9 l consum iar afara din Bucuresti, am avut chiar si 6 l la suta, daca mergi pana in 100km/h.

marr

  • 2257
Re: Forester e-boxer 2020
« Reply #4 on: March 15, 2024, 15:55:54 PM »
Esti sigur ca-i vorba despre Driver Monitorig System si nu despre Eye-Sight ?
DMS are treaba doar cu soferul si nu prea vad cu si de ce ar fi afectat de ploaie / ceata / ninsoare / etc.
Eye-Sight in schimb, ”vizualizand” ce-i afara, prin parbriz, este afectat de vizibilitatea proasta.
Eu am intalnit situatii in care se dezactiveaza  - si-mi semnaleaza acest lucru - doar cand and parbrizul nu este complet dezghetat, este murdar sau este aburit in partea superioara.
De asemenea, am mai patit sa mi se dezactiveze asistentul de faza lunga (nu retin totusi sa fi dezactivat si Eye-Sight) noaptea, pe ceata deasa - a incercat de cateva ori sa aprinda faza lunga, l-a ”orbit” reflexia din ceata, a stins, a aprind inca o data, iar a stins si la a treia incercare s-a dat batut ....

VDC-ul daca doar a palpait in bord nu s-a dezactiva ci ”ti-a spus” ca lucreaza - asta inseamna ca a avut momente de aderenta slaba si a trebuit sa intervina (e si un fel de a-ti spune sa o lasi mai usor).
Daca s-a dezactivat, inseamna ca a ramas aprins continuu si asta )combinat si cu alti martori aprinsi in bord), de regula semnaleaza o problema / defectiune.

Legat de apa in masina - eu n-am sesizat asa ceva - dar mi se pare ciudat ca nu prea-mi dau seama unde s-ar putea aduna apa aia care sa-ti curga apoi pe scaune.
Doar sa nu fie la tine o problema cu inchiderea portierei si/sau chederul - recte sa nu se inchida etans si se adune apa intre caroserie si rama portierei si cand deschizi - voila !
Dar, ma gandesc ca, daca ar fi o problema de etansare la portiere, asta s-ar face simtita si in mers (unde intra apa, intra si aerul si la viteza mare ar cam incepe sa fluiere).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester e-boxer 2020
« Reply #5 on: March 15, 2024, 16:59:52 PM »
Eu am inteles ca ii cade apa cand deschide usa. Deci ramane pe cheder sau pe usa. Nu vad cum ar putea cadea cantitati semnificative cat sa afecteze tapiseria.

Trebuie uscata mai bine masina. Sau lasi un prosop de sters masina, curat, pe scaun.

Poti sa verifici sa nu se fi lasat balamalele, desi cam putin probabil, dar nu imposibil.

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester e-boxer 2020
« Reply #6 on: March 15, 2024, 18:32:10 PM »
Confirm si eu ca la deschiderea usilor se scurge de sus ( plafon+cheder) ceva stropi de apa. Nu mult dar s-au vazut urmele pe scaune. La sofer si pasager. Dar si pe la locurile din spate am avut surpriza asta. Nu am investigat suplimentar. Ceva in genul ce a descris MARR.

@Ben - vezi cum ai setat AC-ul - eu l-am pus pe ECO sau ceva de genul . Ai mai multe moduri- din care cel mai cel e Power- Imediat ingheata masina.
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!