Salutari. Am revenit din concediu, vreo 3500 km pana in Croatia si inapoi
Incep cu aceeasi senzatie placuta de condus, mai ales pe insula unde am fost cazati, drumuri in urcare, coborare, viraje...masina s-a simtit in elementul ei
Nu acelasi feeling pe autostrada, unde ai senzatia de dulap lenes pe roti, dar daca esti cu familia si nu te grabesti, e ok odata pe an
Am facut niste teste pe distante lungi intre Belgrad si Zagreb, autostrada plata ca in palma. Cruise control - viteza 130 km/h
- in mod drive, masina asta iubeste sa mearga turat intre 3000 - 3500 rpm, ceea ce duce la un consum mediu afisat de 9.1 la mine
- in mod manual, in treapta 7 merge cu 2600 rpm iar consumul afisat e 8.2, mult mai prietenos cu buzunarul
Nu prea inteleg de ce CVT-ul alege turatii mai mari in mod drive, iar daca trec in manual tot ea zice imediat sa trec intr-o treapta superioara (clipeste sageata up) si turatia implicit scade
Dar am avut o alta problema, mai serioasa
Granita sarbo-croata foarte aglomerata, am facut 3 km in 3 ore cu viteza melcului, afara era canicula 36 grade
Dupa prima ora, mi-a taiat clima - intra mai mult cald, decat rece, l-am inchis de tot si am deschis geamurile.
Dupa inca o ora, martorul de temperatura motor a inceput sa clipeasca rosu iar mai tarziu a aparut mesajul ca temperatura uleiului in cutia de transmisie e prea mare si motorul trebuie oprit. Ceea ce am facut, am deschis capota si dupa 20 min am repornit si am trecut granita cu succes, apoi totul a revenit la normal
Stiu ca erau conditii grele de canicula, iar motorul nu prea avea cum sa se raceasca, inteleg asta, dar din sutele de masini din jurul meu, doar eu am patit. Asta n-a fost deloc placut si ma intreb daca poate fi o problema la mine, mai ales nu inteleg legatura dintre A/C si temperatura motorului