Salutare, tuturor!
De ieri dimineață pentru mine/noi a început un nou capitol auto – Rocky a intrat în familia noastră după un drum dus-întors la Cluj, la Twin Motors. După 10 ani în care ne-a slujit credincios, vechiul Skoda Yeti (4x4 cu Haldex, motor 1.8tsi de 160cp) rămâne în familie la părinții mei, iar noi ne-am făcut cu acest uriaș blajin și verde.
E vorba de un Forester Jasper Green, echiparea de bază (la noi cred că se cheamă Access, pe actele care au venit de la dealerul german de unde a fost adus de cei de la Cluj se numește Trend). Pentru o echipare de bază, eu zic că e foarte bine dotat, la partea de siguranță are bateria completă de sisteme, la fel și ca motor și offroad. Ne-ar fi plăcut echiparea următoare, mai ales pentur geamurile fumurii de pe spate și camera laterală de la roata din dreapta, dar vorba ceea, atât s-a putut. Și-așa am dat și ultimele rezerve de prin casă și ne-am înhămat la un credit pe 5 ani.
Mulțumesc lui Tudor de la Cluj pentru tot ajutorul, au fost foarte promți și profesioniști și ne-au oferit o reducere care chiar dacă n-a fost mare, a fost mai bună decât ce-am putut discuta la București sau Brașov.
Cât despre nume – se cheamă Rocky fiindcă e verde (părinții cu copii mici, amatori de Patrula Cățelușilor știu ce spun). Se cheamă Rocky fiindcă sperăm să meargă pe multe forestiere pietroase (suntem mari amatori de camping și drumeții – hai să-mi fac și o mică reclamă -
https://www.calatoriile-jupanului.ro/). Și se mai cheamă Rocky pentru că are motor boxer, și cine-i cel mai faimos boxer din lume după Leonard Doroftei? 😊)
Acum câteva impresii după ceva mai mult de 400km parcurși de la Cluj la Sinaia, plus ceva forestiere pe aici.
Plusuri:
+ Senzația incredibilă de spațiu. Și nu doar senzația, spațiul efectiv. Enorm și-n față, și-n spate, și lateral.
+ Vizibilitatea excelentă și suprafețele vitrate foooarte mari.
+ Insonorizarea. Până la 90 la oră este incredibilă, după 90 într-adevăr zgomotul de vânt devine puternic.
+ Stabilitatea pe viraje și agilitatea. Aici cred că ajută centrul de greutate jos, plus sawd.
+ Cutia CVT. Știu că-s destui pe lumea asta cărora nu le plac cvt-urile. Pentru mine e prima automată și mi se pare incredibil de ușor de condus. Inclusiv în manual e distractiv, m-am jucat un pic cu padelele.
+ Consumul. Pe un drum cu absolut de toate – adică oraș aglomerat (Cluj), autostradă (pe care am mers cu maxim 135), DN-uri, drumuri județene, forestiere, serpentine multe, Sinaia și Bușteni destul de aglomerate și ele, am avut un consum mixt de 6,9%. Spre comparație, Yeti a avut 7,4, pe același drum, fiind însă o mașină mult mai mică și ceva mai ușoară.
+ Sistemul hibrid. Mi se pare plăcut, cele două motoare par bine integrate, tot ce înseamnă manevre de parcare le fac electric, plus că toată Sinaia, Predeal, Bușteni, unde era coloană și se mergea constant cu aproximativ 30km/h le-am făcut doar EV.
+ X-Mode. Am testat doar nivelul I, cel mai soft, e faină asistența la coborârea pantelor.
Minusuri (nu am prea multe, dar sunt totuși câteva):
- Scaunul șoferului nu mi s-a părut atât de confortabil ca acela de la Yeti, dar poate că încă nu mi-am găsit eu poziția optimă. După 2 ore de condus însă aveam ceva dureri lombare.
- Spațiile de depozitare. Mai ales pe uși, sunt cam mici. Eram obișnuit să-mi intre pe ușă o sticlă de Borsec de 1,5l, aici cred că trebuie maxim de 1l. Sub podeaua portbagajului de asemenea nu e prea mult loc pentru nimicuri. Și cotiera, în interior, era mai mare la Yeti.
- Direcția – e plăcută, dar cam moale și artificială, eram obișnuit cu una mai incisivă.
- Rezervorul de 48l. La drumuri lungi și-n civilizație mă gândesc că nu e o problemă majoră, ai de unde alimenta. Dar pentru ieșiri în offroad, mă gândesc că poate iau și o canistră mică de 10l, să fie. Uneori stăm și 10 zile la cort, fără semnal și la zeci de kilometri de civilizație, timp în care ne mișcăm zilnic cu mașina pentru a intra în alte trasee. Acolo clar nu mai am consumuri sub 10l, și dacă faci zilnic ceva kilometri pe forestier mă gândesc că e posibil să tremuri un pic pe final de sejur. 😊)
- Lipsa roții de rezervă. Am văzut că există un kit de pană, habar nu am cum se folosește și dacă e intuitiv, sper să nici nu am nevoie. Asta aș trece mai mult ca disconfort psihologic. Luăm în calcul pentru iarnă opțiunea de anvelope run flat, cum recomanda colegul Marr. Există vreo „contraindicație” la run flat? Chiar nu mă pricep.
Mai am mult încă de butonat la mașină. Nu m-am hotărât dacă să trec multitudinea de meniuri, comenzi și butoane ca plus sau ca minus. 😊) Nici Android auto nu am încercat încă – trebuie să instalez ceva anume pe smartphone sau e de ajuns să-l împerechez cu mașina prin Bluetooth?
Și o concluzie finală de moment: mașina transmite liniște și pace prin toți porii. Zici c-a conceput-o Buddha într-un moment de reverie în Nirvana. Zen. Seren. Mă dau jos după sute de kilometri și-s cu mintea limpede și-un zâmbet mare pe față. Nu-i puțin lucru, sper s-o țină tot așa!