In primul rând nu este o mașina gândită pentru drumuri scurte și f scurte prin oraș . Este o mașina gândită exclusiv pentru naveta, călătorii medii, lungi si dese.
Zic dese pentru ca regenerarile active incomplete combinate cu pauzele lungi de neutilizare a mașinii înfunda filtrul.
Apoi dpf-ul plin este efectul unui tipar de funcționare și nu cauza problemei.
Cauza poate fi greu de depistat. Injecție, admisie aer, amestec, presiune pe evacuare, senzori(Temp și presiune dpf), calitatea și calitățile uleiului de motor ales și nu in ultimul rând calitatea motorinei.
Cu cât e Temp mai mare in dpf și motorina de calitate mai buna, dpf arde mai bine și ajunge mai putina motorina in baia de ulei. Implicit uleiul nu se degradează înaintea celor 10 regenerari numarate de soft după care motorul intra in limp mode.
In plus la drumurile lungi are loc regenerare pasiva care nu se resimte in performanțele mașinii.
Drumurile scurte nu încălzesc dpf și motorul rece îl umple repede, motorina proasta nu aprinde dpf in timp util.
Regenerarile active dese degradează performanțele filtrului într-un ritm accelerat.
La o utilizare in bucuresti forester 09 pana la pâine, cumpărături si pana la grădinița, cu ulei motul mie imi făcea regenerare activa la 3-4 zile.(~8km-10km pe zi in mai multe reprize) Asta înseamnă ca la maxim o luna de zile (sub 500km) faci revizia de ulei pe tiparul asta de uzura.
Cu evacuarea modificata si uleiul yacco actual același tipar de utilizare imi face regenerare activa la 6-7 zile.
Deci, modelul de dpf din prima generație nu e pentru oraș, decât dacă vrei sa arunci cu banii tai.
Exemplul meu este din extrema negativă a tiparelor de utilizare.
Scenariul pozitiv este regenerare activa la ~1000km(am avut și 1100km ). Revizie la 9000km.
Cei care scot dpf in oraș, din punctul meu de vedere, nu au toată țigla pe casa.
Sper sa găsiți cauza problemelor și sa utilizați mașina așa cum a fost concepută.