Forester SG9 - 2.5xt automat
Subaru club Romania

Forester SG9 - 2.5xt automat

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #200 on: June 22, 2023, 22:49:48 PM »
Daca si sa impaturesti o teava e treaba grea...
Sudura se poate dubla cu popnituri, ori mai degraba cu coliere din inox.
Aparatul ala de pe olx e misto. Nu ma pricep deloc, dar o fi suficient de puternic?

Pai depinde in ce o impaturesti. Tabla cu care am fost eu sa intreb..se pare ca e mai cu mot..doza de cola ziceau.
Nici eu nu ma pricep..dar mi-ar placea sa invat.

100 euro sa invelesc jumate de DP de cineva cu experienta.
sau
120 euro aparatul de sudura + 50euro foaia de 50x60cm; uite asa invelesti si turbo iar rezultatul cred ca e mai bun decat paturica.

Muttley

  • 5180
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #201 on: June 22, 2023, 23:25:55 PM »
Doar tabla, doar pe turbo. In rest ai nevoie si de vata, altfel nu faci nimic.
La mine vor fi si headers candva, e prea ruginit si restrictiv cel original, iar distractia mare acolo va fi.
Patura e foarte eficienta, dar se macina in timp, a mea e pilaf dupa 40 mii km, curg bucati din ea, si motorul e standard.
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #202 on: June 24, 2023, 20:52:45 PM »
DP-ul e gata:





Am observat insa mazga asta in interiorul DP-ului, la 10-15cm de bell mouth..
Jocul axial al axului as zice ca e inca in parametrii, insa am deja dubii daca sa mai pun la loc turbina asta..

« Last Edit: June 24, 2023, 22:16:00 PM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #203 on: June 25, 2023, 22:52:27 PM »
Am plecat la masina cu gandul sa montez 4th cylinder cooling device dar efectiv nu am reusit sa dau jos dopul ala mare cu imbus de 12; nici cu roata stg fata jos, nici dinspre baia cutiei de viteze, nici de sus.

Am reusit in schimb sa desurubez cu succes dopul mic pentru a face loc senzorului de temperatura..

Si apoi am schimbat distribuita + pompa de apa + termostat
Cureaua veche in afara de faptul ca isi cam pierduse marcajul (Contitech), arata foarte bine; la fel si rolele si pompa de apa; parca imi pare rau ca le-am dat jos..dar am macar linistea sufleteasca ca e totul nou acolo.

“Aerisit” intinzatorul, strans la 39nm rolele si 180nm fulia de la arbore (am gresit aici, am vazut apoi ca asta e cuplu pentru manuala, la automata trebuia 130nm). Invartit de vreo 8 ori, toate semnele la locul lor.

209.000 - Distributie (role OE, curea Gates); pompa apa Aisin, termostat OE, garnituri OE















Pana vin restul de piese, am de asteptat.
Mai incerc sa dau jos dopul ala, studiez alte variante. Ma dispera insa curatarea blocului, munca de chinez batran.
Totodata, inteleg ca trebuie sa pastrez una din pompe? cea cu senzorul barometric; nu as putea oare sa scoate senzorul, sa nu las toata magaoaia acolo?
Am nevoie de cateva zile de 48 de ore..

Muttley

  • 5180
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #204 on: June 26, 2023, 11:52:19 AM »
Foloseste o vata ceramica de 8-12mm pe care o imbraca in tabla de inox. A cerut 100euro sa imbrace jumatate de DP



Deci e vata sub ce se vede-n poza, da? Doar de confirmare.

NVM, m-am hotarat, cumpar material si deleg local sudura. Mersi!
« Last Edit: June 26, 2023, 13:55:45 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #205 on: June 26, 2023, 13:55:47 PM »
Deci e vata sub ce se vede-n poza, da? Doar de confirmare.
E vata, da; se simte cand apesi cu degetul.
Se vede cumva aici grosimea stratului:
(am lasat sublerul in masina, cum reusesc sa duc DP-ul la masina sau sublerul acasa, fac o masuratoare)



« Last Edit: June 26, 2023, 13:57:15 PM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #206 on: August 09, 2023, 00:45:02 AM »
Dupa o lunga pauza si printre picaturi, am revenit la Subaru.

Ca o paranteza, suntem din ce in ce mai incantati de Toyota..facem in curand 40k km cu ea, timp in care am schimbat doar anvelope, uleiuri si filtre, garnitura capac supape si 1 bec. Am mers 3500km pana in SE Turciei pe temperaturi de peste 40 de grade, constant 140kmh pe pilot automat, AC si frigider mereu ON si un consum de 12% mediu GPL.



Daca nu aveam Toyota, nu imi permiteam tot periplul asta cu Subaru; am timp sa lucrez la masina intre 1.5 si 2 ore, de cateva ori pe saptamana, cat doarme piticul. Iar in weekend-uri nicio sansa.

Am reusit in final sa dau jos dopul pentru 4th cylinder cooling mode, dupa mult chin si aproape sa imi pierd speranta ca voi reusi. Imi tot repet ca mai bine mai asteptam 1 an sa pot da motorul jos sa fac toate astea.
Intre timp a venit si tubulara de 25 si acum totul este la loc.



In paralel, am dat jos si up pipe-ul pentru a reusi sa demontez tot sistemul pompei de aer secundare. Am preferat sa nu distrug nimic, sa nu tai nicio conducta; tras totul in folie si bagat in cutie la pastrare. Comandat din dezmembrari un alt solenoid pentru a folosi senzorul barometric.





Imi statea pe creier vasul de antigel mizerabil; acum e curat.



Si intr-un final, am ajuns si la unul din motivele pentru care am dat jos admisia: cele 2 o-ringuri ale cross pipe-ului; turtite si intarite. Ma bucur ca am reusit sa desfac toate cele 4 suruburi intregi; 2 din ele m-au speriat un pic.



Cu ocazia asta, am constat urmatoarea problema vis a vis de pozitionarea sensorului de presiune ulei:

      -   daca il pun langa PCV, deasupra cross pipe-ului, ma incomodeaza iesirea asta:



      -   daca il pun sub cross pipe, sta efectiv lipit de teava; nu imi place.
   


Dat jos iar cross pipe-ul si mutat iesirea asta la 45 de grade. Parca e mai bine acum.





Ma oftic ca nu am comandat din prima absolut toate furtunurile noi de pe Burj. 70% din cele de pe masina sunt intarite si crapa cum le ating. Mi-am zis ca pun furtun after market de combustibil si siliconic la vacuum. Nu imi place deloc cum se aseaza. Am renuntat la idee si am mai dat o comanda. Voi avea deci absolut toate furtunurile noi OE, cu o singura exceptie*

* turbo inlet-ul; am comandat PSR, a durat 3 saptamani transportul din Australia. Dar unde ma grabesc?!





Last but not least, daca tot TD04 dadea deja semne de sfarsit, am gasit in SUA un VF48 de pe o masina din 2021 cu 20k mile; crackles si pret bun. O saptamana mai tarziu, am desfacut hot side-ul si trimis la invelit. Acum ma tot gandesc daca sa folosesc si scutul OE peste turbo si DP..si cred ca o sa il pun si pe ala. Sa fie racoare!









Va urma..
« Last Edit: August 09, 2023, 09:14:39 AM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #207 on: August 23, 2023, 18:17:07 PM »
Am mai reusit sa dedic aproape o zi intreaga sub capota..initial cu asteptari mari (sa porenesc motorul), ulterior cu asteptari mai mici (macar sa pun turbo + downpipe, tot inseamna furtunuri si TGV-uri) si in final m-am oprit la TGV-uri.

Mi-a fost frica de turbo oil return, insa a intrat usor; intai fixat pe turbo si apoi impins cu totul pe conducta. La colierul de jos am ajuns cu mana pe dedesupt. Apoi am constatat ca anume conducta de oil feed de pe TD04 nu se prea pupa cu VF48; insa dupa un pic de modelaj, a intrat perfect. Inca ma gandesc sa merg pe braided line..
E, dupa ce am pus downpipe-ul pe pozitie, a inceput circul: scuturile termice de pe turbo si DP efectiv impiedica asezarea piulitelor pe prezoane si unul din suruburile de sus. Am pierdut 2 ore aici jongland cu pozitia flansei pana ce am reusit sa prind cate o spira cu toate piulitele si apoi strans concomitent. La surubul din dreptul wastegate-ului a fost nevoie sa ii polizez unul din umeri sa il pot introduce. Efectiv chin.








@Muttley, be prepared! mai ales daca ai de gand sa pui scut si pe turbo in detrimental blanket.

Intre timp au sosit si restul de furtunuri pe care nu le comandasem initial; in momentul asta tot ce inseamna furtun (vacuum, combustibil, antigel, PCV) este nou OE.



Acum problemele:

1.   Am reusit sa scot dopul din dreptul chiuloasei stanga pentru a monta senzorul de temperatura. Efectiv nu reusesc sa infilitez senzorul, nu imi prinde nicio spira. Deja stau prost cu rabdarea..
@Muttley, sper sa citesti! Tu ai reusit din prima sa introduci senzorul? Sau ai folosit intai adaptorul si apoi senzorul?



2.   Dupa ce am schimbat furtunasele de combustibil de pe tevile metalice dintre TGV-uri, am gasit pe jos unul din capacele actuatorilor; pare ca a mai fost dezlipt si relipit?! Aici m-am ofticat, am strans jucariile si am plecat in casa. Primul gand a fost sa compar pozitia clapetelor de pe partea cealalta cand pun la loc motorasul si apoi sa lipesc cumva capacul cu ceva adeziv puternic. Gresesc?
Nu as lua (inca) in calcul TGV delete pentru ca voi folosi masina mult si iarna. Help?





3.   Am comandat aiurea valva PCV. In loc de  11810AA060 (pe care mi-o da programul de piese) am luat 11810AA000 (care vad ca este listata si pentru ej255). Optic, nu vad nicio diferenta intre ele si coroborat cu faptul ca valva pe care o am este listata si pentru Forester sg XT, tind sa o pun pe asta si gata.


« Last Edit: August 23, 2023, 18:18:04 PM by Ilie »

Muttley

  • 5180
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #208 on: August 23, 2023, 18:40:39 PM »
Nu imbrac in inox turbina.

.... cu ajutorul adaptorului am curatat si pasuit gaura din chiulasa....
Click unde e scris cu albastru pentru detalii.
E posibil ca adaptorul sa fi intrat, iar conic fiind, sa fi largit putin filetul din chiulasa, pregatindu-l astfel de intrarea senzorului. Chiar nu stiu...
Si pentru claritate, NU am folosit adaptorul la montajul final, ca n-avea loc senzorul in ce cumparasem eu. Doar pe post de tarod.

Problema ar fi ca am luat poza ta cu dopul si senzorul, le-am suprapus in Paint si senzorul pare cu mult mai mare in diametru.
Tu le-ai masurat diametrul la varful spirei cu un subler, ceva?
Senzorul tau e 1/8 NPT? E kit Spa Technique?

Edit: vad ca aveam si eu poza similara cu o pagina in urma.



Am repetat manevra cu paint-ul (tras o linie peste un filet, mutat linia pe celalalt), iar la mine, diametrele erau cam tot p-acolo din pacate. Pentru tine.
Deci as zice ca ai o problema de filet la senzor. Verifica sa fie 1/8.

Edit 2: ca a intrat putin, e normal, ca e conic tatal. Dar... a intrat :(

Sonda intra doar 2 spire, foarte putin.

Edit 75: cred ca dopul OEM e BSPT, unde T=tapered/conic. Poti incerca sa reintroduci dopul, iar de data asta sa-l fortezi cateva grade in plus, sa intre mai mult. Astfel, daca la montajul initial nu era bagat tot in chiulasa (si uitandu-ma la jegul de pe spira de jos de pe poza ta, tind sa cred ca nu era), vei largi putin in plus filetul chiulasei.
Merita incercat. Cu ulei pe filet. Dar numai DUPA ce te asiguri ca e totul in regula dimensional cu 1/8-ul senzorului.
« Last Edit: August 23, 2023, 19:01:37 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #209 on: August 23, 2023, 20:25:57 PM »
Nu imbrac in inox turbina.
Click unde e scris cu albastru pentru detalii.
E posibil ca adaptorul sa fi intrat, iar conic fiind, sa fi largit putin filetul din chiulasa, pregatindu-l astfel de intrarea senzorului. Chiar nu stiu...
Si pentru claritate, NU am folosit adaptorul la montajul final, ca n-avea loc senzorul in ce cumparasem eu. Doar pe post de tarod.

Problema ar fi ca am luat poza ta cu dopul si senzorul, le-am suprapus in Paint si senzorul pare cu mult mai mare in diametru.
Tu le-ai masurat diametrul la varful spirei cu un subler, ceva?
Senzorul tau e 1/8 NPT? E kit Spa Technique?

Edit: vad ca aveam si eu poza similara cu o pagina in urma.



Am repetat manevra cu paint-ul (tras o linie peste un filet, mutat linia pe celalalt), iar la mine, diametrele erau cam tot p-acolo din pacate. Pentru tine.
Deci as zice ca ai o problema de filet la senzor. Verifica sa fie 1/8.

Edit 2: ca a intrat putin, e normal, ca e conic tatal. Dar... a intrat :(

Edit 75: cred ca dopul OEM e BSPT, unde T=tapered/conic. Poti incerca sa reintroduci dopul, iar de data asta sa-l fortezi cateva grade in plus, sa intre mai mult. Astfel, daca la montajul initial nu era bagat tot in chiulasa (si uitandu-ma la jegul de pe spira de jos de pe poza ta, tind sa cred ca nu era), vei largi putin in plus filetul chiulasei.
Merita incercat. Cu ulei pe filet. Dar numai DUPA ce te asiguri ca e totul in regula dimensional cu 1/8-ul senzorului.

Aveam impresia ca am sublerul in masina, insa nu era; ori de nervi nu am avut rabdare sa ma uit dupa el cum trebuie.
Deci nu am masurat, cu toate ca as fi vrut. Insa cumva nu m-am impacientat (foarte) tare pentru ca stiam ca si tu ai folosit acelasi senzor, SPA Technique.
Senzorul de temperatura este 1/8NPT (sau cel putin asa scrie in fisa tehnica) si totodata nu cred sa fie diferenta intre blocul tau de 2.0 si al meu de 2.5 in ceea ce priveste diametrul dopului.

Acum, la cat am observat cu lanterna, senzorul se aseaza cum trebuie pe orificiu; sunt inca 86% convins ca nu e diferenta intre diametrul dopului si cel al senzorului. Cumva inca imi surade ideea de a folosi un adaptor precum ai folosit tu pe post de tarod..

Si in acest context, ai cumparat adaptorul din RO?
Pentru linistea mea suflteasca, incerc sa imi fac maine timp sa ajung la masina si sa compar diametrele..

Merci mult Muttley!

In alt context, imi fac sange rau cu TGV-urile.
« Last Edit: August 23, 2023, 20:27:53 PM by Ilie »

Muttley

  • 5180
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #210 on: August 23, 2023, 21:08:09 PM »
UK.
Am editat mai sus, ai putea forta dopul original putin.
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #211 on: August 29, 2023, 02:22:03 AM »
Din fericire, diferenta dintre dopul din chiuloasa si senzorul de temperatura a fost suficient de mare:





Incat nenea strungarul sa frezeze filetul original si apoi sa fileteze noul filet la dimensiunea corecta:

« Last Edit: August 29, 2023, 02:23:08 AM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #212 on: August 29, 2023, 02:26:58 AM »

E posibil ca adaptorul sa fi intrat, iar conic fiind, sa fi largit putin filetul din chiulasa, pregatindu-l astfel de intrarea senzorului. Chiar nu stiu...
Si pentru claritate, NU am folosit adaptorul la montajul final, ca n-avea loc senzorul in ce cumparasem eu. Doar pe post de tarod.

Problema ar fi ca am luat poza ta cu dopul si senzorul, le-am suprapus in Paint si senzorul pare cu mult mai mare in diametru.
Tu le-ai masurat diametrul la varful spirei cu un subler, ceva?
Senzorul tau e 1/8 NPT? E kit Spa Technique?

Edit: vad ca aveam si eu poza similara cu o pagina in urma.



Am repetat manevra cu paint-ul (tras o linie peste un filet, mutat linia pe celalalt), iar la mine, diametrele erau cam tot p-acolo din pacate. Pentru tine.
Deci as zice ca ai o problema de filet la senzor. Verifica sa fie 1/8.

Edit 2: ca a intrat putin, e normal, ca e conic tatal. Dar... a intrat :(

Edit 75: cred ca dopul OEM e BSPT, unde T=tapered/conic. Poti incerca sa reintroduci dopul, iar de data asta sa-l fortezi cateva grade in plus, sa intre mai mult. Astfel, daca la montajul initial nu era bagat tot in chiulasa (si uitandu-ma la jegul de pe spira de jos de pe poza ta, tind sa cred ca nu era), vei largi putin in plus filetul chiulasei.
Merita incercat. Cu ulei pe filet. Dar numai DUPA ce te asiguri ca e totul in regula dimensional cu 1/8-ul senzorului.

Acum vad ca senzorul tau este diferit de senzorul meu..deci astia de la SPA Technique au facut niste schimbari..

Muttley

  • 5180
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #213 on: August 29, 2023, 10:16:34 AM »
Difera TPI-ul (threads per inch) si unghiul la varf al spirei intre BSP si NPT. Dar daca intra, e parfum. Bine c-ai rezolvat.
Parere: da cu ceva zeama, ideal thread sealer. La mine a etansat cu succes si thread locker, nu vad nici urma de ulei. Desi, probabil, s-au mulat spirele p-acolo.
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #214 on: August 29, 2023, 12:02:27 PM »
Difera TPI-ul (threads per inch) si unghiul la varf al spirei intre BSP si NPT. Dar daca intra, e parfum. Bine c-ai rezolvat.
Parere: da cu ceva zeama, ideal thread sealer. La mine a etansat cu succes si thread locker, nu vad nici urma de ulei. Desi, probabil, s-au mulat spirele p-acolo.

Acelasi lucru mi-a recomandat si strungarul..am ceva thread locker de la Liqui Moly.
Abia astept sa il vad si infiletat..

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #215 on: September 07, 2023, 00:56:17 AM »
In pasi de melc, am anulat clapetele TGV-urilor, taiat excesul de material, incarcat la sudura orificiile ramase si apoi slefuit.















Am tot incercat sa le curat impreuna cu galeria de admisie, insa nu imi place ce a iesit. Macar TGV-urile nu se vad; galeria a plecat la vopsit.
Nenea de la SRZ Powdercoating inteleg ca a mai facut galerii de STI; am mers pe mana lui pentru pigmentul de culoare.


Impreunat apoi admisia pe TGV-uri, furtunuri noi pe conductele de benzina, O-ringuri si garnituri noi la injectoare multumita lui WIM si apoi sus pe masina.











Pus phenolice de 0.5 si suruburi INOX A2 mai lungi; galeria sta bine, turbo inlet a intrat usor. M-am oprit intr-o reductie de plastic pentru vacuum rupta pe care nu o gasesc pe nicaieri pe stoc OE. Cred ca merg pe alama aici..









LE pentru future me: tot circuitul PCV a fost curat, valva fara urme de ulei, furtunuri uscate si deja casante. Inlocuit tot.

« Last Edit: September 07, 2023, 09:30:09 AM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #216 on: September 13, 2023, 21:07:35 PM »
Dupa mult chin sa potrivesc furtunul gros de vacuum dintre Turbo Inlet si valva de pe intercooler, care tot sta gatuit sub clapeta cu toate ca am taiat din el vreo 2cm, am crezut ca am terminat cu bataia de cap generata de Turbo Inlet SIlicon.

Insa dupa ce am pus corpul filtrului de aer, am constatat ca After Maf Hose OE este prea lung pentru a putea fi folosit impreuna cu Turbo Inlet Silicone AfterMarket.



Sunt deci nevoit sa cumpar si un After Maf Hose AfterMarket? Ori exista vreo solutie pentru a adapta furtunul original.
Din ce citesc, mai toate trebuie ajustate, taiate, etc; Ori pe Impreza poate fi folosit furtunul OE si pe Forester nu? Din ce gasesc pe net, majoritatea postarilor pe subiect sunt scrise de posesori de Impreza si parca retin ca multi au refolosit After Maf-ul OE. Ori ma insel?!

Ar mai de luat in calcul ca am pus phenolic spacers de 0.5 si implicit Turbo Inlet-ul sta mai sus..
« Last Edit: September 13, 2023, 21:10:22 PM by Ilie »

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #217 on: September 13, 2023, 23:19:15 PM »
Unde ziceai ca te manca inainte sa te apuci de treaba?  ::)
Ce difera la turbo inlet'ul de silicon? Doar inaltimea conexiunilor sau si pozitia lor?

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #218 on: September 13, 2023, 23:35:47 PM »
Unde ziceai ca te manca inainte sa te apuci de treaba?  ::)
Ce difera la turbo inlet'ul de silicon? Doar inaltimea conexiunilor sau si pozitia lor?
Ma mancau in principiu cele 2 O-ring-uri de la Coolant Cross Pipe si Turbo Oil Return hose; motiv pentru care am demontat tot.

Deci acum am certitudinea ca se poate:



Insa ala a pus Perrin, eu am pus PSR; imi coace deja ideea sa scurtez din inlet.. ma uit maine sa nu cumva sa fie conic.

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #219 on: September 13, 2023, 23:46:21 PM »
Eu am pus turbo inlet mishimoto și s-a potrivit celălalt furtun OEM.

 Montasem și distanțiere între bloc și galerie. Nu mai știu grosimea, pe cele mai subțiri.
forester 2.0x forester 2.5xt