Forester SG9 - 2.5xt automat
Subaru club Romania

Forester SG9 - 2.5xt automat

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #60 on: November 26, 2021, 13:05:23 PM »
De pe ce model e intercooler'ul? L'ai putut fixa in ambele puncte de prindere? Ce cot ai folosit intre turbina si IC?

Intreb ptr ca mie intercoolerul de STI imi vine stramb, nu il pot prinde decat intr'un punct, iar cotul rosu original mi s'a parut scurt pe turbina stock

Nici la mine nu sta deocamdata prins in ambele puncte, doar pe partea pasagerului.   Celelalt suport, dinspre pompa secundara de aer, va fi ori inlocuit cu unul mai lung de STI, daca il gasim, ori taiat si lungit 2cm.
Legat de cot, nu stiu sa’ti zic. Doar ca e siliconic si se potriveste. Poate ne lumineaza Mihai Stan?
« Last Edit: November 26, 2021, 13:06:00 PM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #61 on: November 26, 2021, 13:11:55 PM »
mie ... sincer... capacul ala de motor mi se pare ca nu se potriveste nicicum , nu doar pe masina asta, de cate ori vad un EJ cu capacul ala ma ia cu debusolare :)

De gustibus.
Unii prefera pitbullii cu urechi taiate/cupate,  altii..nu. Scosi “in lume”, atrag mai putin atentia :)

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #62 on: November 26, 2021, 13:15:33 PM »
Consumul   ;D
Volvo T5 si Mercedes Kompressor, astea consuma. Forester’ul..are doar rezervorul prea mic si mersul des la pompa da senzatia de consum mare  :angel:

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #63 on: November 28, 2021, 22:48:02 PM »
Nici la mine nu sta deocamdata prins in ambele puncte, doar pe partea pasagerului.   Celelalt suport, dinspre pompa secundara de aer, va fi ori inlocuit cu unul mai lung de STI, daca il gasim, ori taiat si lungit 2cm.
Legat de cot, nu stiu sa’ti zic. Doar ca e siliconic si se potriveste. Poate ne lumineaza Mihai Stan?

Pai el natural vrea sa stea stramb pe forester … trebuie “convins” sa stea unde trebuie … intercoolerul de la ilie a fost pe un bugeye sti … nimic special .
Detoate , STI sa fie

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #64 on: November 28, 2021, 23:55:13 PM »
Pai el natural vrea sa stea stramb pe forester … trebuie “convins” sa stea unde trebuie … intercoolerul de la ilie a fost pe un bugeye sti … nimic special .

Si se convinge cum? Ca din cot siliconic am tot taiat pana de'am zis ca a ramas prea scurt si tot nu i'am dat de cap (nici eu, nici la AK, nici la Dan WIM, unde'am tot demontat IC'ul)

andea79

  • *
  • 4037
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #65 on: November 29, 2021, 00:03:15 AM »
Si se convinge cum? Ca din cot siliconic am tot taiat pana de'am zis ca a ramas prea scurt si tot nu i'am dat de cap (nici eu, nici la AK, nici la Dan WIM, unde'am tot demontat IC'ul)

ce poate fi complicat ? e un amarat de IC  :)

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #66 on: November 29, 2021, 14:54:53 PM »
Mai Mihai, vorba ta dupa ce ti’am zis ca pare simpla adaptarea IC’ului  :angel:
La cate ai pus pana acu, ti’ai format mana  ;)
Nu pot decat sa fiu recunoscator.
« Last Edit: November 29, 2021, 14:55:36 PM by Ilie »

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #67 on: December 12, 2021, 12:48:41 PM »
Salut, cum se numeste dealer-ul, mai stii? Caut si eu ceva asemanator si da, am vazut ca cele mai multe se gasesc in Bulgaria . Am in minte un proiect cu vopsea Raptor, kit de inaltare si AT-uri, si cred ca modelul asta este perfect . Ceva probleme deosebite la acest model? Mersi! Masina arata beton!

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #68 on: December 13, 2021, 19:54:58 PM »
Salut, cum se numeste dealer-ul, mai stii? Caut si eu ceva asemanator si da, am vazut ca cele mai multe se gasesc in Bulgaria . Am in minte un proiect cu vopsea Raptor, kit de inaltare si AT-uri, si cred ca modelul asta este perfect . Ceva probleme deosebite la acest model? Mersi! Masina arata beton!

Salut!
De la astia am luat masina, nu au multe masini in parc, insa ce au, sunt in stare foarte buna. Uite un Forester interesant acum la vanzare:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11631185674379685

Vama platita si negociat 200 euro (atat am reusit eu). Te intelegi cu ei intr'o engleza bulgareasca pe Viber.
« Last Edit: December 13, 2021, 21:03:10 PM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #69 on: December 15, 2021, 21:06:22 PM »
Tot am avut timp perioada asta, m’am ocupat de etriere.
Asa aratau cand au venit din UK:



Sablate, vopsite cu Foliatec la pensula, aplicat colant alb si apoi lac transparent termo-rezistent Macota.





Sper pana saptamana viitoare sa soseasca si conductele de frana metalice. Am luat Goodridge.
Am in plan sa le pun pe masina o data cu rotile de vara. Intre timp intind antenele dupa discuri si placute.


MihaiFlorescu

  • *
  • 14075
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #70 on: December 15, 2021, 21:10:50 PM »
Au ieșit bine

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #71 on: December 16, 2021, 14:28:44 PM »
In casa la caldura, uscate si curate, si mie imi plac. Vopseaua pare rezistenta (am dat in paralel cu vopsea pe ceva metalic, de test, si vad ca nu sare daca lovesc cu prelungitorul de la tubulare).
Vedem la anu’ in iarna cum va arata, sub influenta prafului placutelor si solutiilor de la spalatorie.

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #72 on: January 13, 2022, 17:34:01 PM »
Pentru a avea un backup al evidentiei reviziilor, las aici ultimele interventii.

17.07.2021 - 186.000km
Ulei motor LM
Ulei cutie Ravenol SU5
Ulei diff fata + spate Castrol
Filtre Knecht

In ultimii 4000 de km, am schimbat de inca 5 ori uleiul din cutie folosind tot SU5.

13.01.2022 - 190.000km
Ulei motor Yacco Galaxie 5w40
Ulei cutie Yacco ATF X schimbat de 2 ori
Filtre ulei motor si cutie OE Subaru

Sa traiesti, Dan (WIM)! Merci fain pentru ajutor.
« Last Edit: January 26, 2022, 16:44:50 PM by Ilie »

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #73 on: January 13, 2022, 20:26:28 PM »
De ce ai schimbat uleiul din cutie de 5 ori in 4k km? Iar acum ai trecut la Yacco?

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #74 on: January 13, 2022, 21:03:53 PM »
De ce ai schimbat uleiul din cutie de 5 ori in 4k km? Iar acum ai trecut la Yacco?
Dupa ce am cumparat masina, am schimbat ulei motor, cutie si ambele diferentiale.
Prima tura de ulei din cutie scurs era destul de maroniu, asa ca am mai facut un schimb dupa un drum de Bucuresti litoral si retur. Si uite ca in total au fost 5 schimburi...si inca ii mai faceam pana ajungeam la o culoare acceptabila, in opinia mea, daca nu schimbam brandul.

As fi fost mai fericit daca convertizorul ar fi avut surub de golire :)

Am decis sa renunt la Ravenol SU5 pentru ca:
1. dupa al 5 lea schimb uleiul tot maroniu (ultima tura de ulei scurs din cutie a fost la WIM, cand a fost montat radiatorul suplimentar de racire)
2. am fost un pic intrigat ca unele bidoane nu aveau eticheta detasabila, din aia cu multe pagini. Poate sunt eu paranoia. Nu, nu am verificat codurile de pe bidoane on-line. Too late now.
3. am sesizat apoi un comportament anormal al cutiei si anume un mic soc abia sesizabil in momentul in care luam piciorul de pe pedala de acceleratie  dupa ce anterior acceleram usor schimband treapta superioara. Comportament pe care masina nu il avea inainte sa ma apuc de schimbat ulei cutie. A aparut abia dupa al 3lea schimb parca.

Yacco pentru ca folosesc de vreo 13 ani in alte masini si in motocicleta. Niciodata nu am avut ce sa le reprosez. Strict din punct de vedere utilizator, nu am facut nicio analiza a parametrilor and so on.
De asta te'am si intrebat pe topicul tau..cum se impaca cu Subaru. Am vazut ca ai folosit si tu la ultimul schimb.

Nu am pus ulei OE pentru ca nu am gasit in stoc de azi pe maine, cum eram obisnuit. Obicei de care incep incet incet sa ma dezvat. Am mai scris si inainte..pentru nicio masina nu am stat atat de mult dupa piese. Piese banale, nu cine stie ce repere rare.

Acum cu ulei schimbat de 2 ori, am facut vreo 20 de km in oras si (inca) nu am sesizat niciun comportament anormal al cutiei. Am prins pasajul de la Unirii gol unde am apucat sa o calc un pic si apoi am revenit la mers regulamentar. Cutie schimba perfect.
« Last Edit: November 11, 2022, 16:08:46 PM by Ilie »

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #75 on: January 13, 2022, 23:24:04 PM »
Probabil știi ca un ulei care se maroneste nu e neaparat slab. Maroneala aia poate fi din ce e depus prin cutie. Zic și eu

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #76 on: January 14, 2022, 07:08:08 AM »
Sunt constient de proprietatea uleiului de curatare. Insa, asta nu este prima automata la care ii schimb uleiul. La cele fara surub de golire la convertizor, dupa cel mult al 4 lea schimb, uleiul scurs capata culoarea rosie..
Sa fie oare cutia asta atat de imputita?!
Vad la urmatorul schimb..

MihaiFlorescu

  • *
  • 14075
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #77 on: January 14, 2022, 07:43:34 AM »
Cati litri ai schimbat până acum? Încep și eu să strâng pentru drain & fill :)

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #78 on: January 14, 2022, 08:22:19 AM »
Pe la voi nu exista mașinile alea date de diverși producători de uleiuri, care schimba automat tot uleiul din cutie? Nu ca ar fi neapărat un lucru bun. Dacă cutia e super murdara cine știe ce disloca de pe acolo.
Știu cazuri în care după schimb de ulei a picat cutia.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14075
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #79 on: January 14, 2022, 08:57:00 AM »
Eu știu că aparatele alea circulă uleiul și practic îl amesteca cu ce a ramas in cutie și aspira pe partea cealaltă până ce procentul de ulei nou este considerat a fi suficient de mare. Practic faci 2-3 schimburi de drain & fill deodată.

Avantajul este că ai din start un ulei proaspăt sa zicem peste 90% (nu cunosc detalii) și nu stai sa revii în service de 3 ori.
Dezavantajul este că din start consumi 12-15l de ulei care nu este tocmai ieftin și care nu a făcut practic altceva decât să se amestece cu unul vechi și tu să îl arunci. Practic, risipa. Și aș mai adăuga, la drain & fill deși procentul de ulei nou este mai mic, curățarea se face treptat, apuci să ieși la drum cu mașina și să o treci prin toate treptele și ce aduni sau curată pe acolo știi că dai afara peste scurt timp.
La un schimb cu aparatul ai pus uleiul nou și mai schimbi uleiul peste 3 ani...

Nu știu dacă are sens ce spun... Dar parcă prefer sa dau afara uleiul și să curăț bușonul, să schimb filtrul mai des, decât să pun totul într-un circuit.

Sau mai există și varianta in care se da baia jos și se curăță, apoi se montează la loc și mai faci un schimb ulterior. Mai curge și de acolo 0.5-1l de ulei sub nivelul bușonului de golire, plus am văzut că au un magnet in baie care aduna pilitura și se poate scoate, curata și monta la loc. Problema in cazul acesta este că trebuie data jos sau desfăcută galeria de evacuare și știm toți cum arata șuruburile alea după  câțiva ani... Dar la un Subaru de peste 10 ani..
« Last Edit: January 14, 2022, 09:03:11 AM by MihaiFlorescu »