Operațiunea este riscantă chiar și în doi. Singur recomand împrospătarea unde in loc să pornești motorul, pui doar contactul și faci ture de volan.
O să curgă 50-100ml pe care îi completezi cu ulei proaspăt. Cuplezi furtunul de retur la loc și pornești motorul, faci ture complete de volan apoi oprești motorul și repeți procedeul de 5-6 ori.
Ajuta sa golești uleiul din rezervor înainte și să îl umpli cu lichid nou. Nu știu cât % o să fie nou, dar suficient cat sa se vadă și să se simtă.
Alta varianta este sa faci ca mine, să dai sa învârtă motorul dar sa nu îl lași să pornească și să îl oprești imediat. Nu e prea sănătoasă treaba pentru motor, dar nu faci asta decât o data la 3 ani poate? Și aici riscul este ca motorul să pornească și să golească repede vasul. Ceea ce poate duce la aer în instalație sau pompa servo stricată. De asta nu o recomand, chiar daca eu am aplicat-o la 3 sau 4 mașini.
Sau daca ai cu ce șterge erorile, decuplezi senzorul de poziție al arborelui și dai la cheie 5-10 secunde, mai rotești de volan, mai dai la cheie și motorul nu pornește. Dar apoi eroarea trebuie ștearsă, nu dispare de la sine.
Ideal este ca motorul sa fie cald cat de cat. Ajuta să curgă și uleiul din servo și nici nu e așa grav cu pornirile și opririle motorului.