Forester SG9 - 2.5xt automat
Subaru club Romania

Forester SG9 - 2.5xt automat

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #180 on: June 19, 2023, 15:26:53 PM »
A aterizat la tanc si ultima piesa din puzzle. SH la o treime din pret..



Nice! Ce faci cu Reinzosil?

In ipostaza aia, pe post de stativ  :)

Muttley

  • 5133
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #181 on: June 19, 2023, 15:31:45 PM »
Furtunuri rigide si brake booster, meniu complet. Astept impresiile de pedal feel, dar numai dupa o aerisire perfecta si rodaj placute.
WRX SW 2002

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #182 on: June 19, 2023, 16:08:58 PM »
Furtunuri rigide si brake booster, meniu complet. Astept impresiile de pedal feel, dar numai dupa o aerisire perfecta si rodaj placute.

Ma misc incet.. va mai dura pana ajung la rodaj placute..

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #183 on: June 19, 2023, 23:31:34 PM »
M-am apucat sa dau jos galeria de admisie. Deja regret..

Mi-am zis ca dupa ce am dat jos DP-ul pentru trimis la invelit in scut maine, in maxim 2 ore dau jos admisia; vreau sa schimb o-ringurile de la Crosspipe si furtunul de retur ulei de la turbo; de cand am luat masina pierd antigel si ulei pe acolo. Si cu ocazia asta, sa infig si senzorul de presiune ulei. Si sa masor cat furtun am nevoie si ce diametre..macar sa inlocuiesc tot cu silicon.

Deconectat mufa releului de la pompa, dezamorsat circuitul de alimentare, deconectat cele 3 conducte de benzina, demontat suruburi, furtunuri de antigel si vacuum, mai tot ce am vazut in cale; demontat si curatat clapeta.

S-a facut noapte si inca o data.. regret. Mai bine ma apucam de frane. Galeria se misca, se ridica vreo 1/2cm..dar nu imi dau seama ce trebuie sa mai deconectez sa o pot scoate afara; oare trebuia sa dau din cale alternatorul, compresul de AC si pompa de servo?

Am inceput sa injur, sa imi fie sete, foame..am inchis capota si am plecat acasa. Acu derulez in minte si ma ia panica..

« Last Edit: June 19, 2023, 23:35:28 PM by Ilie »

andea79

  • *
  • 4033
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #184 on: June 19, 2023, 23:53:01 PM »
:) esti curajos :)

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #185 on: June 20, 2023, 00:10:37 AM »
Sunt pe youtube..altfel vad pe laptop..
Dau maine alternatorul jos; mai am de sapat si acolo; din pacate nu pot mai mult de 2-3 ore pe zi :(


:) esti curajos :)
Ce-si face omul cu mana lui... sper sa porneasca dupa ce o pun la loc :P

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #186 on: June 20, 2023, 05:49:22 AM »
Alternatorul si compresorul de A/C date la o parte, altfel te vor incurca. Stiu ca la fel a fost si la mine service la WIM, initial ne'am incapatanat sa desfacem cat mai putin si pana la urma doar am pierdut timp.

Sa verifici atent si turbo inlet'ul, cele OEM cu ceva vechime au obiceiul ca se sectioneaza in jurul colierelor. Si fara admisie demontata nu prea le poti inlocui. Deci ar fi momentul potrivit, daca tot te'ai apucat.
La fel si cu tuburile de cauciuc de pe linia de alimentare, aflate sub galeria de admisie, macar inspectate vizual. Eu le'am inlocuit direct acum 2 ani, parca, desi nu aratau rau. 
« Last Edit: June 20, 2023, 05:50:25 AM by andrei0241 »

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #187 on: June 20, 2023, 08:37:49 AM »
Alternatorul si compresorul de A/C date la o parte, altfel te vor incurca. Stiu ca la fel a fost si la mine service la WIM, initial ne'am incapatanat sa desfacem cat mai putin si pana la urma doar am pierdut timp.

Sa verifici atent si turbo inlet'ul, cele OEM cu ceva vechime au obiceiul ca se sectioneaza in jurul colierelor. Si fara admisie demontata nu prea le poti inlocui. Deci ar fi momentul potrivit, daca tot te'ai apucat.
La fel si cu tuburile de cauciuc de pe linia de alimentare, aflate sub galeria de admisie, macar inspectate vizual. Eu le'am inlocuit direct acum 2 ani, parca, desi nu aratau rau.

Merci mult, Andrei!
Si eu am plecat de la premisa ca cu cat voi desface mai putin, cu atat va mai merge mai repede; am gresit.
Dau astazi jos compresorul de AC si alternatorul, astfel voi ajunge la suruburile de sub admisie; initial avand in gand sa o dau jos cu tot cu TGV-uri si conducte de alimentare.. le iau pe rand astazi.

Vreau sa inlocuiesc tot ce inseamna conducta: alimentare si vacuum. Problema este ca turbo inlet-ul nu a ajuns; va ajunge cel mai probabil intr-o luna..sper ca asta al meu sa fie ok, cel putin asa parea aseara.

Muttley

  • 5133
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #188 on: June 20, 2023, 11:54:09 AM »
Furtunuri de benzina si obligatoriu turbo inlet. Daca spui ca ajunge-ntr-o luna, te-ai sincronizat prost. Nu vei dori sa mai desfaci o data acolo.
Iti vor trebui garniturile TGV-chiulase, TGV-galerie, clapeta acceleratie, BPV, si nu mai stiu care. PCV valve, etc, etc.
Iar daca tot scoti galeria, e pacat sa nu bagi si phenolic spacers. Si turbo blanket. Si nu mai retin ce anume.

... DP-ul trimis la invelit in scut ...

Ce ti-am sugerat eu? Vata d-aia alba si tabla din inox sudata peste?
« Last Edit: June 20, 2023, 11:55:22 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #189 on: June 20, 2023, 18:25:28 PM »
Furtunuri de benzina si obligatoriu turbo inlet. Daca spui ca ajunge-ntr-o luna, te-ai sincronizat prost. Nu vei dori sa mai desfaci o data acolo.
Iti vor trebui garniturile TGV-chiulase, TGV-galerie, clapeta acceleratie, BPV, si nu mai stiu care. PCV valve, etc, etc.
Iar daca tot scoti galeria, e pacat sa nu bagi si phenolic spacers. Si turbo blanket. Si nu mai retin ce anume.

Ce ti-am sugerat eu? Vata d-aia alba si tabla din inox sudata peste?

Tot ce inseamna furtunuri, pun nou.
Phenolic spacers, sunt pe drum din Polonia; de 5mm. Sper sa nu imi creeze probleme (mai mari decat cred ca o sa am deja) la montaj si pozitionarea IC-ului.
Mai am nevoie de ceva garnituri la TGV chiuloase si PCV valve (astept confimare de la Sese)
Turbo blanket nu vreau; modific maine scutul termic original sa intre peste DP..

Pentru DP am luat Inconel, fara vata, pentru ca am zis ca voi face treaba asta inainte de Rusalii si era la indemana. Acum cumva regret..dar merg inainte cu ea. Am in gand sa pozitionez bungul pentru sonda de AFR oarecum vertical pe DP, intre cutia de viteze si caroserie; mai departe nu am loc sa il pun orizontal la minim 15 grade, inainte de cat..

Problema mea mare acum este insa turbo inlet-ul. As fi sperat sa ajunga din SUA, dar nu s-a intamplat asta; nici macar nu a fost livrat acolo..deci estimarea mea cu o luna se pare ca este eronata..va fi mult mai mult..
Aici in EU nu as da 300euro+ pe asa ceva..

Nu stiu daca sa iau asa ceva, macar temporar:
https://www.ebay.co.uk/itm/192939761805?hash=item2cec1b208d:g:zCoAAOSwA4dWMIk~

In alta ordine de idei, inletul original pare in regula, nu e ciupit pe nicaieri. Am reusit sa dau jos admisia si TGV urile, ma apuc de curatat la ele.
In aceeasi ordine de idei, cred ca urmeaza sa dau jos si turbo, nu vad cum naibii sa inlocuiesc furtunurile de ulei si antigel.. simt ca am inceput cumva sa o urmaresc pe Alice..iar gaura asta e din ce in ce mai adanca  :-\
Nu mi-am facut temeinic temele inainte..iar asta inseamna ca masina va sta mult mai mult desfacuta..









« Last Edit: June 20, 2023, 18:26:59 PM by Ilie »

andea79

  • *
  • 4033
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #190 on: June 20, 2023, 18:41:01 PM »
vezi sa pui "fenolicele" deasupra tgv/injectoare...altfel s-ar putea sa nu iti placa relanti-ul la rece daca esti sensibil :)

in rest ... succes si rabdare ... ca ai nevoie :)

LE: toate erau mai simple cu motorul scos dar ... :)
« Last Edit: June 20, 2023, 18:42:36 PM by andea79 »

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #191 on: June 20, 2023, 19:19:49 PM »
vezi sa pui "fenolicele" deasupra tgv/injectoare...altfel s-ar putea sa nu iti placa relanti-ul la rece daca esti sensibil :)

in rest ... succes si rabdare ... ca ai nevoie :)

LE: toate erau mai simple cu motorul scos dar ... :)

pai nu cred ca am cum sa le pun deasupra TGV-urilor; au formatul garniturilor dintre chiuloase si TGV.
Intre TGV si admisie este alt tip de garnitura..

Stiu ca TGV delete se simte la temperaturi joase; ma gandesc/sper sa nu fie asa mare bai cu distantierele puse intre chiuloasa si TGV..

Intr-un univers ideal, trebuia sa fiu in garaj cu masina desfacuta, motorul agatat de macara..
« Last Edit: June 20, 2023, 22:02:04 PM by Ilie »

WIM

  • 688
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #192 on: June 20, 2023, 22:10:23 PM »
Intr-un univers ideal, trebuia sa fiu in garaj cu masina desfacuta, motorul agatat de macara..

Back to reality - unde merge mia merge si suta - dreneaza diferentialul fata si scoate planetarele, pentru ca atunci cand o sa-ti bagi picioarele in decizia de a face operatiunile astea cu motorul in masina sa ai macar loc sa-ti bagi mainile intre turbina, bloc si up-pipe ca sa fixezi furtunul de retur de ulei si cele 2 coliere asociate.

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #193 on: June 21, 2023, 00:21:53 AM »
Back to reality - unde merge mia merge si suta - dreneaza diferentialul fata si scoate planetarele, pentru ca atunci cand o sa-ti bagi picioarele in decizia de a face operatiunile astea cu motorul in masina sa ai macar loc sa-ti bagi mainile intre turbina, bloc si up-pipe ca sa fixezi furtunul de retur de ulei si cele 2 coliere asociate.

Parca imi surade mai tare sa dau jos turbo decat planetarele.. vazand si facand..candva

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #194 on: June 21, 2023, 03:35:31 AM »
Nici cu turbo dat jos nu e accesul facil la oil return, mai ales daca nu ai elevator.
Am inlocuit si la a mea. la Dan, oil return si a fost distractie la montare, mai ales la colierul de jos.

Eu turbo inlet am luat tot OEM, de la polonezi, nu am considerat ca merita sa platesc 3x pe unul de silicon.

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #195 on: June 22, 2023, 16:10:03 PM »
Dupa ce am dat jos turbo am constatat ca am acces facil la colierul de jos al furtunului de retur ulei; cumva cu mana bagata pe sub scutul de sub turbo (asta cu DP demontat). La remontare, voi monta prima data colierul de jos (ma gandesc serios sa pun colier cu surub, la cum vad lucrurile acolo, as avea acces mai usor cu o tubulara lunga de 8 sa strang colierul pe furtun, decat cu clestele sa mut colierul ala de sarma sus-jos. Acum ca am invatat drumul, cu turbina montata va trebui sa fac asta in blind; in teorie, va merge.
Totodata ambele banjo bolturi de la feed pipe sunt imbibate in ulei iar return pipe-ul este deja intarit; deci saibe noi, furtun + coliere noi.





M-am tot sucit si rasucit cu privire la Turbo Inlet si am renuntat sa il folosesc pe ala vechi, cu toate ca arata chiar foarte bine. Comparand si cantarind, am comandat un furtun PSR din Australia. Considerabil mai ieftin decat Samco, Mishimoto sau Perrin si un pic mai scump decat chinezariile de pe ebay; as zice ca am facut un compromis bun.
Am decis sa nu mai grabesc, am timp vreo saptamana sa curat totul in asteptarea pachetelor.

@Muttley, termo izolatul DP-ului e o intreaga saga. Cu tabla de Inconel in mana, nu am reusit sa gasesc pe nimeni in Bucuresti cu spot welding care sa il poata suda, la TIG nu merge; asa ca i-am dat retur.
Dupa multe telefoane, am vorbit cu un tip care face asa ceva, ThermoPerformance pe Facebook; imi place ce am vazut acolo.
Foloseste o vata ceramica de 8-12mm pe care o imbraca in tabla de inox. A cerut 100euro sa imbrace jumatate de DP si 150euro sa imbrace turbo. Voi face doar DP-ul. Mi-am zis ca poate in viitor schimb si turbo, parca nu are rost sa investesc atat intr-un TD04.

Totodata, am mai gasit asta, insa cine sa-l sudeze?!
Sau sa sudez o gramada de prezoane subtiri prin care sa trec scutul si apoi sa vin cu piulite..dar ma zgarie pe retina..

https://fmic.eu/197867-inconel-fmic-pro-heat-shield-for-welding-with-ceramic-mat-for-turbo-downpipe-fmicpro-inc-c-50-60.html

« Last Edit: June 22, 2023, 17:41:30 PM by Ilie »

Muttley

  • 5133
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #196 on: June 22, 2023, 20:01:31 PM »
Exemplu rapid aici, exemplu lung aici.
In descriere gasesti "(HJS) partnumber 83000027".
Tot de pe topicul tau.
Ti-l sudeaza oricine stie sa sudeze, ala dintr-al 2-lea link l-a sudat dupa ce a intrat putin in Lidl inainte.
Eu am sa apelez la cineva.

Aia de pe facebook sigur fac super treaba, si ai avantajul de a fi locali.
WRX SW 2002

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #197 on: June 22, 2023, 20:23:21 PM »
In descriere gasesti "(HJS) partnumber 83000027".

Tot de pe topicul tau.
Ti-l sudeaza oricine stie sa sudeze, ala dintr-al 2-lea link l-a sudat dupa ce a intrat putin in Lidl inainte.
Eu am sa apelez la cineva.

Aia de pe facebook sigur fac super treaba, si ai avantajul de a fi locali.

La telefon multi au zis ca sudeaza; la fata locului: "nu se poate, e prea subtire."
Nu le am cu sudura sa imi permit sa ii judec
Nenea ala a modificat un pic MIG-ul.. Asta imi zicea si un prieten tinichgiu: ar putea folosi aparatul de sudura cu care trage caroseria, numai ca ii trebuie un cap neascutit de cupru..pe care nu il are si nu stie de unde sa il faca rost.

Am gasit insa asa ceva (e si un link spre Youtube in anunt):
https://www.olx.pl/d/oferta/zgrzewarka-do-ogniw-18650-do-cienkich-blach-CID628-IDJwTeh.html
sau
https://www.olx.ro/d/oferta/aparat-sudura-in-puncte-acumulatori-li-ion-ni-18650-profesional-2-5kw-IDg8gYR.html
Aud parca o voce prin cap care imi tot sopteste sa incerc sa il fac eu..

« Last Edit: June 22, 2023, 20:30:04 PM by Ilie »

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #198 on: June 22, 2023, 20:50:16 PM »
Merita oare sa anulez Secondary Air Pump? Ca tot am catalizator mai putin restrictiv si admisia jos..
« Last Edit: June 22, 2023, 21:01:12 PM by Ilie »

Muttley

  • 5133
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #199 on: June 22, 2023, 22:05:00 PM »
Daca si sa impaturesti o teava e treaba grea...
Sudura se poate dubla cu popnituri, ori mai degraba cu coliere din inox.
Aparatul ala de pe olx e misto. Nu ma pricep deloc, dar o fi suficient de puternic?
WRX SW 2002