Dupa o lunga pauza si printre picaturi, am revenit la Subaru.
Ca o paranteza, suntem din ce in ce mai incantati de Toyota..facem in curand 40k km cu ea, timp in care am schimbat doar anvelope, uleiuri si filtre, garnitura capac supape si 1 bec. Am mers 3500km pana in SE Turciei pe temperaturi de peste 40 de grade, constant 140kmh pe pilot automat, AC si frigider mereu ON si un consum de 12% mediu GPL.
Daca nu aveam Toyota, nu imi permiteam tot periplul asta cu Subaru; am timp sa lucrez la masina intre 1.5 si 2 ore, de cateva ori pe saptamana, cat doarme piticul. Iar in weekend-uri nicio sansa.
Am reusit in final sa dau jos dopul pentru 4th cylinder cooling mode, dupa mult chin si aproape sa imi pierd speranta ca voi reusi. Imi tot repet ca mai bine mai asteptam 1 an sa pot da motorul jos sa fac toate astea.
Intre timp a venit si tubulara de 25 si acum totul este la loc.
In paralel, am dat jos si up pipe-ul pentru a reusi sa demontez tot sistemul pompei de aer secundare. Am preferat sa nu distrug nimic, sa nu tai nicio conducta; tras totul in folie si bagat in cutie la pastrare. Comandat din dezmembrari un alt solenoid pentru a folosi senzorul barometric.
Imi statea pe creier vasul de antigel mizerabil; acum e curat.
Si intr-un final, am ajuns si la unul din motivele pentru care am dat jos admisia: cele 2 o-ringuri ale cross pipe-ului; turtite si intarite. Ma bucur ca am reusit sa desfac toate cele 4 suruburi intregi; 2 din ele m-au speriat un pic.
Cu ocazia asta, am constat urmatoarea problema vis a vis de pozitionarea sensorului de presiune ulei:
- daca il pun langa PCV, deasupra cross pipe-ului, ma incomodeaza iesirea asta:
- daca il pun sub cross pipe, sta efectiv lipit de teava; nu imi place.
Dat jos iar cross pipe-ul si mutat iesirea asta la 45 de grade. Parca e mai bine acum.
Ma oftic ca nu am comandat din prima absolut toate furtunurile noi de pe Burj. 70% din cele de pe masina sunt intarite si crapa cum le ating. Mi-am zis ca pun furtun after market de combustibil si siliconic la vacuum. Nu imi place deloc cum se aseaza. Am renuntat la idee si am mai dat o comanda. Voi avea deci absolut toate furtunurile noi OE, cu o singura exceptie*
* turbo inlet-ul; am comandat PSR, a durat 3 saptamani transportul din Australia. Dar unde ma grabesc?!
Last but not least, daca tot TD04 dadea deja semne de sfarsit, am gasit in SUA un VF48 de pe o masina din 2021 cu 20k mile; crackles si pret bun. O saptamana mai tarziu, am desfacut hot side-ul si trimis la invelit. Acum ma tot gandesc daca sa folosesc si scutul OE peste turbo si DP..si cred ca o sa il pun si pe ala. Sa fie racoare!
Va urma..