Forester SG9 - 2.5xt automat
Subaru club Romania

Forester SG9 - 2.5xt automat

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #220 on: September 13, 2023, 23:55:59 PM »
Eu am pus turbo inlet mishimoto și s-a potrivit celălalt furtun OEM.

 Montasem și distanțiere între bloc și galerie. Nu mai știu grosimea, pe cele mai subțiri.

A intrat fortat furtunul OE?

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #221 on: September 14, 2023, 00:04:03 AM »
Nu, a intrat normal. Inainte montasem tot unul de silicon. Era pt wrx parcă nu mai retin exact. Pe acela l-am tăiat/ ajustat și degeaba trebuia forțat ca să intre.  Cred că și coturile aveau alte unghiuri, avea altă formă.
După ce am revenit la OEM mi s-a părut că intră lejer.
Am o foto pe topic
https://postimg.cc/p5CS626m
« Last Edit: September 14, 2023, 00:06:11 AM by bob_ilie »
forester 2.0x forester 2.5xt

Muttley

  • 5182
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #222 on: September 14, 2023, 06:39:30 AM »


Se vede din aveon ca e foarte lung in zona aia.
- te asiguri ca miezul ala din inox merge bagat mai adanc 10-20mm.
- asezi un colier metalic peste silicon, te ajuta ca sa ghidezi cutterul, e esential.
- tai. Cutter proaspat si virgin, altfel risti sa distrugi inletul.

Poftim spre comparatie lungimea cotului de Samco, mult mai scurt.



Edit: grija cu fitingurile alea din bronz, sunt invitatie la aer fals si saracire amestec. Etanseaza-le bine de tot.
« Last Edit: September 14, 2023, 06:53:58 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #223 on: September 14, 2023, 12:05:21 PM »
Merci pentru poze Muttley..ma apuc sa-l tai.
Pun coliere la toate fitingurile.
Totodata observ o diferenta si intre furtunul OE de la Impreza si cel de la Forester. Al meu pare mai lung..



« Last Edit: September 14, 2023, 12:06:35 PM by Ilie »

Muttley

  • 5182
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #224 on: December 23, 2023, 16:36:45 PM »
Iti pot cere o parere despre IC PW? In afara de cost, esti multumit de cum este facut?

Am avut o tentativa in vara sa iau si un IC, insa am luat atunci turbo (aproape) nou si Downpipe si furtunuri si distributie si multe altele..asa ca am zis pas.

Insa am dat de un tip care vinde la mana a doua un IC nou PW..si acu am (iar) 2 voci in cap..
Pe de o parte ma doare inima sa renunt la IC de STI curatat si tras in folie de aur..dar pe de alte parte ma atrage un IC nou.
Plus ca as recupera din costuri daca as vinde IC STI..
Haaaaabar n-am, nu l-am studiat cine stie ce, dar asa, la repezeala, mi se pare doar fenomenal de scump la ce ofera.
Daca nu era mirajul tubulaturii mai largi as fi luat Grimmspeed, pentru ca-s xenofob iar australienii (process west) mi se par escroci.
Din ce am vazut pe net, astea au inertie termica mai mare decat OEM. E cu dus si intors, dar as alege OEM dpadv, se raceste mai repede, in ciuda heat-soakului asemenea.
Eu mi-am asumat, si oricum, voi sta cu ochii in IAT (si inca vreo doua) continuu.
Ah, si mai important decat IC, muuuult mai importanta chiar, mi se pare relocarea IAT sensor.

Pe scurt, nu stiu.

PS: eu l-am luat mai mult din teama de a lasa ceva nebifat, ca am target de putere cam mare (pentru un motor OEM), si m-as umple de palme sa crape din zgarcenie pe la vreun periferic d-asta. Altfel, creca OEM 2008+ e arhisuficient.
Merci fain!
Sunt in ceata...nu stiu(cred) ca aprox 200$ pe care i'as plati in plus pentru PW in defavoarea celui de STI pe care il am deja pe masina ar aduce un asa mare plus..
Cel de pe sasiul new age e limitat ca dimensiune, si a fost facut pentru primul STI din generatia aia, care era de 2.0.
Cel de dupa 2008 e mult mai mare, ca le-am masurat personal. Eu de ala zic.
Asta citeam acum..
Iar eu am IC de new age..
Vad ce visez la noapte..
Merci mult pentru ajutor!
N-ai de ce, eu oricum nu ma prea pricep.
Insa din prelungitele discutii cu andea, care... ma rog, stiti si voi la ce nivel e, am ramas cu impresia ca TD04 e o mare problema pe 2.5-ul tau, fiind mult prea mic si cu flow jalnic. Insa p-ala zici ca l-ai schimbat cu ceva mai mare. Si ai pus si downpipe mai permisiv.
Cu logica mea modesta si foarte posibil gresita, eu zic ca da, ar merge un IC mai mare decat cel de STI GD. Ce ai acum e veriga limitata sa zic, depasita de ce pot face alea noi de pe evacuare.

'jteptam decizia.
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #225 on: December 24, 2023, 23:33:04 PM »
Ha! Merci pentru efortul de a muta aici discutia asta.
Am pus un VF48 destul de nout si putin rulat + heat shield hot side.
Inca sunt in discutii cu vanzatorul IC’ului. Parte din decizie tine si de disponibilitatea lui de a’l ambala si trimite catre NY de unde sa se imbarce spre Ro cu primul avion..

Cu toate ca heat shield turbo, am decis sa pun si scutul termic original (usor ciuntit, curatat lacrima si cu 2 maini de lac termo rezistent la 900 grade parca) pe care impreuna cu IC’ul, le’am tras in folie de aur.



In alta ordine de idei, de cand e pusa la un loc, masina zace in parcarea subterana de la lucru.. macar uscata si la temperatura constanta.

Ma gandesc sa imi fac timp sa fac un topic si Toyotei..cu care am sarit de 50k km in ultimul an, interval in care am schimbat doar uleiuri, filtre, 2 becuri faza scurta si un rand de placute de frana, ca tot face 30 de ani in 2024.

Apropo: Sarbatori fericite!
« Last Edit: December 25, 2023, 00:16:49 AM by Ilie »

Forester

  • 3135
  • The other right!
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #226 on: January 22, 2024, 14:33:52 PM »
Hmm, nu stiam ca suntem colegi in Orhideea towers!  :D

Mertzanu' de langa Forester e tot al tau? parca asa tin minte.
« Last Edit: January 22, 2024, 14:35:01 PM by Forester »
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #227 on: January 22, 2024, 15:32:59 PM »
Hmm, nu stiam ca suntem colegi in Orhideea towers!  :D

Mertzanu' de langa Forester e tot al tau? parca asa tin minte.

Deci al tau este SG'ul de dupa colt  ;)
De cand cu raceli si muci la copii, am si uitat cum miroase in (si sub capota) Forester. Trag sperante saptamana asta sa reusesc sa schimb uleiuri si sa o scot afara.

Intre timp, Toyota rules! Anul asta face 30 ani; in ultimii 52k km am schimbat doar uleiuri, filtre, placute si 2 becuri. Tot zic ca ii fac topic.

Forester

  • 3135
  • The other right!
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #228 on: January 22, 2024, 16:47:24 PM »
ZTX-ul, io sunt.
Ce tzipla arata al tau.... ma uit cu jind, in conditiile in care am sare de vreo 10 zile pe ea si nu am reusit sa o spal, unde m-a si pocnit o gripa tip A.  >:(
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #229 on: January 22, 2024, 21:30:09 PM »
Cel putin de cand e la mine, nu a vazut inca zapada, bine ca am anvelope noi (de anul trecut) de iarna..
Sta la caldura, de aia arata asa; abia astept sa o scot afara.

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #230 on: February 06, 2024, 00:41:08 AM »
Saptamana trecuta, am reusit sa montez EBCS-ul si cu ocazia asta, am bagat furtun siliconic de 3mm peste tot, si uite asa, am scapat de grija reductiilor rupte. Totodata, incerc sa prelungesc aspectul original al volanului: vopsit si dat cu ceva leather protector; teoretic, tratat anual, cica va tine mult.





Printr-o minune, azi mi-am permis aroganta sa imi petrec jumatate de zi in garaj. Asa ca am schimbat toate uleiurile si filtrele:
06.02.2024
209.000km

Ulei Motor + filtru (Yacco Galaxie 5w40 + filtru OE)
Ulei Cutie + filtru (Yacco ATF X + filtru OE)
Ulei Diff Fata (Amsoil Severe Gear 75w90)
Ulei Diff Spate (Amsoil Severe Gear 75w90)



Cu ocazia asta, am pus si sorbul + baffle plate Killer B.
Am sperat ca sunt eu mai norocos si reusesc sa dau jos baia fara sa ma ating de headers si implicit scuturile termice originale; nu a fost sa fie. Suruburile de la tablele alea de protectie termica au iesit intregi cu torta;
Nu am simtit cum au trecut 2 ore cat am curatat baia de ulei luna bec si toate ramasitele de silicon vechi de pe bloc.







In momentul asta, pana nu raman fara compresie..nu as mai da scutul jos decat pentru schimb de ulei.



« Last Edit: February 06, 2024, 00:48:00 AM by Ilie »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #231 on: February 08, 2024, 11:39:16 AM »
Maine am/aveam in plan sa schimb pompa de benzina; am un walbro 255lh cumparat de anul trecut.
Traiam cu impresia ca in cutia cu piese noi am si filtru sita nou care vine in prelungirea pompei. M-am inselat.
Cine a mai schimbat asa ceva, aveti cumva un cod pentru reper ce se gaseste in RO?

Muttley

  • 5182
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #232 on: February 08, 2024, 12:16:54 PM »
Am cautat postarile legate de cele doua 255 pe care le-am montat, aveam impresia ca am refolosit filtrul original, insa nu.
Dar ramane ca varianta sa-l speli pe cel vechi, un jprei de carburatoare cred c-ar fi ideal.
Sau cauta AM dupa codul OEM si gata.
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #233 on: February 08, 2024, 15:01:22 PM »
Am cautat postarile legate de cele doua 255 pe care le-am montat, aveam impresia ca am refolosit filtrul original, insa nu.
Dar ramane ca varianta sa-l speli pe cel vechi, un jprei de carburatoare cred c-ar fi ideal.
Sau cauta AM dupa codul OEM si gata.
Am cod OE pentru ansamblu pompa + filtru, se pare ca Subaru nu vinde filtru separat.
AM gasisem delphi fs0095 si am avut impresia ca e deja comandat si livrat. Dar nu.

LE: am gasit un filtru cica Walbro pe RaceShop de aprox aceeasi dimeniune; bineinteles, vine saptamana viitoare.
« Last Edit: February 08, 2024, 16:26:11 PM by Ilie »

Forester

  • 3135
  • The other right!
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #234 on: February 08, 2024, 16:41:03 PM »
Hmm, eu am schimbat in 2019 la Autokino doar filtrul de benzina. Arunca-le o intrebare eventual.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #235 on: February 08, 2024, 16:47:10 PM »
Hmm, eu am schimbat in 2019 la Autokino doar filtrul de benzina. Arunca-le o intrebare eventual.
Cred ca ti-au schimbat filtru care vine deasupra pompei, 42072FE020.
Ca tot zici, cred ca ar fi o idee buna sa il schimb si pe asta daca tot desfac; si uite asa cred ca mai adun de o comanda pe Burjauto..

Saaau, sa anulez filtrul ala si sa trec pe filtru de combustibil in compartimentul motor..astfel sa imi fie mai usor sa il schimb mai des. Singurul dezavantaj pe care il vad acum ar fi ca pozitionarea noului filtru mi-ar obtura calea catre joja de ulei de la cutia de viteze (automata).
Si chiar ma bucuram ca o data cu anularea pompei de aer, in sfarsit am access facil catre joja..
Studiez..
« Last Edit: February 08, 2024, 16:58:01 PM by Ilie »

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #236 on: February 08, 2024, 19:19:25 PM »
Sita aia n-am gasit-o separat. Dar e destul de solida și grosieră sa fie curatata. Filtru este pe alco cod 1280. Valabil pt sg2007 2.0 aspirat. Poate te ajuta.

Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #237 on: February 08, 2024, 19:22:02 PM »
Am schimbat pompa prin 2021, cred, cu walbro, dar venise cu tot cu filtru. Parcă diferea ca dimensiune față de cel OEM. Din ce îmi amintesc găsisem și pachet fără, pentru opțiunea cu filtru a fost timpul de livrare mai lung.
Atunci am schimbat și filtrul de benzină.
forester 2.0x forester 2.5xt

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #238 on: February 08, 2024, 19:49:35 PM »
Tind sa comand filtru original de pe Burjauto; e 60$.
Am rezolvat si cu filtru sita...am luat varianta de pe Raceshop, vad saptamana viitoare ce ajunge.

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG9 - 2.5xt automat
« Reply #239 on: July 22, 2024, 21:36:16 PM »
Dupa aproape 2 ani de zacut ferita de soare, avem ITP si RCA; in 3 picioare pe spring pressure..dar la ce trafic e in tara de cand cu Valea Oltului inchisa.. nici ca e nevoie de mai mult. Am venit ieri din Bucuresti pana la Orastie , prin Brasov, efectiv bara la bara pana la Talmaciu.

Am amanat un pic schimbarea pompei ca tot mai aveam peste jumatate de rezervor cu benzina, dar am reusit sa imi fac timp sa urc integral franele noi, discuri Brembo cu placute Ferodo DS Performance, Goodridge brake lines legate la etrierii de WRX, lichid de frana RBF660 si brake cylinder brace Grimmspeed.











Intre timp au venit de la vopsit grila si scoop’ul. Splitter home made copie dupa Grimmspeed care se aseaza perfect noul IC.