Salutare,
Dupa multe analize, cautari si constrangeri bugetare, am cumparat din Germania, un Outback 2006 2.5 5MT. Imi doream un benzinar incapator, pentru toata familia, dar care sa poata face fata sporadic si la drumuri mai delicate. Pe langa acest model, pe lista mea scurta mai erau doua benzinare: Forester SH 2.0 MT 2009-2012 si Mitsubishi Outback 2.4 MT 2009-2012, din pacate, mai toate cu probleme serioase, raportate la bugetul meu...
Masina, desi avea montat un kit de inaltare (adica asfaltul o fi fost un moft), arata foarte bine, atat la exterior, cat si la interior, mai putin dedesupt, unde niciun centimetru patrat nu era crutat de rugina... Pe fata, am schimbat: toate bucsile, pivoti, discuri si placute frana, si ulterior si rulmentii innoiti. Pe spate, doar bucsi si deblocare etriere, care erau blocati de la rugina. Am dat jos kiturile de inaktarr, si evident, pe langa astea, schimbat lichide si fltre.
Pentru ca mi-au venit actele de inmatriculare la fix, am scutit Jazz-ul sotiei, si am "inaugurqat" Outback-ul in concediu, in Grecia. Lasand la o parte consumul peste asteptarile asumate (10L/100km extern si 16L/100km urban), masina e o incantare, este exact ceea ce aveam nevoie.
Cand ma intorc acasa, si dupa ce scot inevitabilul nisip infiltrat peste tot, revin cu poze.
Cu toate astea, m-am lovit de o problema, despre care recunosc ca nu am apucat sa sap aici pe forum: dupa o alimentare in Macedonia de Nord, la cateva zeci de km, s-a dezactivat brusc Cruise Control, a inceput sa flash-uie martorul Cruise si s-a aprins si Check Engine... Masina functionand perfect in rest. Am ajuns cu bine la destinatie, iar a doua zi am apelat la un atelier din Tesalonic specializat doar pe Subaru. Doar din ce le-am povestit au suspectat combustibil de proasta calitate, iar testerul a confirmat: cod P0171, cauzat de combustibil de calitate inferioata. L-au resetat, mi-au recomandat ca spre golire sa alimentez cu benzina de 100, sa o ard cu turatie maricica (3-4k rpm), si apoi sa fac plin cu benzina de 95, de la benzinarii ok (ei au recomandat EKO). Totul bine si frumos, problema e ca la ceva vreme dupa ce am facut plinu, la o urcare subturata, iar s-a aprins continuu Check Engine si palpaie Cruise. Ma rupe gandul sa conduc aproape 1000km fara Cruise, asa ca o sa mai fac o vizita in Tesalonic.
Orice opinie sau exoerienta e bine venita. Eu promit ca revin cu poze sapt viitoare.