M-am pus pe schimbat filtrul de polen. La modelul 2008-2009 accesul este foarte facil. Nu se da jos nici macar un surub. Spre deosebire de modelele inainte de facelift unde trebuia sa dai jos jumatate de bord.
1. Se da jos capacul din dreapta bordului tragand drept de toate marginile pentru a nu-i rupe piciorusele;
2. Se elibereaza agatatoarea (ata care face usa sa coboare incet),
3. Se imping spre interior marginile sertarului pentru a iesi de pe ghidaje,
4. In acelasi fel se imping si marginile capacului din spate,
5. Se trage tava (suportul) filtrului de polen - este nevoie intrucat ventilatorul este foarte puternic si un filtru fara carcasa ar flexa, lasand spatiu pentru ca praful sa invadeze interiorul
6. (Optional) Se curata totul bine. Eu am folosit Igienol si o carpa moale pe care am facut-o neagra din roz si am aruncat-o.
7. (Optional) Igienizarea instalatiei de climatizare din cand in cand este recomandata. AC la maxim pe recirculare spre geamuri 10 minute, apoi eu am mai lasat 5 minute sa sufle spre fata si 5 minute sa sufle spre picioare. Dupa aceasta am deschis toate usile si am dat caldura la maxim spre picioare pe recirculare 10 minute pentru a usca radiatorul de caldura si ce a mai ramas din solutia folosita.
8. Se pune filtrul nou in carcasa si se reiau in ordine inversa primii pasi.
Se foloseste recircularea pentru ca asa cum se vede in filmulet, instalatia trebuie sa traga aerul din cabina pe la picioarele pasagerului, pe unde se pune si spray-ul. Lasati covorasul in masina deoarece o sa cam ude pe acolo. Atentie! Solutia irita ochii si pielea. Cat timp actioneaza nu stati in masina. Dupa terminarea igienizarii aerisiti bine masina cateva ore.