Probleme Subaru XV 2.0 diesel 2013
Subaru club Romania

Probleme Subaru XV 2.0 diesel 2013

Probleme Subaru XV 2.0 diesel 2013
« on: September 03, 2021, 20:25:44 PM »
Salutare tuturor!
De curând dețin un Subaru XV diesel 2013, foarte bine întreținut cu 124.000 km la bord. După mai multe drumuri prin oraș, distanțe relativ scurte, am sesizat o problemă care a devenit stresantă, fiindcă nu am reușit să scap de ea, după câteva încercări de a o remedia...
Problema constă în faptul că la pornire de pe loc, în viteză 1, 2, pe la vreo 1800 rotații, mașina smucește și abia din ambreiaj o mai pot controla. După ce trec de această viteză și schimb a 3 a nu mai smucește...Problema revine după ce sunt nevoit sa plec din nou de pe loc...Nu face tot timpul, însă am acea senzație că parcă nu are putere...O simt puțin forțată și fără "zvâc"...
Am pus pe seama motorinei, pe care am schimbat-o cu ce e mai bun. Apoi am schimbat și filtrul de ulei și motorină, împreună cu un schimb de ulei... Simptomul nu a dispărut...
Se aprinde cam des martorul de la filtrul de particule și mă gândesc deja sa o scot la un drum mai lung in vederea regenerării...
Voiam să știu dacă v-ați întâlnit cu acest simptom și dacă ați găsit cauza...
Sunt nou pe forum și dacă am făcut vreo greșeală postând acest subiect aici, îmi cer scuze...
Cele bune tuturor!

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Probleme Subaru XV 2.0 diesel 2013
« Reply #1 on: September 03, 2021, 21:17:47 PM »
Smucește pe accelerare ( trage intrerupt) sau pe decelerare?
Se întâmpla cu ac pornit sau oprit ?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Probleme Subaru XV 2.0 diesel 2013
« Reply #2 on: September 16, 2021, 09:57:04 AM »
la pornire de pe loc, în viteză 1, 2, pe la vreo 1800 rotații, mașina smucește (...) După ce trec de această viteză și schimb a 3 a nu mai smucește... (...) Nu face tot timpul, însă am acea senzație că parcă nu are putere...O simt puțin forțată și fără "zvâc"
Și eu am simptomele astea la Forester (Diesel, 2014)! Dar la mine ori e mai discretă, ori m-am obișnuit :-) Simt doar smuciturile, nu și lipsa de "zvâc".

Smucește pe accelerare ( trage intrerupt) sau pe decelerare?
Se întâmpla cu ac pornit sau oprit ?
Face la fel cu AC pornit sau oprit.
Se întâmplă pe accelerare, mai ales când accelerarea e lentă; smuciturile sunt scurte (~o secundă) și seamănă cu frâna de motor, ca și cum ai ridica brusc piciorul de pe accelerație. M-am adaptat accelerând mai rapid în zona de 1800rpm și atunci nu mai apar smuciturile.
« Last Edit: September 16, 2021, 09:58:00 AM by ForSnow »

Re: Probleme Subaru XV 2.0 diesel 2013
« Reply #3 on: September 16, 2021, 20:37:25 PM »
Salut!
Aceeași problema o am și eu la un XV din 2012, 2.0 diesel boxer. Încă nu am găsit rezolvarea.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Probleme Subaru XV 2.0 diesel 2013
« Reply #4 on: September 16, 2021, 20:46:47 PM »
Eu când am avut simptome asemănătoare  am schimbat clapeta de acceleratie.
Inițial verificasem pompa de combustibil si traseul de injecție inclusiv injectoare. Verificasem si egr.

Clapeta de acceleratie nu părea defecta dar după demontare făcea un zgomot specific unei componente  cu joc mare sau desprinse in corpul clapetei. Am pus alta noua.

După schimbare trăgea liniar și foarte precis, chiar mai agresiv as putea spune. Sau era placebo.
« Last Edit: September 16, 2021, 20:48:40 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20