Salutare,
Pana la urma am luat xv-ul de testdrive de la Autokino, nefiind dornic sa merg după mașina in Germania.
Este foarte plăcută la condus, are 3 moduri de ofertare a puterii către sistemul de tracțiune: ev, hibrid și motor termic.
Nu mi-am dat seama încă, dacă trage sau împinge in diverse scenarii, pare 50/50 fata/spate. O singura data, într-un viraj abordat mai agresiv, pe serpentinele de lângă Timișul de sus, am simțit Torque Vectoring. Roata fata din exteriorul virajului a primit brusc mai multă putere decât celelalte și a îndreptat mașina.
Se conduce ca un Subaru pe viraje, doar ca nu simti ca la forester ca te împinge spatele mai tare la ieșire,puterea e la fel pe toate rotile.
Nivelul de dotare confort cu eyesight si navigație. Nu are mod sport dar are mod manual cu padele si xmode.
Suspensiile sunt civilizate dar nu confortabile.
Aportul motorului electric pe accelerări, când e bateria plină se simte interesant la vitezometru.
Bateria nu este gândită sa stea plină, se golește si se încarcă continuu.Se golește singura când sta mult timp pe loc.
Bazaitul in mod electric e simpatic pe străduțe, in parcare sau bara la bara. Brașov-Buc 12l cu a3, in jur de 7%.(fără mers la consum)
Pana la 160km/h trage ok, spre 180km/h abia urca si după 180km/h nu mai da nimic.
Mașina te îndeamnă sa mergi legal si ecologic. Pana la 40km/h si 60km/h cu câteva linii la baterie accelerează foarte prompt. Apoi te obliga sa treci pe termic dacă vrei mai mult. Dacă o calci ușor mege pe hibrid. După 100km/h este exclusiv termic, cu hibrid când mergi constant.
Nu o voi compara cu diesel, pentru ca nu isi are rostul comparația.
E făcută pentru oraș și îți oferă plăcerile Subaru in doza limitată la drum lung.
Perna de putere oferită de baterie in sistemul de tracțiune nu îți da emoții la accelerări pana la 80km/h. Am experimentat lane assist și acc. Acc e dubios ca senzație, merge singura după mașina din fata.Frânează si accelerează.
Lane asist mi-a tras de volan la o banda îngusta cu parapet pe dreapta.
E ca o jucărie, soția o adora pentru fluiditate si senzația de calm pe care o transmite in oraș.
O sa pun poze, mai era un coleg cu Dark Grey si motor 1.6, arată la fel.
In modul hibrid pare ca bagă curent in baterie(ciclu atkinson 1000-2000rpm) si merge pe motor electric, consumul motorului termic fiind mult mai mic iar puterea constanta. La rece bagă termic in 1800rpm pana încălzește motorul si se stinge becul. Destul de repede vara.
Subaru hibrid eCVT este neașteptat de interesant.
Revin si cu alte impresii după ce o trec pe persoana fizica.