XV MY20 2.0ie Dark Grey
Subaru club Romania

XV MY20 2.0ie Dark Grey

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #40 on: September 01, 2022, 20:58:33 PM »
De acord cu benzina de la greci. Deși e Shell și e 100, când am pus OMV la bulgari a mers superb.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #41 on: September 10, 2022, 21:30:42 PM »
A primit revizia de 1an la Autokino. Fără probleme sau evenimente.
Robert a reparat-o și vopsit-o pentru urmele de grindina. Treaba excepțională făcută de Robert, ca de obicei.
I-am schimbat și pneurile de vara cu ajutorul lui Radu.
Am pus Goodyear EfficientGrip 2 SUV.
Mai stabile ca bridgestone-urile cu care a venit dar aparent  mai grele.
Reprizele de accelerare sunt diferite, consumul e la fel. 
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #42 on: September 24, 2022, 10:28:59 AM »
Revin cu o actualizare după ce am mai făcut drumuri lungi cu xv-ul si noile cauciucuri și-au făcut rodajul. 
Percepția este urâta la cauciucurile noi cu motor electric și cvt.
După rodaj, nu se mai percep atât de grele la plecare. Consumul este la fel ca la bridgestone-uri.
Ce este diferit?
Accelerările nu mai sunt cu schimbare de treapta la 60-70km/h.Merge cutia fără sa simuleze schimbarea treptei pana la 140km/h. Mai mult nu am încercat. Modelul de bridgestone cu care a venit, părea ca la accelerări isi atingea repede limita de aderenta.

Iar la 140km/h in cuplu 4000rpm încă trage bine, fata de cele vechi unde nu părea ca mai face ceva la apăsarea pedalei.
Un alt element pozitiv este ca la aceleași  viteze pe ACC sta cu 2-300rpm mai jos.
Accelerarile sunt mai scurte.
Este clar diferența de aderenta între cele doua tipuri de gume  dar și de construcție.
Plus uzura celor vechi.

Pentru mine dar si pentru ceilalți, care aveau dubii vizavi de hibride, modelul xv hibrid rămâne Subaru.
Cu cauciurile potrivite pe ud si pe uscat, dar mai ales pe ud, virajele isi păstrează caracteristicile bine cunoscute.

CVT-ul si sistemul de tracțiune pare ca apreciază pneuri cu un feedback bun. Nu se mai percep separat  forțele aplicate de motorul electric și cele venite de la motorul  termic, intervențiile se armonizează.

Încă o jucărie bine făcută ,marca Subaru.
« Last Edit: September 24, 2022, 10:30:42 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2255
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #43 on: September 24, 2022, 10:41:37 AM »
Interesant si util ce spui !
Multumesc pentru informatii !

Drumuri bune !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #44 on: September 24, 2022, 11:13:20 AM »
Salut marr,

Cu plăcere și mulțumesc.
Si eu îți citesc postările cu interes.

Asemenea!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2255
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #45 on: September 27, 2022, 14:25:08 PM »
Eu acum am realizat ca ai schimbat anvelopele de vara ... cu unele de vara !
Nu stiu de ce ramasesem cu senzatia ca ai si trecut la cele de iarna.
Chiar asa rau te-ai inteles cu Bridgestone, sau au fost alte probleme de ai inlocuit anvelopele dupa un an ?
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #46 on: September 27, 2022, 19:05:51 PM »
Da, am schimbat cauciucurile de vara cu care a venit mașina.
Ma deranja la Bridgestone-uri aderenta pe care o ofereau in mers si mai nou pe frânări. Le-am măsurat și erau tocite inegal. Doua aveau ~7mm, unu ~6mm și altu’ ~4,5mm.
Apreciam la ele fermitatea gumei( puneau repede puterea pe asfalt dar isi atingeau la fel de repede momentul de pierdere al aderenței)
Foarte bune la plecări de pe loc cald sau rece, slabe in mers.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #47 on: September 27, 2022, 21:34:00 PM »
Eu știam că simulează trepte tot timpul cu excepția situației în care pleci de pe loc cu frână...a se citi lunch control.
Simularea incepe cu 40% throttle. Sub funcționează ca un CVT .

Daca stai pe loc și tii frâna, turezi in 4000 și apoi lași frana ...atunci sta in 6100 fara sa mai simuleze schimb de trepte și scoate 1,5 secunde mai bine la timpul de 0-100.
Dar n-am încercat. Mi se pare aiurea.
La drum lung (Bulgaria) ...700 km am scos consum de 6.5 - 7
In oraș 10 sau peste...
2l aspirat. Impreza 2016. CVT.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #48 on: September 27, 2022, 23:16:08 PM »
Simulează tot timpul schimbarea treptelor, depinde cum apeși pe acceleratie și gradul de aderenta.

Nu am încercat nici eu sa plec cu motorul turat de pe loc. Nu mi se pare util.
Electricul ii da putere suficientă sa o facă agila la plecare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #49 on: April 17, 2023, 18:57:30 PM »
Am mers pe autostrada in coada și ploaie torențiala astăzi, iar eyesight face toți banii.
Păstrează o distanța dubla fata de atunci când e uscat la viteze de 80+km/h iar când coloana se oprește brusc mașina e oprită lin și fără emoții.
Știu ca mulți producători auto au sisteme similare insa implementarea subaru e de 7 stele. Am tras brusc de volan sa evit o groapa destul de adânca iar eyesight m-a certat și s-a oprit temporar. Repornind singur când a trecut momentul impredictibil .

De ce apreciez atât de mult acest sistem ? Pentru ca nu apeși aiurea pe pedale alături de colegii de trafic. Și obosești mai puțin.
Educația consătenilor la capitolul pastrarea distantei e ca in toate domeniile, in extreme .
Fie stau pe bara celui din fata și frânează violent de la viteze foarte mari. Fie merg încet pe banda doi a autostrăzii, ca sa fie toată lumea in siguranța. :) Nu mai zic de cei care depășesc coloana pe banda de urgentă pe ploaie.
Mai e mult pana departe, dar semne sunt. Sunt și șoferi care merg civilizat și păstrează distanța corect.
Sărbători pascale cu bine!
« Last Edit: April 17, 2023, 18:58:17 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

macXV

Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #50 on: May 17, 2023, 22:55:41 PM »
Va salut pe toti ! Ca un dependent de marca si de model , a venit timpul sa-mi schimb XV ul meu vechi , cu unul (mai) nou , si as avea practic doua variante : 2.0i SH ( ultimul an de fabricatie fiind 2021 ) si 2.0ie , adica hibridul....Am fost atent la jurnalul foarte explicit si frumos prezentat de Xander si aproape ca m-a determinat sa ma orientez catre ultimul tip . Varianta hibridului nu ma atragea nu prin capacitatea mai mica a portbagajului , ci a rezervorului - 48 l ! Si a greutatii suplimentare cu aprox 100 kg , care inseamna practic un pasager in plus nepoftit... Apoi era modul alambicat de functionare al motorului electric , care , pentru un novice ca mine este mai greu de inteles . Mi-am facut si temele Google ca un autodidact , dar si aici site urile sunt zgarcite in informatii . Mult mai multe am aflat de la cineva ,,patit ,, , Xander ! As dori sa te mai intreb despre consum te rog , sunt convins ca in rest nu sunt diferente , comportamentul pe drum fiind impecabil oricum . Si eu imi faceam consumul pe drumul spre Grecia , un drum absolut mixt , ( mai putin off road...) ,lung deci edificator si aveam o autonomie de vreo 900 Km ! Cam cat te tine un plin ? Stiu ca sunt multe variabile , dar sigur din descrierea ta o sa-mi dau seama... La 140km/h , viteza mea de autostrada , cam cat indica consumul instant ? Multumesc !

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #51 on: May 18, 2023, 10:13:08 AM »
Cum spuneau și alți colegi pe forum consumul depinde mult de greutatea pantofului. :)

Pe drumul de thasos  mers cu acc -Depășiri ocazionale ),ac, plus opririle de rigoare am avut 5.8-6l%km.
Cel mai mic consum înregistrat de mine a fost extraurban exclusiv 5.2l%km iarna sub zero grade.
In oraș cu doua încălziri, iarna, pe distanțe scurte 9.5l/%km.

Important e sa te obișnuiești cu cele doua motoare si sa fi mulțumit de accelerație.
Consumul tine mult de cum mergi. Și cu cat mergi mai preventiv, autonomia creste.
Eu nu am scos sub 5%, dar vin de pe diesel.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2255
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #52 on: May 18, 2023, 12:22:01 PM »
Ma bag si eu in discutie !
Desi nu am XV e-Boxer (si nici nu am mers cu unul), am un XV 2.0 i si un e-Boxer pe Forester.
Nu stiu cat ajuta in realitate plusul de cuplu dat de motorul electric daca luam in calcul si greutatea suplimentara.
Consumul mediu - din cate vad la Xander - e cam la fel la cele doua motorizari de pe XV  -  consumul mediu ”minim” la mine e in jur de 5 %, mediu ”normal” (pe DN-uri si mers mai alert) e in jur de 6 %, iar pe autostrada, la 140 km/h intre 7,5 si 8 l/100 km (cu mentiunea ca peste 120 km/h consumul creste cu cca. 1 l la fiecare 10 km/h in plus la viteza).
Foresterul care-i mai greu cu 200 kg si are si o aerodinamica de caramida, papă cu cca. 1,5 - 2 l/100 km in plus.
Prin urmare, diferentele de consum intre cele doua motorizari ale XV-ului nu vor fi. Eu prefer XV-ul in dauna Foresterului strict prin prisma capacitatii rezervorului care-mi permite  sa fac 8-900 km cu un plin (la drum lung).
Ca sa trag o concluzie: nu as schimba XV-ul meu 2.0i pe un 2.0 e-boxer. Dar asta strict pentru ca nu ar fi un pas inainte ci unul in lateral.
In situatia unei achizitii SH, alegerea e simpla - iei ce gasesti in stare mai buna / mai noua / cu mai putin km / cu istoric verificabil.

PS: Asa-i ca te-ambagat in ceata !?
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #53 on: May 18, 2023, 16:43:35 PM »
Masinile nybride sant facute sa pacaleasca normele de poluare iar diferenta de bani, din punctul meu de vedere, nu justifca achizitia unei masini hybride in detrimentul uneia pe benzina.

macXV

Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #54 on: May 18, 2023, 23:02:40 PM »
Multumesc pentru raspunsuri , nu m-ati bagat in ceata , din contra...In ceea ce priveste stilul de condus , sunt un cumpatat , nu ma intereseaza specificatia tip secunde de la  0-100 km/h . Asa incat , dupa cum au spus Xander si Marr , sunt sanse mari sa scot o medie cu 1-1.5 l mai mult ca modelul diesel si as fi foarte multumit ! Cred ca ramane pana la urma un SH 2.0i , prin prisma autonomiei date de un rezervor mai mare .

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #55 on: September 29, 2023, 10:29:00 AM »
A doua revizie la 19200Km și o mică reparație pe casco. Robert - tinichigerie de la AK e de nota 2000. E foarte  riguros și atent la detalii. Calitate greu de găsit în service-urile auto din România.

Serviciile Autokino sunt foarte bune cu intervale de timp asumate și respectate.

Îi aștept la București cu acelaș nivel de calitate.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #56 on: May 07, 2024, 21:34:21 PM »
XV-ul merge super iar acc cu eyesight te duce relaxat la destinație fără să folosești intensiv pedalele sau să trăiești tensiunea de pe șosele patriei.
Nu va mai fi mașina fără eyesight în familie.
Viitorul e mersul din buton. Stabilești de dinainte care e viteza adecvată pentru viraj, setezi acc corespunzător apoi crești viteza pe ieșire din viraj tot din buton acc.
De coloane pe autostradă sau în oraș nu mai zic. E lux. Fără nervi și tensiune, mers pe bara celui din față sau între benzi.
Merge singură. Păstrează distanța, accelerează si frânează adecvat.
Nu e perfect dar își face treaba.
Hristos a înviat !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2255
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #57 on: May 10, 2024, 10:11:29 AM »
XV-ul merge super iar acc cu eyesight te duce relaxat la destinație fără să folosești intensiv pedalele sau să trăiești tensiunea de pe șosele patriei....

Yeap !
Eu il folosesc mult la drumuri lungi, pe autostrada si este, cu adevarat, o solutie excelenta ca sa ajungi relaxat si odihnit la destinatie.
Asa am facut anul trecut drumul de Croatia si a fost impecabil !
ieri am utilizat pentru prima data ACC-ul si pe drumurile patriei - recte DN 1, in conditii de aglomeratie, depasiri aiurea, circulatie in coloana, ploaie, am ajuns acasa mai fresh decat eram inainte sa-l activez.
Deci da, sunt in asentimentul tau - merita fiecare banut !
« Last Edit: May 10, 2024, 10:12:09 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #58 on: October 27, 2024, 17:14:02 PM »
Vara aceasta la XV s-au aprins becurile în bord ca la pomul de Crăciun cu diferența ca era vară, în Grecia, 38-40 de grade.
S-a dezactivat motorul electric și am mers numai cu motorul termic câteva sute de km la dus în concediu. După repaus, a doua zi totul la revenit la normal. Mergea electric la viteze mici, afișa bateria cu încărcarea ei.
Rămăsese în bord check engine, restul becurilor se stinseseră și acc nu mergea.
După câteva zile la 40 de grade plus a dispărut și check engine.
La o zi după întoarcerea din concediu iar s-au aprins din senin toate becurile în bord la semafor, ca și data trecută, dar cu motorul rece de data asta.
Sese a înțeles situația și m-a primit la Brașov  pentru diagnoză cu prima ocazie când  a fost Calin disponibil.

Spre Brașov am mers exclusiv termic. Cutia CVT e ușor imprecisă la început,  dar apoi se simte mai bine comparat cu atunci când merge și motorul electric.Pana la Brașov s-a mai mai aprins un bec pe lângă cele multe( sistemul hibrid a fost dezactivat)

La AK problema a fost rezolvată. Schimbată o  piesa de pe admisia de aer în garanție și totul a revenit la normal.
Inclusiv buretele de la suportul capotei când nu e deschisă și-a lăsat forma în caseta de admisie aer, atât de fierbinte a fost vara în zona respectiva.
Deci problema nu era pe motorul  electric ci la motorul termic care nu livra în parametri.
Reacția celui electric a fost sa se dezactiveze  alături de alte funcții.
Chiar și așa mașina a mers fără emoții.

Am fost mulțumit de tratamentul de la AK, mai puțin de secretomania vizavi de piesa.
La întoarcere mașina mergea perfect și motorul termic se auzea frumos.

După câteva săptămâni am revenit pentru o vopsire pe casco și revizia anuală. Robert ca de obicei face o treabă excelentă pe tinichigerie.

Când am plecat de la revizie erau grade puține afara și ploios. Motorul ușor zgomotos la rece am considerat ca o sa își revină când ajunge in parametri. Doar ca nu și-a mai revenit niciodată la rece. Se aude normal numai când uleiul are peste 80 de grade.
Altfel cârâie și ronțăie în sarcină și la rece.Sunetul de boxer nu mai e acolo.
Chiar părea ca vrea sa meargă in 3 cilindri la prima regenerare, ceea ce de obicei nu se simte la benzină.
Uleiul nou pus ngen hibrid 0w20 e mult mai slab decat motul hibrid 0w20 primit in anii anteriori. Presiunea e mai slaba, ungerea e mai slaba la rece și in sarcina motorul termic mai zgomotos. Start stop mai brutal.
Uleiul o fi potrivit pentru motoare Toyota hibride dar nu e pentru Subaru boxer.
I-am comunicat lui Radu experiența mea cu acest ulei și a rămas ca ne auzim când mai ajung pe la Brașov.

În continuare cilindrul de la pedala de frâna scârțâie în anumite condiții de temperatură și umiditate. Când apare diferența de nivel stânga/dreapta caroseria trosnește, puntea spate fiind foarte rigidă în amortizare.

Anul 3 cu XV nu mai este atât de apreciat. Probabil ca următoarea mașină nu va mai Subaru. Calitatea a scăzut semnificativ.
Drumuri bune!


Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Sese

  • 484
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #59 on: October 31, 2024, 12:07:03 PM »
Noi la Kia punem banda de izolat la banchetele spate ca sa nu mai scartaie, schimbam rulmenti la coloana de volan in primii 30.000 km ca fasaie cand virezi si batem cu ciocanul un suport de pe aripa interioara ca sa se alinieze usita de rezervor care are un luft de un centimetru.
Nu ma plang de calitatea de fabricatie de la Subaru.

Nu stiu la altii cum e, poate sunt eu ghinionist sa vand cele mai proaste masini din lume.