Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Subaru club Romania

Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #40 on: May 02, 2022, 19:10:11 PM »
Ai putea incepe cu o intrebare la cei care ti-au schimbat DPF-ul...

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #41 on: May 02, 2022, 20:15:36 PM »
Da, îmbinările pe evacuare scapă gaze. In afara ar trebui sa ai 800km între regenerari. Ce ulei folosești ?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #42 on: May 03, 2022, 13:15:21 PM »
Ai putea incepe cu o intrebare la cei care ti-au schimbat DPF-ul...
Pe ei i-am intrebat primii dar fiind din Cluj mi-e greu sa merg pana acolo sa o urce pe rampa.

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #43 on: May 03, 2022, 13:24:02 PM »
Da, îmbinările pe evacuare scapă gaze. In afara ar trebui sa ai 800km între regenerari. Ce ulei folosești ?
Cred ca daca merg pe autostrada sau drum intins pot ajunge la 800km dar in conditiile in care mergi 100-200km pe autostrada si ulterior mergi pe drumuri normale unde mai si stai in trafic mi-e greu sa cred ca in 800km. Ca ex: am fost de Paste undeva pe langa Campulung iar de la Pitesti pana la destinatie am avut parcursuri unde mergeam cu 30-40km/h,asta incarca DPF de rupe.
Uleiul a fost schimbat la SMT, am factura dar nu mai tin minte de care. Cel mai probabil ulei bun. Am mai avut o problema ca trebuia sa bag motorina buna de la OMV dar nu avea in ziua aia la Pitesti si am bagat normala. O fi si de la asta.

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #44 on: August 30, 2022, 13:11:09 PM »
Am revenit cu info despre noul filtru. Functioneaza corect, face regenerari si la 700km dar si la 100. Depinde de regim si de cat de rece este motorul. Consider in continuare aberant acest tip de filtru(DPF euro 6), mai mult de atat, la Subaru este in eroare totala de la proiectare. Sper sa tina pana la "adanci batraneti" ;D

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #45 on: September 04, 2024, 20:24:23 PM »
Oare filtru DPF schimbat este original sau aftermarket? Eu si eu ceva probleme cu DPF-ul in sensul in care nu mai lucreaza, nu face regenerarea activa iar cei din Cluj mi-au zis ca trebuie schimbat DPF-ul fie cu unu aftermarket (dupa care miroase gazele) sau unu original dublu la pret.

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #46 on: September 04, 2024, 22:37:35 PM »
Salut,

Ce inseamna ca nu face regenerarea activa ? Iti apare ceva eroare in bord ? Masina cum se comporta ?

Eu am ajuns cu ash-ul la 100%. Citesc informatiile din OBDII + Torque Pro app.
De cand a ajuns la 100%, masina a intrat in limp-mode, a dezactivat Eyesight-ul si imi palpaie martorul portocaliu de DPF.
Nu scoate fum, nu a crescut temperatura apei din motor peste normala, nu a crescut presiunea din DPF.

In trecut, cand am povestit cu cei de la Subaru Cluj, mi-au aceasi chestie, sa-l schimb cu after-market / nou.

Dar, din mai multe povesti cu alti prieteni sau citit de pe forumuri, se poate incerca o curatare a lui, initial.
Pana la urma eu zic ca nu ii nimic de pierdut, doar ca cei care o fac, tre sa fie profi.
Without sacrifice there is no victory!

Subaru Outback 2.0d 2016

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #47 on: September 05, 2024, 12:49:43 PM »
In pragul de 200.000 km, de la ultima mententanta am avut cel putin 3 semnalari de "Oil dilution" + limitari de Limp Mode, moment in care am inceput sa ma ingrijorez si alarmez ca DPF-ul (sau altceva) nu functioneaza corespunzator. TwinMotor mi-au zis ca e DPF-ul e infundat ... insa inainte sa dau 2000 euro pe un DPF nou m-am pus sa fac si eu un pic de cercetare si sa inteleg mai exact ce se intampla.

Recent mi-am luat un modul OBD2 si am monitorizat cu CarScanner. Asa urmaresc cand masina ajunge cu soot in pragul de 65% si porneste DPF-ul ... ma asigur sau incerc sa mentin masina pe sosea, sa nu opresc.

Ce am constatat/observat:

- Soot-ul fluctureaza intre 31-75%
- Ash - 6%
- Temperatura in DPF creste corespunzator
- DPF-ul activ nu arde soot-ul, soot-ul nu scade spre 20-10 sau chiar zero.
- DPF regenerative counts si DPF km since last regen, zi eu ca nu arata corect, cred (am vazut si la alti pe YT problema sa nu reseteaza corect)

Ce ma ingrijoreaza e faptul ca regenerarile active (cele cand e pornit DPF-ul ca in exemplu atasat / 600 grade) nu se intampla mai nimic cu soot-ul, nu scade constant. In schimb in regenerarea pasiva (adica cand merg cu masina constant la diverse viteze si turarii, cu DPF-ul oprit adica temp mica 150-200 grade soot-ul flucutreza intre 40-65%). Toleranta asta de 20% e paguboasa si cea care se impacteaza oil dilution pentru ca regenerarea activa se porneste mult mai des si nu poate fi finalizata....

Cum sa imi dau seama daca chiar DPF-ul este chiar dus?
Senzorul de presiune DPF ar putea sa fie si el defect? Cum pot sa-l descifrez.



Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #48 on: September 05, 2024, 13:32:45 PM »
Ai un DPF obosit . Nu mai face regenerare activa pentru ca suprafata este plina de cenusa. Nu reuseste sa termine regenerarea , la fel, pentru ca este plin de cenusa. Este un comportament " normal "  cand un DPF este la final de viata. Eu am avut diesel cam 5 ani si cand observam astfel de comportamente mergeam la AutoKino, iar ei trimiteau DPF - ul la Odorhei la curatat. Cand se intorcea de acolo, era ca nou , regenerarea dura maxim 10 min si soot-ul ajungea la 0 . Eu l-am curatat de 2 sau 3 ori in 5 ani si niciodata nu am avut nici o problema, nici cu dilutia ,nici cu limp mode. Eu iti recomand sa dai jos DPF-ul si sa il trimiti la Odorhei pentru curatatre, verifici injectoarele, senzorii de presiune diferentiala , MAF-ul si ceva leak-uri pe intake si daca totul e ok ar trebui sa revina totul la normal. Nu iti recomand sa pui DPF aftermatket , doar original, pentru ca nu am citit nici o poveste cu final fericit. Mai bine straight pipe si o faci de overlanding si de padure :)
Din poze , pare ca s-a mai incercat o curatare...sau mai multe.
« Last Edit: September 05, 2024, 13:34:22 PM by Sorin03 »

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #49 on: September 05, 2024, 15:50:10 PM »
Foarte posibil sa fie cum zici, DPF imbatranit. Ma intreb daca curatarea mai este o solutie pentru DPF-ul ... Oare ai idee cam ce costuri implica curatarea?

Multumesc de raspuns!

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #50 on: September 05, 2024, 17:57:01 PM »
" Pe vremea mea " - 600-800 lei maxim - asta insemna montat, demontat , trimis pe curier la Odorhei, curatat, resetat valorile de ash si dpf count,... cu mentiunea ca este posibil sa ti se buleasca senzorul de presiune atunci cand il demonteaza de pe DPF si va trebui sa iti iei unul nou. Eu ii consider pe cei de la Odorhei cei mai buni in asta si daca la inspectia preliminara constata ca nu mai poate fi salvat sau ca ceramica este sparta sau topita ...atunci nu se apuca de curatat.
Eu zic ca merita , masina am vandut-o pe la ~ 210k km si chiar si la km aia , dupa ce curatam DPF-ul aveam regenerari si la 1000km in regim extraurban. Altfel varia de la 200 la 600-700km la modul  cum foloseam eu masina . Daca mergi mult in oras e jale , mai ales la km aia.
Bafta!
« Last Edit: September 05, 2024, 18:05:04 PM by Sorin03 »

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #51 on: September 06, 2024, 14:01:43 PM »
O ia iau legatura cu cei din Cluj, si vedem cum ma pot ajuta. Merci de ganduri!