Geometrie roti
Subaru club Romania

Geometrie roti

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #40 on: February 25, 2013, 20:22:04 PM »
@Forester STI : ti-am vazut masina pe strada... in mers... arata foarte bine cu rotile asa iesite in afara... dar nu te mai mira ca-ti atinge cauciucul in aripa... e evident de ce... sunt iesite prea mult rotile in afara... e din cauza ET ului sau ai pus distantieri...

preseaza buza din interiorul aripii si asa rezolvi situatia... ;)
am rezolvat cu buza aia.....dar cred ca avea ceva si de la geometrie,prima data nu atingea chiar atat de mult....jantele sunt iesite din ET,nu am distntiere

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #41 on: February 25, 2013, 20:27:19 PM »
am cumparat un kit original pt forester...ma gandesc daca sa il montez sau nu,pt ca mai am un kit prodrive ,ma gandesc sa nu fie prea mult..prodrive este pt barile fata spate iar ce am luat acum sunt pt aripi,le face mai latite..ca de wrc:D

concrion

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #42 on: March 20, 2013, 16:31:11 PM »
Salut
Poate da cineva ceva setari pentru geometrie functie de tipul masinii ? In speta ma intereseaza o setare corespunzatoare pentru foresterul meu, astfel incat sa aiba o tinuta de drum optima.....pentru strada insa, nu pentru circuit.
Multumesc.

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #43 on: March 20, 2013, 16:46:49 PM »
Datele le au cei care fac geometria,aparatura iti zice parametrii masinii tale

concrion

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #44 on: March 20, 2013, 16:58:12 PM »
da si nu.....daca ai schimbat diametrul jantei, parametrii anvelopei standard si ai si ceva modificari mecanice (suspensie, bari rigidizare, etc).....cifrele alea nu mai au nici o treaba....parerea mea.
p.s. tu ce valori folosesti ? de la forester sti ? sau foresterul obisnuit ? ;)

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #45 on: March 20, 2013, 17:41:21 PM »
Eu mi-am luat teapa cu geometria,nu a iesit stralucit,trb facuta iar
Am auzit  ca se pricep cei de la autosoft sau vb cu boddo

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #46 on: March 20, 2013, 20:04:37 PM »
da si nu.....daca ai schimbat diametrul jantei, parametrii anvelopei standard si ai si ceva modificari mecanice (suspensie, bari rigidizare, etc).....cifrele alea nu mai au nici o treaba....parerea mea.
p.s. tu ce valori folosesti ? de la forester sti ? sau foresterul obisnuit ? ;)
da dar se fac niste masuratori inainte,cu laser...se dau niste parametrii...treaba iese bine dar nu toti stiu sa foloseasca aparatura;) aici este marea problema

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #47 on: March 07, 2016, 16:06:24 PM »
In afara de service-ul de la Piata Galati unde recomandati sa fac o verificare a geometriei?
Nu am gasit info de contact pt service-ul din Piata Galati.
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Geometrie roti
« Reply #48 on: March 07, 2016, 16:44:46 PM »
Ultima geometrie am facut-o la un service la intersectia dintre Calea Ferentari si Str. Hagi Dina. Apare si pe google street view.

Am fost foarte multumit. A pus-o de 3 ori pe aparate dupa iesiri in teste si pretul standard a fost de 120-150 lei nu mai stiu exact. Cred ca e aproape de tine. Ziceai ca lucrezi in zona Marriott? Teamnet?

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #49 on: March 07, 2016, 16:50:16 PM »
Lucrez in zona Pasaj basarab/ Turda, Net-team  ;D
Legacy 3.0R

Stefan

  • 620
Răspuns: Geometrie roti
« Reply #50 on: March 07, 2016, 20:32:05 PM »
Si eu tot la AUTO Vanish am facut geometria. Domnul Vali este patronul si se comporta exemplar. Recomand. In ultimii ani numai la el am facut geometria.

Răspuns: Geometrie roti
« Reply #51 on: March 08, 2016, 11:49:31 AM »
Incerc si eu la Auto Vanish.  Revin cu feedback.
Legacy 3.0R

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Geometrie roti
« Reply #52 on: March 27, 2016, 19:28:57 PM »
Prima data am facut geometria la Auto Agusta in Catelu, a fost ieftin (50 lei) dar nu a iesit bine. A doua oara la Pit Stop de pe Barbu Vacarescu (parca 180 lei) dar a iesit bine, am de atunci vreo 10 mii si totul e OK.

Re: Geometrie roti
« Reply #53 on: July 04, 2022, 17:29:18 PM »
Buna ,
Azi am pus rotile de vară și urmează să merg sa fac direcția. Am ceva emoții pt că am următoarele simptome:
1. Atunci când virez spre stânga volanul merge mai ușor decât atunci când virez spre dreapta.
A nu se înțelege că spre dreapta "trag" de el...doar că e o diferență de forță ce trebuie aplicată pt virarea către dreapta.
La virarea spre stânga din scurt se aude uneori scârțâit de pneu. Consider că e legat de geometrie "not ok."
2, in linie dreaptă nu trage direcția dar volanul nu sta centrat. Volanul sta la punctul mort înclinat către stânga.

Nu am observat diferențe legate de revenirea volanului....revine normal și din maxim dreapta și din max stânga .

E ceva special ce ar trebui specificat celor ce fac direcția? Incerc sa merg acolo unde am auzit că au aparat modern și oameni buni.
Geometria presupune și diagnoza pt setare VDC point? Înțeleg din manualul de service că atunci când umbli la unghiuri ar trebuie setat din nou ceva parametri în sistemul VDC.

Offtopic: când voi merge la ITP trebuie ținut cont de soecific awd respectiv să aibă patru role de test nu două? In manual mă rupe cu atenționările legate de necesitatea de a rula toate patru rotile ....
Mulțumesc.
« Last Edit: July 04, 2022, 22:38:30 PM by fabian7ro »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Geometrie roti
« Reply #54 on: July 04, 2022, 19:25:12 PM »
La ITP pui siguranța pentru FWD și dezactivează centralul. Altfel bafta in a găsi statie cu role pentru ambele punți.

Re: Geometrie roti
« Reply #55 on: July 04, 2022, 20:22:14 PM »
Statie cu patru roți rămâne pt că am CVT și nu merge schema cu siguranța. Cred....

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Geometrie roti
« Reply #56 on: July 04, 2022, 22:11:16 PM »
Mda... Încă un lucru bun la care au renunțat cu timpul.

Mă rog, poate că nu mai este cazul și e ok la cvt să faci din astea.

Muttley

  • 5177
Re: Geometrie roti
« Reply #57 on: July 04, 2022, 23:32:32 PM »
Stand cu 4 role nu exista.
Ceri la ITP program de 4x4, astea noi n-ar trebui sa aiba autoblocant mecanic pe punti (spate in special). Daca ii da Dorel cu 4x2, sunt sanse bune sa ti-o rupa.

Diferenta de sarcina in volan stanga-dreapta poate avea multe cauze. Principalul e inclinarea longitudinala a pivotului, care nu e reglabila, deci pica. Doar sa n-ai vreun brat indoit sau vreo bucsa rupta. Altfel, masina ta parca a fost lovita in spate. Daca merge de-a latul, si lasa 4 urme pe asfalt la mers in linie dreapta, poate fi de acolo, dar se va vedea pe stand.
WRX SW 2002