erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
Subaru club Romania

erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« on: December 09, 2021, 10:48:21 AM »
Salut tuturor,
După o perioadă în care m-am tot minunat "ce bine merge motorul" , a venit și timpul minunării de tipul "ce dracul e asta?". Așadar, la un drum lung, de vreo 300 km, pe la jumătatea distanței, a început "cruise" să clipească ( deși eram in modul cruise activat). Fără check engine. Imediat am resimțit și power limp-ul. Dat drumul la cititorul obd și găsit astea: P0600 și P1718. Nu cred că are rost sa pun print screen. Mașina mergea în continuare ok-ish, daca o lăsăm ajungea ușor și la 150 km/h, însă depășirile rămâneau la nivel de dorință. Singura chestie ciudată față de comportamentul obișnuit remarcată ar fi o comportare ceva mai ciudată a regimului de turații, adică rămânea ceva mai sus decât de obicei și abia după un semi-kick, revenea la turația normala (cutie 4EAT). Am incercat să șterg erorile, să vad daca mai apar, dar...nu se puteau șterge (cel puțin nu în mers). Am ezitat să opresc motorul, de frică să nu cumva sa nu mai pornească. După ce am ajuns la destinație, am oprit, repornit, "cruise" nu mai clipea. Dimineață am verificat și comportamentul relativ la limitarea de putere și dispăruse evident. Azi am fost la Marsil (acolo îmi fac eu reviziile și micile intervenții), a pus nea Marian testerul pe ea și nici urmă de eroare memorată. CE naiba ar putea fi și de la ce???
« Last Edit: January 30, 2022, 21:36:25 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: erori ciudate
« Reply #1 on: December 09, 2021, 11:45:48 AM »
Par erori legate de circuitul electric. Pe internet, una dintre valori ar fi legata de computerul cutiei de viteze.
Fie astepti sa se repete fenomenul, fie verifici tot ce se poate pe partea electrica. Am facut asta acum 9 ani dar a durat mult pentru ca s-a facut pe etape, la ateliere diferite.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: erori ciudate
« Reply #2 on: December 09, 2021, 21:21:35 PM »
P1718 avea și în descrierea data de Car Scanner (cu asta citesc eu ELM-ul) o legătură cu AT-ul (AT CAN COMMUNICATION  CIRCUIT).
In plus, nea Marian de la Marsil, a detectat la scanarea ECU-ului cutiei de viteze o eroare cum că cutia ar fi blocată în R. Care cutie evident, nici urmă de blocaj.  A rămas la el mașina sa mai meargă câteva zile cu ea să vadă dacă mai apare vreun semn de eroare.

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: erori ciudate
« Reply #3 on: January 30, 2022, 21:13:34 PM »
Sfârșitul poveștii cu erorile , cel puțin deocamdată, a însemnat, așa cum spuneam și pe pagina dedicata SMT, vizita la SMT, unde mulțumită lui Daniel, am rezolvat cele mai multe probleme. Legat de cutie, se pare că uleiul ajunsese cam la limita cu calitățile (avea spre 25 k km, Motul Multi ATF) și o problemă a blocului de bobine, se pare deranjat de ceva deformări ale băii de ulei ale CV. După demontare băieți, donat și Polus la loc bobinele, intreptat baie și ulei nou, totul pare in regulă. Am făcut un drum oarecum în forță până la Rânca și retur București, cu mers in toate modurile posibile, depășire în forță pe autostradă, cu atins 175 km/h  (pe GPS), urcat în forță părțile virajate din traseu , băgat în zăpadă, gheață, ... Liniște și pace.  In plus, SMT a abordat și rezolvat chestii de care alții s-au ferit sau au considerat că nu merită efortul: beculetele arse din bord și butoanele din stânga, și alte mărunțișuri. Din punctul meu de vedere, mulțam Daniel și bravo SMT.

abel

Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #4 on: January 30, 2022, 21:51:50 PM »
S-a înlocuit tot cu Motul?

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #5 on: January 30, 2022, 22:06:47 PM »
 Schimbat toate uleiurile de transmisie. In factura, la cel pentru diferențiale și servo apare clar că e Motul gear, dar la cel de cutie nu apare denumirea, deși din cele discutate cu Daniel, Multi ATF -ul este o opțiune "oficială" pentru 4EAT. Se pare că problema nu e uleiul ci modul cum se schimbă. In cazul meu, fiind data jos baia cv, ulblat la bloc bobine, etc, presupun că  schimbul aha făcut corect și total.

Badea

  • 125
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #6 on: February 02, 2022, 14:13:49 PM »
Doar 25k km a tinut vechiul ulei?

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #7 on: February 02, 2022, 14:52:15 PM »
Aparent, cam atât. De cumpărat, era cumpărat de mine, canalul oficial, parcă 8 litri. Acum, cât a folosit și cum l-a schimbat musiu Vali @ Racing Nick, nu am de unde sa știu. Eu l-am tot verificat pe jojă/șervețel alb și culoarea virase ușor spre brun, dar fără miros de ars, fără sedimente vizibile. Nivelul a rămas perfect constant pe toată perioada celor 25000 de km. Kilometrii ăștia sau întâmplat cam in 3 ani, din care un an mașina mai mult a stat.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #8 on: February 02, 2022, 14:56:43 PM »
Uleiul de cutie nu isi schimba aspectul la fel de tare ca cel de motor. Poate sa arate perfect normal si sa fie total in afara specificatiilor. Adica sa nu mai faca ce trebuie.

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #9 on: February 02, 2022, 15:05:39 PM »
Nu uitati si de dif-ul spate, ala mi se pare ca "toceste" uleiul de numa numa!
Dupa 20-25k km de obicei iese negru, in timp ce acelasi ulei in cutia manuala zici ca e nou.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Badea

  • 125
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #10 on: February 02, 2022, 15:20:06 PM »
Valeu, al meu are 45k si steateam linistit pana la 60k. Cred ca il schimb mai devreme in acest caz.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #11 on: February 02, 2022, 16:16:45 PM »
Nu uitati si de dif-ul spate, ala mi se pare ca "toceste" uleiul de numa numa!
Dupa 20-25k km de obicei iese negru, in timp ce acelasi ulei in cutia manuala zici ca e nou.

Confirm. Pe spate vezi cu adevarat cat de bun este sau nu uleiul. Sunt unele care aratau destul de rau dupa nici 15.000km
Si din cele observate de mine, nu neaparat sau nu toate devin negre. Am vazut si ca se tulbura la unele. Nu dau nume.

« Last Edit: February 02, 2022, 16:20:25 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #12 on: February 02, 2022, 17:31:44 PM »
Uleiul de cutie nu isi schimba aspectul la fel de tare ca cel de motor. Poate sa arate perfect normal si sa fie total in afara specificatiilor. Adica sa nu mai faca ce trebuie.

Un Elf îşi pierdea proprietăţile la aproximat 120°C.
La un Logan benzină 1.6 16v, uleiul de cutie începea să facă probleme după câteva ture de A1 (min 150km/h) şi dealul Negru (la limitele geometriei cubului respectiv).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: erori ciudate P0600 și P1718. Subaru 4EAT
« Reply #13 on: February 03, 2022, 21:14:42 PM »
Din motivul asta (al uzurii fără semne vizibile) am și schimbat toate fluidele de transmisie, chiar daca aveau "doar" 25.000. Costă mult mai puțin uleiul și manopera de schimb decât orice reparație cauzată de uzura uleiului.  Valabil, evident, și pentru uleiul de motor. Cel puțin la mine se înțelege perfect cu Excess-ul 8100 schimbat până în 10.000. În primii 5000 de km după schimb, după ce motorul se încălzește, la relanti, are un tors atât de liniștit, încât juri face electrică. Și are 200 k!