OK. Ma stiti fan jante. Inca de la prima masina am avut un set de Team Dynamics. Apoi jante de STi pe WRX, Enkei OEM si aftermarket work
kiwami pe Impreza neagra si Outback, ATS pe Hyundai, Speedline pe Impreza break si acum trebuia sa vina randul si lui Frosty.
Prima problema. Piata de jante noi. Doar balarii in stil american cu ET mic si foarte late sau necesitau inele de centrare, frumoase dar nu de mers cu ele. Sau exact ce trebuie dar aurii sau albe sau negru mat. Nici una nu se potrivea cu ce voiam eu...
Trec la second hand unde e loterie. Stiam exact ce vreau si ca specificatii si cum sa arate. Dau de jantele astea de Subaru, de care nu stiam nimic, desi credeam ca le-am vazut pe toate. Caut specificatii... arata bine de tot: 7.5j in loc de 7 si et 45 in loc de 48. Perfect pentru un stil OEM+ pe care il cautam.
Asadar, Holzer Edition sa fie. Un model produs de Subaru Germania pentru GC '99 intr-un numar foarte mic. Actualul proprietar nu mai suporta balon de 40 pe latime 205 si mi le dadea la pret de o anvelopa. S-a mai adaugat transportul inca 1/3 din costul jantelor dar tot era bine. Eu vedeam doar ca am scapat de inele de centrare si ca am jante fix cum vreau.
Primul hop. Duc rotile la vulcanizare sa dau anvelopele jos si sa le las acolo. Omul super ok ma intreaba ce fac mai departe si dupa ce ii spun ca le reconditionez imi propune sa le verificam acum si eventual indreptam daca e cazul. Nu aveau lovituri, deci eram sigur ca nu va fi nevoie. Ce sa vezi... 3 din 4 s-au indreptat pe loc la rece avand mici defecte... a 4-a putin fugita din spite. Ma trimite la un nene prin Pripera care repara doar jante AMG, Hamman etc. editii limitate unde lumea cauta sa refaca un set intreg. Reparatie la rece, imi explica omul ca are niste prese industriale, niste aparate speciale si toti drifterii se duc la el. Zis si facut, era vorba de 1-2mm ce s-au indreptat repede si usor. Chiar il recomand pe om daca are nevoie cineva. Au iesit perfect si nici o urma pe janta.
Al doilea hop. Daca tot erau acum drepte, hai sa arate si bine. Ma gandeam ca le vopsesc eu intr-un weekend si mizeria avea sa se duca cu arsenalul meu de chimicale. Ce sa vezi, ca nu mi-a iesit. Ma apuc sa frec la ele cu hartie abraziva si dupa 3 ore abia terminasem fata unei singure jante. Mai rau, observ ca sub vopsea era grund si apoi vopseaua originala. Imi aduc aminte ca am aparat de masurat vopseaua desi nici prin gand nu mi-a dat sa il folosesc de prima data, si constat ca 2 din 4 jante fusesera revopsite la pistol. Panica, iau decizia sa le sablez ca sa aflu daca sunt suduri sau chit sau mai stiu eu ce. Plus ca le indreptasem si voiam sa vad daca sunt crapate pe undeva.
Ajung in final la sablez.ro si oamenii mi le sableaza foarte bine. Vestea buna e ca jantele erau imaculate. Doar foarte mici defecte si putine, ce se acopera cu vopsea. Le iau acasa sa le vopsesc eu. Oamenii se ofera sa mi le faca ei ca trebuie filler, apoi nivelate, eu nu si nu. Ori eu, ori gasesc vopsitor bun.
Al treilea hop. Eu nu am timp si vopsitor bun nicaieri. Am intrebat in toate partile pe toti prietenii, singurul in care aveam incredere cu powder coating nu mai e in tara, asa ca iau decizia sa le duc inapoi la sablez.ro. Oamenii imi spun ca e alt pret acum la vopsit decat daca le lasam de la inceput. OK. Trec peste.. si mai trec 3 saptamani si in final ma suna ca sunt gata. Le iau acasa de la uscat de afara, nici nu m-am uitat atent, anvelopele deja erau acasa, nu aveam rabdare.
Ajuns acasa, le inspectez mai atent si dauna... vopsite prost, date cu lac doar la fata, manevrate inainte sa se usuce vopseaua si au lasat urme, vopsita si zona unde se prinde de butuc, pregatite extrem de prost incat se vedeau urmele de smirgel de pe filler prin vopsea si lac. Innebunesc.
Singura solutie pe care o mai aveam era sa le duc iar la sablat si vopsit. Ma hotarasc sa ma duc la topwheels cu review-uri bune pe google, pret mult mai bun, aratau bine jantele facute de ei, le las impacat ca fac ce trebuie si ma apuc de o cafea si o tigara pentru ca era dimineata, sambata si zic sa mai stau la ei in parcare sa ma trezesc. Na belea ca vine unul cu o skoda si cere cu sefu'. Vopsise niste jante la ei in decembrie si doua se exfoliasera. Am crezut ca le cer jantele inapoi. In final am zis ca alta varianta chiar nu mai am, m-am facut ca nu am auzit nimic, am tras mai tare din tigara si m-am urcat in masina.
Al patrulea hop. Ridic jantele sambata la prima ora. Bagasem in pachet la 820 si montaj anvelope plus echilibrat. Foarte foarte bun pretul. Iar jantele au iestit foarte bine. Se va vedea in pozele urmatoare. Doar 2-3 mici impuritati, dar e chiar foarte bine. Sunt buni baietii!
Al cincilea hop. Ajung acasa si constat ca imi trebuie piulite de jante aftermarket. Ma apuc sa umblu la autosoft, la toate fitele de vulcanizari, cand auzeau de 1.25 pasul la filet zici ca le ceream pe ma-sa. Ajung in targul Vitan si am luat toate chioscurile la rand. Acelasi raspuns. In final ajung pe Fundeni unde stiu ca era o vulcanizare mai mare si aveau si accesorii. Victorie! Aveau o cutie cu piulite la vrac. Imi numara 20 si plec fericit acasa. Ma apuc sa le pun pe masina si constat ca una din ele este usor diferita.. conul mai mic si pe 17, nu pe 19 ca restul. Maine ma duc sa o schimb. Le-am pus asa si schimb doar piulita diferita.
Uneori am impresia ca atrag tot ghinionul, dar vreau sa cred ca de vina este dezorganizarea nationala. Cum sa fii cea mai fitza vulcanizare cu reclame pe tot internetul sa nu ai piulite de jante si sa ma trimiti la reprezentanta pentru jante aftermarket!?
In fine, rezultatul este peste asteptari. Sunt super fiericit de cum arata. Speram sa iasa asa, dar nu credeam ca o sa reusesc. Ma consolez ca am salvat un set de jante rare, caci la banii astia luam jante noi super ok. Nu stiu daca sa ii mai pun capacele. Trebuiesc revopsite si alea si clar nu nimeresc culoarea.
Daca tot eram acolo, dreapta fata a vazut acelasi tratament de uns culise si pilit placute blocate.
Daca tot am pus gume aderente am improspatat si lichidul de servo si deja merge volanul mult mai usor.
111.120km azi. Incep sa creasca costurile cu hurdughia. Deja am vazut bucsi crapate pe la bascula, pe la antiruliu... creste lista de viitoare reparatii. Incep sa ma intreb daca a fost modelul prost sau sunt anii de vina, toti 12 de cand a iesit din fabrica.
Concluzia: Daca nu ai nervi, mai bine ia un set de jante noi si gata. Nu exista ieftin si bun si exact ce iti doresti. Cat despre mine, am facut un pas mare inainte. Acum mi se pare cam cocotata :