Prin vame nu prea am stat. Erau cozi dar se înainta. Cam 40 minute maxim mi-a luat să trec prin fiecare vamă. Pe sensul opus era crimă. Să văd ce prind la întoarcere.
Drumul bun, liber la bulgari, foarte aglomerat la greci.
Dintr-o eroare umană am plecat târziu din București, pe la 7 dimineața în loc de 4-5 cum plănuisem. Asta înseamnă că până la 11 am avut temperaturi decente și nu am avut nici unde sa alerg, deci nu au fost probleme. Maxim 110km/h mersesem dar vedeam pe OBD cum incepe sa urce temperatura motorului pe măsură ce afară tot urcam de la 19 la 28 grade până la ora 11-12.
Apoi a zis soția să conducă și ea o bucată că era liber și să revin eu pe ultima parte, împărțind drumul în secțiuni de 4-5 ore.
Ii spun să nu ii dea tare că se face cald și trec în dreapta. Jur că 10 secunde am închis ochii și aud "Ce e becul asta roșu de clipocește in bord?"
Arunc ochii pe telefonul cu aplicația deschisă și văd, viteză 135, intake temp 42, ext temp 32, water temp 113.
Redus viteza la 110-100 pe pante, agonizant, dar nu am mai avut nici un bec in bord. Am mers și cu 80 pe autostrada și pe drumuri naționale când afară s-au făcut 39 de grade. Accelerația abia mângâiată, mers pe pilot că ăla nu ii da gaz prea mult, pur și simplu la înclinație, deci load mare sarea de 100 apa și stătea în 105-108. Cum venea cate o coborâre, cum ajungea iar la 94, culminând dimineață cu o scădere până la 83 la o coborâre mai lungă.
Incep sa cred că e ceva cu termostatul. Nivelul antigelului nu s-a schimbat nici pe drum, nici la destinație.
Incep sa fiu dezamăgit. Fugeau yarisuri și citroenuri pe lângă mine și eu opream și porneam AC mereu.
Apropo de AC, a băgat super bine. A făcut față cu brio.
Sper să mă întorc cu ea pe roți. Incep să fiu dezamăgit de situație având în vedere că eu încă nu m-am dat tare cu mașina nici acum. Daca totul e ok, curat, proaspăt, de calitate și nu poate să ruleze la viteze normale, atunci clar e o problemă de proiectare și înțeleg de ce nu găsești pe piață Forester XT 2008-2012.
O să ii comand și radiator de curse ca să poată să circule la viteză de autostradă, facem și soft că o fi și din AFR și mai vedem atunci. Dar nu e normal sa modifici o mașină ca să facă ce orice Opel Corsa sau Hyundai i20 face fără efort. Vara trecută am mers în plin soare la 36 grade cu i20-ul cu 160, 4000+ rpm și nu a zis nimic. Cu Foresterul am mers stresat la 2300 rpm fără să fac depășiri. Cred că fac alegeri proaste sau pur și simplu Subaru nu are ce caut eu. M-am nimerit de doua ori cu un i30N pe la bulgari în benzinărie. Îi dădea omul cu plăcere și tot cât mine a băgat și el benzină. Am bălit puțin... Asta înseamnă să te bucuri de road trip.
Consum la dus 10.8 cu OMV 100 și cu Shell v-power 100. Speram să fie mai mic, dar vămile au stricat planurile.