Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

Muttley

  • 5177
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #280 on: November 22, 2022, 19:02:31 PM »
Mergeau bratele fata de STI hatch p-asta, a schimbat Pfaizar parca.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #281 on: November 22, 2022, 22:34:19 PM »
La de 3x pretul celor normale de tabla cel putin. Sunt bune sa mai dea cadere pentru inaltimea stoc sau inaltata, dar la mine nu va fi cazul. Si da, sunt mai usoare, ajuta la manevrabilitate, dar e un cost mult prea mare pentru un efect care nu este direct proportional.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #282 on: November 27, 2022, 20:50:50 PM »
Și eu cu turma. Doar că nu am terminat și sunt mai la coada turmei.

Am pus rotile de iarna pe față, cele originale care par să-si fi trăit anii pe spate, fiind mai puțin afectate de praful plăcuțelor și pe care am reușit să le aduc la o stare decenta prin curățare și decontaminare, deși pe interiorul spițelor tot a mai rămas ceva.

Apoi cele de pe fata care vor ajunge pe spate sunt in proces de înfrumusețare. Cum m-am apucat abia azi la 12 și ziua e scurta, doar una este gata de a primi un lac pentru protecție. Cealaltă e posibil sa ajunga pe masina așa cum este până la primăvară. Cum se întunecase nu am mai făcut poze. Sper mâine sa pun cu ea gata lângă sora cea urâtă.

Inițial:


După pasul 1, cel mai agresiv. Au urmat apoi alți 4 pași de finisare dar nu am mai stat sa fac poze.

« Last Edit: November 27, 2022, 20:52:20 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #283 on: November 28, 2022, 12:35:37 PM »
Janta originala, care cred ca a fost rezerva si a ajuns pe masina la un moment dat. S-a curatat cel mai bine. Montata pe fata dreapta. Poza pentru referinta.




Reparatie gata de lac:




Doua straturi de lac lucios. Am tot oscilat intre mat si lucios, dar am ales lucios in final pentru ca pot sa o mai dau cu ceara.




Comparatie cu a 4-a roata. Sunt in dubii daca am timp sa o fac si pe aceasta si sa o pun pe masina pana maine seara...




Multumit de cum a iesit. Departe de a fi considerata restaurare. Interiorul este praf in continuare. Poate la primavara sa ma ocup. Dar macar nu imi mai este rusine cu fata care este la vedere. Oricum, set de iarna, or sa vada sare, nisip, spalari cand se poate... aia e. finisajul este mai spre crom. De acolo si umbrele din fotografii. Cred ca am finisat prea mult aluminiul :)))
« Last Edit: November 28, 2022, 15:04:15 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #284 on: November 28, 2022, 12:44:48 PM »
Ce lac ai dat, 1k sau 2k?
WRX SW 2002

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #285 on: November 28, 2022, 12:47:41 PM »
poate reușești să detaliezi operațiunile …
am găsit un topic pe forum, dar nu se vedeau fotografiile sau chiar lipseau din mesaje …
mai caut o dată , oricum …
forester 2.0x forester 2.5xt

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #286 on: November 28, 2022, 12:53:25 PM »
N-a fost buget de 2k :)  S-a intins super bine, nu a curs, s-a uscat repede. Cat o tine?... vedem. Are timp de uscare de 5-6 minute intre straturi fata de 10 cat au altele. Deci e bun pentru temperaturile scazute. Daca se exfoliaza la prima spalare, anunt :)




PS: Rotile reparate vor ajunge pe spate. Deci cadura si praf de la frane prea mult nu ar trebui sa vada.
« Last Edit: November 28, 2022, 12:59:40 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #287 on: December 03, 2022, 21:36:23 PM »


Am făcut spre 800km in minivacanță. Cerem scuze sibienilor pentru că jumătate din București a dat năvală la târgul de Crăciun din Sibiu.

A fost senzație mașina. Cel mai bun all rounder posibil. La dus Waze și-a bătut joc de câțiva dintre noi și ne-a băgat pe la Curtea de Arges și apoi pe un drum 703H până când asfaltul s-a terminat. Am trecut dealurile pe drum de munte  până am revenit pe Valea Oltului aproape de final, la Cornetu. Garda la sol și cuplul motor ca la diesel a transformat aventura într-o plăcere. Peisajele și deplasarea fara griji și fără trafic m-au făcut să mă bucur de evitarea coloanelor de pe lângă Vâlcea.

Am mai ajuns și până unde a permis drumul pe Transalpina, până la telecabină, am mers și la Păltiniș, unde am ajuns sa apreciez cu adevărat motorul de 2.5 comparandu-l cu ej205 care era mort pe serpentine la 2500 in a 2-a, iar Fosty era fericit și vioi.

Mașina a fost confortabila, spațiul pentru pasageri și bagaje a fost la fix, a oferit putere fara sa trag de ea in ture, in ciuda faptului că era încărcată, a stat bine pe drum și s-a descurcat ireproșabil in acel soft off-road, nu mi-au amorțit picioarele și nu s-a încins nici un ambreiaj cât am căutat parcări prin Sibiu, chiar și câte 30min, pentru că e automată. :)

A băut 11l/100 cu toată distracția și date fiind condițiile, sunt mulțumit.

Orice ar fi fost mai bun la consum, nu ar fi avut puterea de care am avut nevoie, orice ar fi fost mai bun pe asfalt nu s-ar fi descurcat in afara lui, orice ar fi fost mai bun pe coclauri nu ar fi fost la fel de distractiv pe serpentine... Comparând cu alte mărci, căci de la Subaru poate ar mai fi 2-3 variante.

12.000 km de când am mașina. Spuneam când am luat-o acum un an că o să fac maxim 8k pe an. Faptul că am depășit cu 50% spune cât de mult îmi place și cât de potrivită este pentru mai multe situații. 

Mai sunt multe de făcut la ea, nu este perfecta, așa cum o vreau eu, dar cu timpul o să fie din ce in ce mai buna. Urmează alte reparatii și îmbunătățiri, deci stay tuned!






« Last Edit: December 04, 2022, 14:09:59 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #288 on: December 03, 2022, 22:31:30 PM »
Orice ar fi fost mai bun la consum, nu ar fi avut puterea de care am avut nevoie, orice ar fi fost mai bun pe asfalt nu s-ar fi descurcat in afara lui, orice ar fi fost mai bun pe coclauri nu ar fi fost la fel de distractiv pe serpentine...

Aici ai zis frumi.






WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #289 on: December 03, 2022, 23:41:44 PM »
Felicitari, sa te bucuri de ea!



...La dus Waze și-a bătut joc de câțiva dintre noi și ne-a băgat pe la Curtea de Arges și apoi pe un drum 703D până când asfaltul s-a terminat. Am trecut dealurile pe drum de munte  până am revenit pe Valea Oltului aproape de final, la Câinenii Mici.
...
Nu gasesc care e acest 703D. Am mai mers si eu pe 703G, prin Robaia, de doua ori chiar, doar ca e o bucata horror pe acolo, si eram curios ce alta varianta "soft offroad" mai exista.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #290 on: December 04, 2022, 14:02:40 PM »
Scuze, 703H este din cate vad acum pe Google Maps. Apoi am dat în 7D și final 703M. Deci nu am ieșit la Câineni, ci la Cornetu. Tot cu C incepe :)
« Last Edit: December 04, 2022, 14:09:09 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #291 on: December 04, 2022, 16:40:05 PM »
Aha, acum am inteles. Este fix drumul pe care voiam sa-l incerc si eu - e ok-ish sau iti rupi masina? In sensul de bolovani, risc de noroaie exagerate etc?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #292 on: December 04, 2022, 21:05:47 PM »
Nu sunt bolovani decât în afara drumului în anumite zone. Risc de noroaie sunt în câteva locuri. Eu am prins ud. Zona pare stâncoasă, deci drumul pietruit destul de stabil. În câteva locuri erau șleauri și fiind pământul relativ tare, am reușit să le incalec. Nu e greu tehnic, erau și cu Logan și audi A3, dar probabil că au atins pe undeva. Sunt zone cu unghi de atac mai mare.

marr

  • 2261
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #293 on: December 05, 2022, 09:34:43 AM »
.... Cerem scuze sibienilor pentru că jumătate din București a dat năvală la târgul de Crăciun din Sibiu.
...

Nope !
Nu va scuzam, mai ales daca nu ati claxonat si voi, macar pentru o cafea / un pahar de vorba !

PS: In rest da, sunt in perfect acord cu ce scrii acolo: Foresterul (si XV-ul as indrazni sa spun) este un allrounder perfect !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #294 on: December 05, 2022, 10:54:17 AM »
M-am gândit la tine, Marius, dar am zis sa nu deranjez omul în zi de sărbătoare. Data viitoare dau claxoane.

marr

  • 2261
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #295 on: December 05, 2022, 17:35:17 PM »
Asa sa faci !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #296 on: December 29, 2022, 18:30:20 PM »
Cum am tot amanat aceasta operatiune si s-au adunat km, am zis ca vremea neasteptat de calda este la fix sa ma ocup de frane.
Planul initial: dat jos tot, curatat, macar o mana de vopsea de orice fel si un strat de lac sa pot sa curat mai usor in viitor. Dar la ce era acolo, mi-ar fi luat doua zile doar sa curat, asa ca am decis doar sa curat cat de bine pot zonele de contact si superficial in rest si sa schimb tot ce aveam deja cumparat. Poate in viitor trec la ceva sau altceva, dar momentan sistemul de franare ramane de culoarea ruginie.









Pistonasele vechi au iesit greu. Cand am facut acelasi lucru la outback, au sarit amandoua in acelasi timp. Aici ramanea unul blocat mereu. Se impingeau greu inapoi. In etrier un lichid de frana negru si ceva uzura de la un pistonas, care insa nu se simte la mana. Momentan ramane asa. Garnituri noi, pistonase noi, protectii praf noi. Aerisitorul a ramas cel vechi, desi s-a desfacut greu, pentru ca noul nu mi-a placut ca e mai lung si ca se desface cu cheie de 11, iar eu nu am decat tubulara de 11, deci nu puteam sa ii fac aerisirea.












Curatat mecanic si chimic suportul de etrier, culise noi,  protectii noi, unsoare din kit. Culisa din dreapta pozei era aproape blocata. Abia a iesit din suport.




Apoi un set de placute PMU Boom Wagon pe care il aveam de mult si trebuia sa ajunga pe outback dar nu a mai fost sa fie. Si un alt set de placute ferodo intrucat tablitele vechi de peste placute in care apasa pistonasele  erau cu urechi rupte si se miscau, iar piesa separata nu se gaseste. Asta e, mai am un set de placute de rezerva. PMU trimite doar placutele, fara nici un fel de accesoriu pe langa.








Alte accesorii..



Discuri brembo performance, montat tot la loc si gata partea dreapta ca se intuneca repede si m-am apucat pe la 3:30. Maine fac si stanga, aerisesc si strang totul la cuplu, apoi test de drum. Abia astept sa vad diferenta. Pare ca am avut placute ATE si discuri nu stiu de care ca nu se mai vede nimic pe ele.




Ce imi pare rau ca nu am luat sunt suruburile care prind suportul de etrier. Astea de pe masina sunt destul de ruginite si cu filetul destul de mancat. Poate in viitor.
« Last Edit: December 29, 2022, 18:42:26 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #297 on: December 29, 2022, 18:50:08 PM »
Bravo Mihai! O Operațiune absolut necesară la toate sh-urile, altfel e chin cu frânele.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #298 on: December 30, 2022, 18:31:05 PM »
Executat si stanga, aerisit si job done.








Cuplu strangere surub suport etrier 80Nm
Cuplu strangere surub culise 27Nm
Cuplu strangere surub prindere conducta frana pe amortizor 33 Nm
Cuplu strangere aerisitor - nu am dinamometrica pentru asa putin, deci la mana ferma.

Le las aici pentru mine desi stiam ca le-am mai pus si nu au fost de gasit pe forum.  A trebuit sa stau sa le caut iar.



Am iesit sa fac plinul ca scot astia reducerea si am testat franele. Daca scriu, inseamna ca e job done well.
Abia acum imi dau seama ca placutele eliberau discul greu dupa manevrele de parcare doar din ralanti cu automata.
Tot acum realizez si ca inainte nu frana drept. Nici urma de vibratii, deci super happy owner!

Cat despre agresivitatea placutelor, la franari normale nu e diferenta mare, dar la franari serioase pot sa spun ca acum opreste si ea de urgenta daca e nevoie.
Aerisirea a fost mai mult decat necesara. Acum pedala are o rezistenta uniforma pe toata cursa ei, pe cand inainte era foarte moale initial si apoi simteam ca opune rezistenta.


Asta e pe anul acesta. Sper sa o tin tot asa cu imbunatatirile si in 2023. La multi ani tuturor!
« Last Edit: December 30, 2022, 20:51:00 PM by MihaiFlorescu »

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #299 on: December 31, 2022, 10:16:07 AM »
Felicitari pentru reusita cu franele! Happy owner :):):)

La multi ani!

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R