Cer si aici o opinie pana apuc sa merg la doctor cu masina.
Simptome:
- la manevre de parcare simt niste noduri in volan. Parca ar avea galme.
- la viraj de stanga la plecare de pe loc, bracat maxim sau aproape maxim uneori face clanc sau se aude ca si cand s-ar intinde ceva pe la puntea fata
- tot viraj de stanga la parcare sau plecare de pe loc, intoarcere din 3 miscari, uneori mai zgaltane fata. Nu e topaiala, ci o miscare laterala de tip stanga-dreapta subtila ca si cand roata ar iesi din geometrie mult sau nu ar fi ferma sustinerea ei, desi nu misc volanul si nici apasarea pe acceleratie nu se schimba
Suspecti:
- pompa servo care curge ar putea explica galmele ca fiind goluri de aer. Sunt deja pe lista furtunase, coliere si oring. A avut cineva succes cu pompa servo aftermarket, in caz ca nu rezolv nimic cu furtunase si oring?
- caseta directie - desi nu curge nimic din ea, e tot uscat, e posibil in interiorul ei sa se fi uzat ceva?
- flansa amortizor stanga fata - ar explica balansul lateral in viraj dar nu si "galmele/nodurile din directie" si nici sunetul venit de sub masina
- anvelope - ar avea sens ca au aderenta mare si poate nu sunt suficient de tari lateralele, astfel ca in viraj pe loc agata asfaltul pana cand in final sar pe el in loc sa alunece? dar nu explica clancul sau uneori chiar clanc-clanc in timp ce indrept rotile la iesire din viraj
- diferentialul fata - am avut un inceput de problema de genul asta la WRX si acolo stiu ca era o miscare de impins in fata sacadat la viraj strans, din toata masina, nu stanga-dreapta doar din puntea fata
- planetara sau cap planetara? - asta ar explica sunetul care apare uneori
- ceva suport/prindere caseta pe sasiu? sau semibielete/capete de bara?
Alte idei? Ma gandesc ca ar putea fi chiar o combinatie de doua sau mai multe. Poate pompa sa traga aer si sa explice nodurile din directie si ceva pe la roata care sa explice sunetul care apare uneori si miscarea laterala
- rotile sunt stranse corect - verificate de mai multe ori cu dinamometrica
- m-am gandit ca s-a umblat la rulmenti si desi am verificat strangerea lor la baieti, am mai verificat acasa o data cu dinamometrica si era totul strans
- verificata presiunea in roti si e ok
- in mers nu am probleme de nici un fel pe uscat
- pe ud de doua ori am facut o intoarcere la 180 grade mai agresiva si acolo am simtit ca mi se balangane rotile desi ESP-ul nu clipocea in bord
- geometria a fost facuta relativ de curand, dupa schimbul de bascule
- din pacate memoria nu ma ajuta si nu tin minte daca am avut aceste probleme si cu anvelopele de iarna. Stiu ca facea cand dadeam cu spatele bracat maxim stanga, dar foarte subtil si aunci am dat vina pe bascule pe care le-am si schimbat.
Azi cred ca bifez 120.000km pe bord. Dupa o perioada in care m-a uns pe suflet masina, a inceput sa ceara iar atentie. Am avut nevoie sa car cu ea in ultimele saptamani si am fost impresionat de cat de bine inca mai tin SLS-urile. Initial se lasase pana ramasesera 3 degete intre anvelopa si aripa, dar s-a ridicat pana la 4 degete, adica destul de aproape de inaltimea la gol.
Poza cu aproximativ 250kg pe puntea spate:
Iar in alta zi am reusit sa bag la fix un capac de gard din beton de 100x60cm in portbagajul cu gura larga si zona de incarcare fara treapta. Daca e sa vand masina asta, cred ca tot la Forester raman... sau poate outback. Desi nevasta ma tot bate la cap sa-mi iau si eu un XV ca tot omul, ca poate il fura ea
) La cat de lung e A4, ii da panica de fiecare data cand trebuie sa se duca in oras, doar cu gandul la parcare.