Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #420 on: May 05, 2024, 20:49:26 PM »
Acum aproximativ 2 saptamani m-am trezit cu o ezitare pe acceleratie usoara. Am crezut ca e cutia care voia sa schimbe si nu a mai schimbat. Apoi a dat in nas cu alta ocazie pe la 3000 fara cel flash si fara erori.
Ma duc sa pun benzina proaspata si cand dau sa pornesc cu motorul cald intai invarte si pare ca porneste apoi incepe sa invarta iar mai mult si porneste cu check engine si tot tacamul. Zic bun, macar vad ce e.



Azi a facut iar la o pornire desi in mers nu a mai avut ezitari.

Sunt deschis opiniilor. Ce inseamna circuit A? E pe stanga sau pe dreapta? M-am uitat pe dreapta langa turbo si e totul in regula si vizibil. Pe stanga la sofer nu reusesc sa vad nimic din cauza cablurilor si a furtunaselor de tot felul.

Daca e de schimbat senzorul, se recomanda in pereche sau doar unde e defect e suficient? 

Nu se manifesta la fiecare pornire. Dar nici nu prea am mers cu masina in ultimul timp sa imi dau seama daca face des sau rar. Dupa ce am sters eroarea masina tragea de rupea, deci e clar ca in timp ceva nu ii place si umbla la avans.
« Last Edit: May 05, 2024, 21:40:25 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #421 on: May 05, 2024, 21:02:38 PM »
• Faulty Camshaft Position Sensor
• Camshaft Position Sensor harness is open or shorted
• Camshaft Position Sensor circuit poor electrical connection
• Faulty starter motor
• Starting system circuit
• Dead (Weak) battery

• Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
• Lack/Loss of Power
• Engine Stall
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #422 on: May 05, 2024, 21:10:48 PM »
Merci xander. Asta am vazut si eu. Chiar am consultat wiring diagram dar nu scrie care este circuit A. Iar cablajul e tot izolat deci vizual nu am ce sa verific mai mult decat faptul ca mufa e bagata in senzor...

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #423 on: May 05, 2024, 21:17:21 PM »
Cu plăcere. În afară de circuitele electrice unde ai nevoie de ajutor profesionist să le măsori, nu ar trebui să excluzi nici bateria și nici alternatorul de la testare. Iar la sfârșit senzorul respectiv. Poate fi și ecu dacă toate sunt ok.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #424 on: May 05, 2024, 21:38:31 PM »
Bateria e ok. Chiar a fost de curand pe redresorul smart pe functia de mentinere cand a stat parcata mai mult si a fost pe full cand l-am deconectat. Alternatorul merge bine intrucat voltajul se schimba intre functionarea cu si fara consumatori.
Faptul ca am avut ezitarile in mers ma face sa exclud alternatorul sau starterul.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #425 on: May 05, 2024, 22:25:21 PM »
Pare a fi pe partea pasagerului


La fel inteleg si de aici

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #426 on: May 29, 2024, 19:49:46 PM »
Aruncati cu idei va rog. Intreruperile chiar apar aleator. Sunt zile la rand cand nu zice nimic. Azi mi s-a oprit motorul de doua ori pe aceeasi strada, fiind in coloana nemiscat, in Drive cu piciorul pe frana fara nici un alt consumator in afara de radio. E prima data cand patesc.

A pornit la loc din prima, nici o eroare, totul normal.

Incep sa cred ca poate am exclus prea devreme cutia automata sau poate o impamantare sa nu mai aiba contact bun?

Nu pot sa zic ca ies sa fac un log pentru ca se intampla foarte rar, dar am observat ca apare intre 2-3000 rpm pe accelerare. Fara CEL flash on knock. E doar o infranare pentru o fractiune de secunda.

Ultima data cand am fost la baieti si am schimbat curelele de accesorii ne-am uitat si la distributie de curiozitate si cureaua era ca noua, totul la semne pe stanga si pe centru, iar pe dreapta nu am mai dat jos capacele, deci as exclude distributia...si daca era, trebuia sa dea misfire. La fel si daca ar fi fost bujiile sau bobinele zic eu.
« Last Edit: May 29, 2024, 19:59:32 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1319
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #427 on: May 29, 2024, 20:45:00 PM »
Benzina proasta? Sau pompa de benzina da rateuri?
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4035
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #428 on: May 29, 2024, 21:25:24 PM »
eu as schimba senzorul ala de pozitie axa cu came si/sau as scoate/verifica mufa/cablatura lui
(semnalul lui este utilizat si pt. sincronizare aprindere si daca returneaza prostii funky shit may happen )

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #429 on: May 30, 2024, 08:16:36 AM »
Dan, daca era benzina, dadea knock. Si oricum deja am 3 plinuri cu benzina diferita.

Multumesc Vali! In weekend o bag in curte sa ii pun papucii de plaja ca vin caldurile alea de peste 30 celsius si mai arunc o privire la senzoz, scot, curat etc. Comand daca trebuie sau incerc sa schimb stanga cu dreapta daca am nervi de dat jos intercooler, baterie si ce mai trebuie sa ajung la cel de pe stanga.

dan_b

  • 1319
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #430 on: May 30, 2024, 10:31:35 AM »
Da, ma gandeam mai exact la filtrul de benzina din pompa de benzina. Cumva si in ideea in care mai nimeni nu le schimba vreodata, desi au o durata de exploatare de 90.000 km, conform manual.
Foarte probabil, insa, Andea a intuit corect problema si in cazul asta, cum are obiceiul sa faca de cele mai multe ori :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #431 on: July 14, 2024, 15:45:52 PM »
Mai dau praful jos de pe aici.

Pe scurt am cautat senzorul de pozitie axa cu came si am gasit preturi de la simplu, la dublu si la triplu, local, europa si asia.
Am mers pe varianta ieftina si ce sa vezi ca s-au livrat toate piesele mai putin senzorul, asta dupa proceduri vamale si invarteala aiurea.
Am trecut la pretul dublu, mai aproape de tara si acolo prima data s-a trimis senzor temperatura apa fiindca are un cod aproape identic, ce a ramas la mine intrucat costul de retur era prea mare asa ca vanzatorul a inghitit pierderea, apoi mi-a trimis prin posta alt senzor si dupa 2 saptamani inca nu parasise Polonia si s-a pierdut la posta lor (mai bine asa ca altfel se pierdea la posta noastra) apoi a trimis omul tot pe costul lui prin curier inca un senzor impreuna cu bomboane si scuzele de rigoare. Ce sa zic, a pierdut de 3 ori ce i-am platit dar Michal de la Subarak nu s-a lasat pana nu am primit piesa corecta. Toata distractia a durat cam o luna si jumatate.

Azi m-am apucat de montat. Absolut oribil. Si asta era partea usoara unde se poate schimba fara sa dai toata galeria jos.
Dar am desfacut traseul de admisie, intercooler, doua furtunase de vacuum, ridicat putin vasul de apa dinspre turbo si cateva suruburi care stateau in cale si la care a trebuit sa inventez din sculele disponibile o solutie pentru a le desface. Totul s-a facut cu sculele de domnisoara si cu doua degete  pentru ca loc de mai mult ioc!

Si dupa multe ore de chin la 38 de grade am reusit sa scot senzorul cumva in diagonala si tot la nimereala am reusit sa il bag si pe cel nou. Sunt facute de Mitsubishi se pare... poate de asta se si strica  ;D
Si marea problema este ca surubul de fixare este prea aproape de mufa si nu intra decat o tubulara slim fit cu ax cardanic pe el, iar senzorul nu are loc sa iasa pe verticala din cauza galeriei.



Locatia senzorului:











Sculele:






Si cand credeam ca ce a fost mai greu a trecut, ia de baga furtun de PCV intarit pe teava orientata spre botul masinii sub galerie cu spatiu doar pentru acel furtun si acces doar dinspre firewall. Doar un miracol si wd40 au facut ca furtunul ala sa intre la loc. Nici nu vreau sa stiu cum ar fi fost sa trec prin asta la temperaturi scazute cand furtunul ar fi fost pietroi. Din pacate nu se mai gaseste nici pe comanda pe nicaieri in lume. Nici de la AK nu au reusit sa il gaseasca. Asa ca o sa fie siliconic aftermarket candva...





Doar un nebun ar iesi sa faca teste pe autostrada la 39 de grade dar nu mai puteam.
Iar masina a revenit la cum o stiam eu altadata. Chiar si pe caldurile astea a tras bine, liniar, fara intreruperi, fara dat in nas, lucruri care incepusera sa fie prezente la orice deplasare si la orice stil de mers.

Inca nu ma bucur de tot. O mai las sa treaca timpul, dar asta pare sa fi fost buba.


De tinut minte, pentru motoarele cu 2 senzori din generatia EJ, circuit A este la pasager si circuit B este la sofer.
In manualul tehnic nu se gaseste aceasta informatie. Scrie doar RH si LH. Am reusit sa gasesc info pe forumul legacygt intr-un comentariu la o postare in legatura cu senzorii astia. Deci acul in carul cu fan a fost gasit.
« Last Edit: July 15, 2024, 10:38:25 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #432 on: July 17, 2024, 21:45:54 PM »
Astazi am inlocuit si butonul de deschidere hayon. Multumesc lui Nic Nic pentru inspiratie. Am facut si un tutorial intrucat stiu mai multi care s-au lovit de problema asta la Forester SH si poate pe viitor vor mai fi si altii care nu stiu cum sa o rezolve cat mai simplu si rapid: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4466.msg147630.html#new

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #433 on: August 10, 2024, 22:31:50 PM »
Daca nici eu nu spal masina bine si prin toate gaurile... concluzia: dati pragurile jos ca sunt doar cativa bumbi de plastic. Curatati si remontati o data pe an. Spalatul obisnuit, chiar si regulat nu este suficient.




« Last Edit: August 10, 2024, 22:33:53 PM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #434 on: August 22, 2024, 10:59:20 AM »
Cred ca mi-ai dat de lucru x2 si mie.
Ma gandesc si la ceva spray cu ceara pt cavitate interior prag daca tot le dau jos.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Muttley

  • 5136
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #435 on: August 22, 2024, 11:16:20 AM »
Ma gandesc si la ceva spray cu ceara pt cavitate interior prag

Ma scuzat', dar asta se face in prima zi, cand cumperi masina  ^-^
WRX SW 2002

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #436 on: August 22, 2024, 12:12:25 PM »
Prima zi a trecut de mult, cel putin pt a sotiei.
Operatiunea la a ei a fost facuta dupa cumparare (in 2020).
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #437 on: August 22, 2024, 12:52:08 PM »
Citisem aici ceva de spray de lant de motocicleta, dar cum la mine deja sunt niste pete galbene de inceput de rugina, am zis ca nu are rost si ca se va rezolva la revopsire cu o curatare in prealabil pana la tabla.
Vorbesc de terminatiile tablelor unde pui cricul si sunt expuse in permanente, nu de pragurile mari. Adica, ce a facut colegul Foreste aici (poza 2): https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,631.msg144546.html#msg144546
« Last Edit: August 22, 2024, 12:55:05 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #438 on: September 02, 2024, 15:20:59 PM »
Ma apropii de 128.000km. Asta inseamna in jur de 22.000km de cand am luat masina, in aproape 3 ani.
4600km de la ultimul schimb de ulei, asa ca am schimbat si uleiul si filtrele (aer motor si polen) pe care ultima data le sarisem. Cel de aer motor era decent, dar cel de polen nu stiu cum se poate umple de praf in halul asta desi are sub 10.000km. Am mers pe bosh intrucat se potrivesc perfect la dimensiuni si la ulei am mers pe clasicul filtru original, cu crush ring si ulei Amsoil.







La cate zeci de schimburi am facut la subaru, am ajuns sa fiu maestru pe umplere.  :D






In alta ordine de idei, am dat o fuga pana la mare pentru a scapa de ambrozia si poluarea din Bucuresti. Am zis sa scot si Subaru la drum lung pentru ca nu l-am mai scos din iarna mai departe de centura bucurestiului si ca Audi-ul prea a avut exclusivitate la capitolul concedii.
Acest episod m-a facut sa iau si decizia de a pregati XT-ul pentru vanzare in perioada urmatoare. Asta si faptul ca pana in iarna probabil o sa vada doar drumuri scurte de trafic infernal in oras.
 Efectiv m-am obisnuit cu binele, mai exact antifonarea moderna. La 130 nu te intelegeai om cu om in masina. Si asta din cauza vantului si a zgomotului produs de anvelope. Ca sa aud ceva la radio trebuia sa dau pe la 25 volumul, ceea ce in oras este maximul pe care il vede. Am mai intalnit 2 SH-uri pe autostrada si toti mergeau cu 110. Am pus si eu pe cruise sa vad cum este si da, 110 este viteza maxima la care se poate merge cat sa nu deranjeze zgomotul si sa ai un consum de aproximativ 9%. Eu l-am avut de 12.5% pentru ca nu am putut sa merg asa de incet. Pasagerii in fuste si pantaloni scurti s-au plans ca se lipesc de piele si ca transpira, asa ca nu imi mai incalc principiul de a lua doar masini fara piele data viitoare (preferabil si fara trapa).

Nu e totul rau. Trecerea de la 110 de pe prima banda, pe banda a doua accelerand pana in 140-160 se produce cat ai clipi. Probabil ca evacuarea vizibila din spate a facut sa nu primesc flashuri agresive de la nici un grabit, dar nici eu nu am stat sa dorm pe banda 2. Temperatura motorului a stat la 89-92 si o singura data a ajuns pe la 94 pe urcare, pe final de autostrada cand i-am dat peste 160 sa ii fac loc unuia ce venea tare din spate si sa gasesc spatiu suficient in coloana de pe prima banda.

De jumatate de an tot caut masini de oras decente tocmai in ideea ca poate asta imi trebuie pentru a circula zilnic in oras si sa pastrez XT-ul pentru weekenduri si pentru placerea mea, dar numai rapciugi aduse din Germania si la preturi de zici ca sunt noi sau masini luate de noi din Romania cu motoare prastie si echipari de baza sau reviizii facute la 2 ani. Asa ca nu are sens. La ce bani am gasit ceva decent, mai pun cateva mii si imi iau o Impreza sau XV, deci o clasa sau doua peste. Ceea ce probabil asta o sa si fac... desi ma roade sa renunt (iar) la boxer turbo.
« Last Edit: September 03, 2024, 14:50:10 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2257
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #439 on: September 03, 2024, 09:39:39 AM »
Mihai, eu as zice ca un XV 2018-2019 2.0i, s-ar potrivi la marele fix necesitatilor si modului tau de utilizare.
Problema e ca se gasesc greu si-s destul de scumpe, deci trebuie rabdare.

PS: Exista viata si dupa turbo (ca sa citez un stimat coleg) !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020