Hai să mai scriu și câteva rânduri de bine.
Am făcut încă aproximativ 500km într-o ieșire până la munte.
Din start provocarea a fost cum să aranjez bagajele să nu se plimbe prin portbagaj, nu cum să le așez să încapă toate.
Deși încă nu trag de motor, am inceput să îl las să treacă progresiv de 3000rpm și m-am obișnuit cu modurile în care operează cutia. In Drive e cam subturat motorul și e pentru mers în oraș sau pe cruise la drum întins, pe sport o pun când dau de drumuri virajate sau pante mici și nu vreau sa schimbe des viteza iar în manual o pun în treapta potrivită pentru serpentine sau depășiri din scurt și motorul și cutia livrează extraordinar, rapid și cu un cuplu sănătos. Părere personală, mult mai rapidă și mai conectată transmisia la motor și roți față de CVT. Așa o simt eu.
Îmi place că sistemele de siguranță permit un mic început de power slide iar singura dată când a intervenit ESP de fapt nici nu eram cu piciorul pe accelerație și dădusem de gheață pe un pod în curbă și coborâre dar intervenția a fost discretă eu deja anticipând că trebuie să mă pregătesc de corectare din volan pe undeva pe DN1a pe 2-3cm de zăpadă abia așternută și -3 grade afară. Destul de predictibilă, deși nu mă simt în control total ca la Impreza. Schimbul de mase este clar mai greoi, la fel și direcția. E o mașină mai matură, dar deja știu ce ii trebuie să o facem să răspundă mai bine la comenzi.
Anvelopele spuneam că sunt în stare bună dar nu mi-a plăcut cum a plecat mașina puțin în diagonală la o depășire cu accelerație ușoară și turație mica. Îmi e ciudă că au multă carne pe ele dar cred că sunt ușor îmbătrânite și la cum se prezintă probabil au fost folosite vara-iarna, motiv pentru care au pierdut micile striații, deci și ce a aderență. Probabil că o să le schimb iarna viitoare și trec și la 215 în loc de 225.
Căldură tot nu bagă pe partea pasagerului, ceea ce a iscat niște discuții la intoarcere. Trebuie să mai curăț la radiator...
Per total incepem să ne înțelegem bine. Consum 10.4 având creșterea mare in zona de munte și mai ales la pornire dimineața până s-a încălzit motorul și am plecat sau căutând locuri de parcare prin oraș. In rest, București-Sacele-Cheia-Brasov am avut 9.4 mers liniștit si fără trafic cu doar 2-3 depășiri mai vioaie. Deci se poate, dar mai merge tras în jos dacă ii iau anvelopele corecte, pun scuturile la loc, scăpăm de rodaj etc.
Am ajuns acasă, am spălat toată sarea de pe ea și acum să vedem ce mai bricolam.
PS: DN1a se prezintă în stare bună în caz că aveți drum din București spre Brașov.
Și ca să mă recunoașteți...