Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

leeloo

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #360 on: September 07, 2023, 17:14:44 PM »
ce nu iei un BRZ sau ai nevoie de  spatiu mai mare ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #361 on: September 07, 2023, 18:47:06 PM »
Daca toata viata mea s-ar rezuma la Subaru, as avea probabil 3-4 modele diferite in acelasi timp. Pana una alta am mai decartat niste cash pentru Frosty, sa mai cresc nivelul de satisfactie :) Noutati pe acest jurnal vor aparea in cateva saptamani probabil.

Legacy S402 wagon a fost si este probabil dream car pentru mine de la Subaru.
Ieri s-a lansat un Levorg Layback in Japonia. Practic un WRX break cu garda la sol utilizabila pe drumurile noastre, nu cum este Levorg normal lipit de asfalt. Misto ideea.
Nici unul din cele mentionate nu sunt disponibile in RO/EU. Cel mai apropiat de cele doua a fost WRX-ul pe care am fost nevoit sa il vand acum 8 ani.

Cam asta caut sau apropiat: break/crossover de maxim 4.5-4.6m lungime, performante de WRX, garda la sol sa poti merge si pe drumuri neasfaltate neintretinute (15-17cm) dar totusi manevrabil pe drumuri virajate. Cum nu exista, incerc sa fac unul :) si sa fie si fiabil cat de cat :) Astept sa intre andea sa spuna ca fiabil si Subaru in aceeasi propozitie nu se poate.


« Last Edit: September 07, 2023, 18:50:13 PM by MihaiFlorescu »

leeloo

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #362 on: September 08, 2023, 16:25:29 PM »
pai mai sunt, dar nu de la subaru..
Volvo V60, V70 cross country,  Variant all track..
Mercedes shooting break..  sunt cate vrei.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #363 on: September 09, 2023, 14:41:55 PM »
Ce-i drept e si greu sa gasesti un crossover care sa aiba 0-100 in 8 secunde . Un allroad 2.0 tdi (deci tractor nu rafinament de boxer , nu 3.0, nu benzina turbo, efectiv tractor) de 190 de cai  are 0-100 in 7,8 secunde. Si asta e doar un exemplu .
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5114
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #364 on: September 09, 2023, 23:13:07 PM »
A avut brec cu 6 secunde, dar a vandut-o. Altii le pastreaza 😇
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #365 on: September 12, 2023, 19:39:31 PM »
Nu ma mai satisface sistemul audio si ca aud tot ce se intampla la motor si sub masina, asa ca am luat boxe pentru casetofon.

Cica invidia sound system sunt cele mai bune. Nu stiu, nu am mai avut. Doar Blitz spec R am incercat pe wrx si ala mi s-a parut cel mai bun, dar cam spargea la basi pentru varsta mea de acum. Revin cu proba de sunet dupa montaj.











Si multumesc a zecea oara, Ilie, pentru pont.
« Last Edit: September 12, 2023, 19:42:52 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #366 on: September 12, 2023, 22:14:07 PM »
Dacă e așa bun pontul poate īl īmpărtășiți și altora. ;D Cred că l-am ratat dacă a apărut pe aici.
forester 2.0x forester 2.5xt

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #367 on: September 12, 2023, 22:20:17 PM »
A fost one time offer doar pentru modelul meu. Oricum, omul are talent in a gasi chestii tari in colturi obscure ale internetului.
S-a gandit ca poate mai aduce veselie pe acest topic, mi-a dat link si restul sunt detalii.
« Last Edit: September 12, 2023, 22:20:52 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #368 on: September 12, 2023, 22:22:17 PM »
Atunci felicitari pt. achiziție !!!
forester 2.0x forester 2.5xt

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #369 on: September 13, 2023, 12:24:59 PM »
Felicitari pt achizitie! Vei fi "Invidia"t cu siguranta pt noul sound :D
« Last Edit: September 13, 2023, 12:33:29 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Muttley

  • 5114
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #371 on: November 02, 2023, 19:13:24 PM »
Azi s-a muncit. Am inlocuit urmatoarele:

Planetara fata stanga
Ulei CV automata Amsoil ATF Signature Series
Ulei diferential fata Castrol
Radiator apa marit turboworks (cam de 3x grosime fata de OEM)
Furtunuri apa radiator OEM
Radiator ulei CV
Cateva furtunuri vacuum si apa secundare OEM
Coliere OEM cam peste tot, mai putin la radiator unde am pus unul de forta cu strangere uniforma la cel de sus
Antigel Helpu G12 Plus mov
Bieleta antirasturnare (dog bone) OEM
Fulia mare si surubul aferent OEM
Curele accesorii Gates si Dayco
Cupla aer IC->Clapeta Acceleratie Mishimoto de silicon

La radiator a trebuit taiat putin din furunul de sus ca sa stea bine, pentru ca fiind mult mai voluminos, impingea furtunul prea aproape de role. Si a mai trebuit pentru un furtuns sa facem o combinatie cu un furtun mic siliconic in cel original pentru ca mufa de pe radiator era prea subtire.


Nu mai face clanc cand plec de pe loc cu rotile spre stanga. Si virajele sunt mai ferme. Planetara veche avea un mic joc spre cutie. Nu se observa pe masina. Spre roata insa era chiar ok. Ma asteptam sa o vad lesinata, dar era inca pe pozitii si data jos de pe masina. Se simte totusi ca nu era la fel de ferma articulatia  si o puteai misca mai usor cu mana. Am pastrat planetara, in caz ca pe viitor mai am nevoie de ceva de pe ea, sau daca vreau sa experimentez cu capete de planetara aftermarket, pot sa compar si sa returnez mult mai usor daca nu se potriveste, fara sa raman cu masina blocata.

Temperatura apei sta incredibil de bine la 85-86 grade la mers usor, 88 la un mers normal si 92 la mers tare. Chiar si in trafic bara la bara temperatura creste considerabil mai incet ca inainte.

Cutia schimba excelent dupa improspatarea uleiului.

Ce sa zic, masina in stare buna cu cheltuiala se tine. Merge iar frumos, asa cum trebuie.































Muttley, nu stiu daca mai vreau sa umblu prea curand la sistemul de racire. Ultima data cand am schimbat unul din furtunasele alea mi-a curs jumatate din antigel pe jos. Cred ca momentan o las cu ce am schimbat. O sa mai urmaresc prin zona turbinei daca trebuie sa schimb ceva. Azi am aerisit bine sistemul si cred ca vreau sa il las asa.

https://www.facebook.com/reel/1283979618967088

Multumesc GheGhe si Malakay inca o data pentru suport, profesionalism si viteza. In 5 ore a fost totul gata, facut fara graba.


ODO check: ~121.700
« Last Edit: November 09, 2023, 12:48:14 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5114
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #372 on: November 02, 2023, 19:53:13 PM »
Pai daca vad eu bine, ai pus OEM la calorifer. Ramasesem cu impresia c-ai zis ca nu se mai gasesc. E perfect de origine acolo.
Sau alea-s PCV sau alte minuni prin poze?
« Last Edit: November 02, 2023, 19:53:58 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #373 on: November 02, 2023, 20:13:08 PM »
In poze sunt ceva pcv dar care se pare ca nu sunt de xt desi am rugat sa imi caute dupa seria de sasiu in sistem caci eu nu am gasit cod. In final pare ca matele alea si acolo unde ar trebui sa fie PCV-ul nu exista la mine. O dubiosenie a modelului. O sa ma uit la alte modele. La mine duc direct in galerie niste vacuumuri. Ar mai fi ceva furtun pe bloc dar nu apare in nici o diagrama.

Si cred ca am mai pozat ceva conducte pentru servo. Asta o sa ramana ca preview pentru un episod viitor.

La calorifer am schimbat ce a pocnit cu unul de pe diesel. Aproximativ la fel ca forma si lungime. S-a potrivit si face treaba.
« Last Edit: November 02, 2023, 20:17:09 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #374 on: November 07, 2023, 18:22:31 PM »
Castig neasteptat. Curelele de accesorii nu aratau rau, dar am avut eu un stol de pasari sa le schimb, mai ales ca doar la generatia asta au pus curea elastica, fara reglaj la compresorul de AC si pentru mine era cam usor de rasucit la 90 grade.

Azi a stat masina in soare si am pornit AC-ul. Nu mai zguduie motorul cand cupleaza compresorul.
Cureaua noua era mai scurta ca cea de pe masina, cu putin, dar am luat-o dupa cod, deci cea corecta.
Un lucru atat de marunt si care a costat 40 lei, cred, poate sa faca o diferenta asa mare. Si eu eram resemnat ca va trebui candva sa reconditionez compresorul.

Deci nu mai luati piese aiurea ca merge si asa. Nu mai asteptati pana se rupe ceva sau se strica definitiv. Schimbati ca masina sa mearga bine.
« Last Edit: November 07, 2023, 18:30:30 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #375 on: November 12, 2023, 17:14:16 PM »










M-am dus si cu setul original la Top Wheels pentru sablare si powder coating. Da, toate 5. Ce rost avea sa plimb o rezerva inutilizabila. Avea anvelopa originala si roata fusese folosita bine.

Am curatat toate articulatiile cat de bine s-a putut si urmeaza sa vad cum se simt anvelopele astea. Pentru cei interesati o sa revin cu feedback. Sunt Dunlop Sport All Season. Le voi folosi din Octombrie pana in Aprilie.
Criteriile de alegere cred ca le-am mai spus pe un alt topic. O sa vad cum sunt pe zapada, daca prind iarna asta.
Cel mai mult ma intereseaza sa fie mai moi ca cele de vara in sensul de confortabile si sa am aderenta buna pe carosabil ud, plus ceva mai ok pe drumuri pietruite.


Setul de vara a fost spalat si pus la iernat.
« Last Edit: November 12, 2023, 17:19:52 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5114
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #376 on: November 13, 2023, 09:43:18 AM »
Pentru cureaua de compresor as face si eu conversie la elastica, intotdeauna m-a zgariat cuplarea, da' rau de tot.
Inteleg din ce spui ca elasticitatea curelei ia din socul ala?
Cum se schimba? Cand montam d-astea pe Loganuri trebuia scula speciala, dar era procedura oficiala, parca trebuia rotit motorul, nu mai retin detaliile. E la fel si aici, si scapi cu o tubulara pe fulie arbore cotit?
WRX SW 2002

Forester

  • 3112
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #377 on: November 13, 2023, 10:47:00 AM »
... urmeaza sa vad cum se simt anvelopele astea. Pentru cei interesati o sa revin cu feedback. Sunt Dunlop Sport All Season. Le voi folosi din Octombrie pana in Aprilie.
...

P-astea le am eu de 2 ani jumate pe ragalia de hyundai. Not impressed, dar oricum n-am gasit altele mai bune pe dimensiunea de carucior de supermarket. Posibil sa fie de vina si faptul ca n-am nici ABS si am asteptari prea mari de la anvelope :)

Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #378 on: November 13, 2023, 14:50:37 PM »
Cum se schimba? Cand montam d-astea pe Loganuri trebuia scula speciala, dar era procedura oficiala, parca trebuia rotit motorul, nu mai retin detaliile. E la fel si aici, si scapi cu o tubulara pe fulie arbore cotit?

Invartit motorul, prins manusile in curea. Trebuie taiate unghiile inainte ca risti sa ti le taie fulia :)) Cica exista si scula speciala dar cine sa aiba asa ceva... Pui pe liber, invarte unul de motor si altul impinge cu 2 maini
Inainte se manivesta cu vibratie si scadere brusca de turatie cand pornea compresorul. Acum nu mai face. Doamne ajuta sa ramana asa cat mai mult! Am incercat in zile diferite si pe rece si pe cald ca sa confirm.

P-astea le am eu de 2 ani jumate pe ragalia de hyundai. Not impressed, dar oricum n-am gasit altele mai bune pe dimensiunea de carucior de supermarket. Posibil sa fie de vina si faptul ca n-am nici ABS si am asteptari prea mari de la anvelope :)

Cred ca depinde mult si dimensiunea si specificatiile. Am mers prea putin azi cu masina ca sa imi fac o parere completa. Primele impresii sunt ca volanul este mult mai usor si servo se bucura, si nu mai simt fiecare crapatura din asfalt - cea mai mare schimbare aici se simte, la confort. In rest este mai liniste in masina, rezistenta la inaintare mai mica, pe franare nu am apucat sa imi dau seama caci am mers usor si franarile au fost usoare. In viraje inca nu am tras de ele la limita sa stiu clar, dar dupa cateva giratorii imi lasa impresia ca initial intra mai usor in viraj probabil si pentru ca servodirectia nu se mai chinuie dar mid-corner pare ca botul vrea sa subvireze usor pana cand se aseaza. Aici cred ca lateralele moi sunt de vina.
Pana acum imi lasa impresia ca se potrivesc cu stilul unui mic SUV precum Forester. Nu stiu daca si cu XT, dar o sa vad.

Eu compar acum Summer Max Performance cu All Season, deci nu pot sa spun ca este corecta comparatia, dar imi confirma faptul ca una este orientata spre aderenta maxima pe uscat in detrimentul confortului si a consumului si alta tine la tavaleala de toate zilele cu accent pe confort.
« Last Edit: November 13, 2023, 14:59:54 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1310
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #379 on: November 13, 2023, 15:36:02 PM »
La cum arata profilul lor, cred ca pe zapada vor fi cel mai putin eficiente, dar cum zapada nu prea e, nu stiu cat o sa conteze.
Iar pe off road, sigur se comporta ok pe drumuri plane, pt ca la urcari ai nevoie de ceva profil, crampoane sau macar distante mai mari intre crampoanele existente. Insa pentru daily pe sosea, cu un indice B la umed, se comporta sigur multumitor, dupa cum zici ca ai si testat deja partial.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.